hier is hij dan de nieuwe AT

20 jan 2009 23:18 #21 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic hier is hij dan de nieuwe AT
Ben jij niet misschien een beetje te lang. :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2009 18:40 #22 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic hier is hij dan de nieuwe AT


;D  8)

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2009 18:42 #23 door arne kuijer
Beantwoord door arne kuijer in topic hier is hij dan de nieuwe AT
Ik wil niet lullig overkomen maar....
heb van het weekend op de Yamaha XT660z tenere gereden(heerlijk ding)
maar die is dus hoger en iets langer dan onze geliefde xrv's!!!
rij zelf op een XRV650 en die is zelfs nog iets hoger als de latere 750.
voor mij een serieuze optie om te over wegen heeft wel 6 pk minder dan mijn fiets maar is ook een stukkie lichter(en iets goedkoper al een GS!!!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2009 16:33 #24 door ger
Beantwoord door ger in topic hier is hij dan de nieuwe AT
nou twijfel ik al een tijdje over een bmw gsa 1150 aan te schaffen ipv mijn africa twin te blijven rijden.
maar als dit de nieuwe africa twin wordt kom er bij mij geen nieuwe meer.
sorry voor het vloekwoord in de eerste zin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 08:18 #25 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic hier is hij dan de nieuwe AT

Ik wil niet lullig overkomen maar....
heb van het weekend op de Yamaha XT660z tenere gereden(heerlijk ding)
maar die is dus hoger en iets langer dan onze geliefde xrv's!!!
rij zelf op een XRV650 en die is zelfs nog iets hoger als de latere 750.
voor mij een serieuze optie om te over wegen heeft wel 6 pk minder dan mijn fiets maar is ook een stukkie lichter(en iets goedkoper al een GS!!!)


Als ik de Teneré zou gebruiken voor exact datgene waarvoor ik mijn Transalps en de Varadero gebruik, kom ik er gebroken af: Reisen en vooral lange afstanden draaien. Daarmee hou je op een éénpitter gewoon niet over, ff afgezien voor het feit dat ik de eerste Teneré nog moet zien die zonder revisie de respectabele kilometer standen kan halen zoals veel @twin rijdende leden van onze Transalpclub!

Het zou Honda idd sieren als ze, net als b.v. BMW, voor de 'next generation' XLV het 'bouwkastenprincipe' van BMW overnemen. Voor de mensen die een echte allroad té vinden, is er de gewone GS, voor de mensen die net iets meer willen de Adventure en daarnaast nog die (wel verschikkelijk overdure) HP.

Moet voor de Japaners toch niet zo'n probleem zijn; ben er ook qua motorvermogen van overtuigd dat b.v. het nieuwe 700 blok van de Alp nog meer als genoeg reserve bezit om er iets extra's uit te halen. Ik zie zelf niet zo'n voordeel in een 1200 Varadero. Wordt 'ie alleen maar zwaarder en lomper van. Het huidige 996cc blok voldoet prima, Honda heeft eindelijk de injectie goed onder de knie en heeft een heerlijk koppelverloop.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2009 11:04 #26 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic hier is hij dan de nieuwe AT

Als ik de Teneré zou gebruiken voor exact datgene waarvoor ik mijn Transalps en de Varadero gebruik, kom ik er gebroken af: Reisen en vooral lange afstanden draaien. Daarmee hou je op een éénpitter gewoon niet over, ff afgezien voor het feit dat ik de eerste Teneré nog moet zien die zonder revisie de respectabele kilometer standen kan halen zoals veel @twin rijdende leden van onze Transalpclub!

Het zou Honda idd sieren als ze, net als b.v. BMW, voor de 'next generation' XLV het 'bouwkastenprincipe' van BMW overnemen. Voor de mensen die een echte allroad té vinden, is er de gewone GS, voor de mensen die net iets meer willen de Adventure en daarnaast nog die (wel verschikkelijk overdure) HP.

Moet voor de Japaners toch niet zo'n probleem zijn; ben er ook qua motorvermogen van overtuigd dat b.v. het nieuwe 700 blok van de Alp nog meer als genoeg reserve bezit om er iets extra's uit te halen. Ik zie zelf niet zo'n voordeel in een 1200 Varadero. Wordt 'ie alleen maar zwaarder en lomper van. Het huidige 996cc blok voldoet prima, Honda heeft eindelijk de injectie goed onder de knie en heeft een heerlijk koppelverloop.


Ik ga mee in jou verhaal, maar de redenen dat ik niet ga voor een courante varadero vanaf 2006 ( 2e generatie injectie ) is dat gewicht , zodra je boven de 30 km zit verdwijnt het gewicht als sneeuw voor de zon. maar in het zand heb je 3 x niks aan een dero , hoe lekker ie ook rijd op het asfalt.
Als ik lees tussen de regele dat een dero met een stel SS 600cc in de Dolomieten prima aanhaakt en bij de stops de rijder er fris vanaf stapt en de SS 600cc doorweekt zijn van hun eigen zweet dan heb je een prima fiets.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 02:21 #27 door harry
Beantwoord door harry in topic hier is hij dan de nieuwe AT
Wel, het is zeker inmiddels: Een nieuwe Twin komt niet zoals verwacht, maar de nieuwe Super Ténéré wél! Sterker nog, hij schijnt al klaar te staan en wordt eind 2009 of begin 2010 officieel gepresenteerd. Ik weet nog goed wat die oude Super van mij met een opgevoerd 4TX-blok uit de TDM en met professionele vering kon... Die was heus erg goed, dus vol verwachting klopt ook hierbij mijn hart!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 08:01 #28 door snowball
Beantwoord door snowball in topic hier is hij dan de nieuwe AT
Hoe zeker is dat? Volgens mij is die nieuwe ST al net zo vaak aangekondigd als de nieuwe AT! ;-)
Zo wel betekenen dat Yamaha wel degelijk de concurrentie aan wil met BMW en KTM (en ook met de vstrom en alp). Goed nieuws want dat betekent dat ze toekomst zien in ons segment. Maar ja, die nieuwe ST is wel ontwikkeld voor de crisis, ik neemaan dat fabrikanten nu nog voorIchtiger zijn met nieuwe modellen.

Groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 11:52 #29 door harry
Beantwoord door harry in topic hier is hij dan de nieuwe AT
Is een feit... Komt via onofficiële weg uit officiële bron (Yamaha importeur), en niet via het geruchtencircuit, zoals de AT.
Wacht maar eens eventjes af...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 19:50 #30 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic hier is hij dan de nieuwe AT


wachten, wachten, wachten....  :angel:

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2009 20:50 #31 door harry
Beantwoord door harry in topic hier is hij dan de nieuwe AT



wachten, wachten, wachten....  :angel:


En dat is hem dus niet! Mogelijk dat hij erop lijkt (en dat zou wel erg mooi zijn...), maar dit is een photoshopje van een Ténéré 660 met een oud XTZ750-blok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2009 22:26 #32 door djustmie
Beantwoord door djustmie in topic hier is hij dan de nieuwe AT

Als ik de Teneré zou gebruiken voor exact datgene waarvoor ik mijn Transalps en de Varadero gebruik, kom ik er gebroken af: Reisen en vooral lange afstanden draaien. Daarmee hou je op een éénpitter gewoon niet over, ff afgezien voor het feit dat ik de eerste Teneré nog moet zien die zonder revisie de respectabele kilometer standen kan halen zoals veel @twin rijdende leden van onze Transalpclub!

nou weet ik wel dat we allebei niet bevooroordeeld zijn  ;D, en ik hier
asoluut geen andere motor als honda ga promoten ben ik wel benieuwd waar deze uitspraak op gebaseerd is.
mischien op een xt van 20 jaar geleden?  of heb je recentelijk een 2500km tocht gemaakt op de nieuwe tenere.
herlees MOTOR&TOUREN nog eens waar de nieuwe alp en teneree
met elkaar verleken worden, en verbaas je over het antwoord van hopelijk een onafhankelijke journalist,

blijft een feit dat honda een fatsoenlijke at opvolger zou hebben dat
die mijn voorkeur gehad zou hebben boven de yam. ten.
mvgr rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2009 22:39 - 05 mrt 2009 22:45 #33 door harry
Beantwoord door harry in topic hier is hij dan de nieuwe AT
De oude XT 600 Ténéré gold vroeger als één van de betrouwbaarste keuzes voor een wereldreis en zat bovendien heel simpel in elkaar. Om die reden door heel veel wereldreiziges gebruikt. Wat betreft het comfort zat het echt wel goed, al had hij natuurlijk geen gigantisch vermogen. Maar dat hebben de Transalp en de Twin ook niet.
Wat betreft betrouwbaarheid hebben ze bij Yamaha met die eencilinder echt wel een naam hoog te houden, en met het comfort schijnt het ook heel goed te zijn op die nieuwe 660 ténéré. Kom je na 1000 km helemaal niet zo gebroken af, heb ik wel gehoord... :D

By the way... Mijn oude Superténéré heeft die kilometerstanden gehaald hoor. Met als enige echt zwakke punt, de bigend lagerschalen. Maar vervangen kan met het blok eronder en binnen een paar uurtjes tijd, doordat ze bij Yamaha zo geniaal zijn geweest om het blok horizontaal te delen, in plaats van verticaal, zoals bij Honda!
Ténéré's, en ook Supers, zijn echt niet zo verkeerd hoor! 10 jaar eigen ervaring!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden