Ongelooflijk luide knallen

05 okt 2011 01:39 #21 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Ongelooflijk luide knallen

Dat is gewoon een bordje die je overal in NL ook hebt staan en daar heb je ook niets te zoeken, de passen mag je gewoon rijden, daar zal niemand iets van zeggen.

En dat mensen tegenwoordig makkelijk een grote bek opzetten tegen bv. zandpad motorrijders of in mijn geval mountainbike lijkt me eerder een maatschappelijk normen/waarden probleem dan een natuurvraagstuk.

Goh, wel humor: Transit hoeft blijkbaar geen eten te kopen in een dorpje als hij rondjes rijdt in de Alpen.
Maar goed, als jij Duitse bordjes tegenkomt in NL, verwijt mij dan niet dat ik bordjes lijk te zien die er volgens jou niet staan!
Daarbij komt: als je eens goed leest zie je ook dat ik niet stel dat je de passen niet mag rijden, maar sommige dorpjes!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2011 09:52 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic Ongelooflijk luide knallen
Ik vind transit helemaal niet dwars.

Volgens mij slaat dit bordje op de omgeving van een hospitaal o.i.d. Had dus ook een niet-toeteren bord kunnen wezen. 'Anwohner gestattet' betekent dacht ik ook de lokale bewoners zich hieraan dienen te houden.

Zelfs als ik een fluisterpijp monteer voor op mijn wekelijkse natuurrondje zullen sommige wandelende hondenbezitters kwaad blijven kijken. Dat ligt meer aan de territorimdrift van sommige mensen.
Maar, ik ben al een poosje niet meer in de Alpen geweest dus ik kan Daan's argument niet weerleggen.

Maar goed, in de hele wereld staan ge- en verbodsborden van allerlei aard, neergezet om de meest uiteenlopende redenen.

Grtz, Bromz

(ik heb ook een open systeem op de Twin overigens. En versleten gasbuizen. Dus ook ik roffel lekker door..)

05 okt 2011 11:03 #23 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Ongelooflijk luide knallen

'Anwohner gestattet' betekent dacht ik ook de lokale bewoners zich hieraan dienen te houden.

"anwohner gestattet"betekend: (letterlijk) aanwonende toegestaan.

Groet
Frankie

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

05 okt 2011 12:31 #24 door kees
Je hebt gelijk Frankie.. :angel:

Maar toch.. jammer dat we de omgeving van het bord niet kunnen interpreteren..

05 okt 2011 16:27 #25 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Ongelooflijk luide knallen
ik stop met de discussie, aangezien het enkel gaat over of dit bordje nou bij een ziekenhuis staat e.d.
Lekker doorgaan zo, ik rijd m'n motor wel ver weg van de touristische pasjes zodat 'k d'r geen last van heb.

... was ooit lid ...

05 okt 2011 17:09 - 06 okt 2011 20:40 #26 door kees

..Goh, wel humor: Transit hoeft blijkbaar geen eten te kopen in een dorpje als hij rondjes rijdt in...

...Mexicaanse dorpjes? In ieder dorp waar je rondjes gaat rijden krijgen ze een hekel aan je. Ik kan dat jong met zijn scootertje hier voor de deur ook wel schieten  :P

Het is jammer dat de wereld door regels voor sommigen steeds beperkter wordt. Maar die regels worden ingevoerd om hem juist voor anderen weer ruimer te maken. Ligt er maar aan aan welke kant van die regel je gaat staan..

Geniet ervan Daan, op dag ben je weer thuis en daarmee ook weer een 'gewone' man.. ;)

[edit door Bromz himzelf: post iets aangepast omdat hij schofferend over kon komen]

05 okt 2011 19:17 #27 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Ongelooflijk luide knallen

Dat is gewoon een bordje die je overal in NL ook hebt staan en daar heb je ook niets te zoeken, de passen mag je gewoon rijden, daar zal niemand iets van zeggen.

En dat mensen tegenwoordig makkelijk een grote bek opzetten tegen bv. zandpad motorrijders of in mijn geval mountainbike lijkt me eerder een maatschappelijk normen/waarden probleem dan een natuurvraagstuk.

Als je goed kijkt staat er onder op dat bord Gesundheitszentrum, daar zit hem volgens mij de kneep!
Er zijn wel meer medische instellingen bij onze oosterburen waar je zelfs niet Hupen(claxonneren) mag! ;)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

05 okt 2011 23:21 - 06 okt 2011 08:59 #28 door Transit
Beantwoord door Transit in topic Ongelooflijk luide knallen

Goh, wel humor: Transit hoeft blijkbaar geen eten te kopen in een dorpje als hij rondjes rijdt in de Alpen.
Maar goed, als jij Duitse bordjes tegenkomt in NL, verwijt mij dan niet dat ik bordjes lijk te zien die er volgens jou niet staan!
Daarbij komt: als je eens goed leest zie je ook dat ik niet stel dat je de passen niet mag rijden, maar sommige dorpjes!

Allereerst alleen maar respect voor wat jullie  aan het doen zijn daar in N en Z-Amerika, ik lees de reisverslagen steeds weer met veel plezier maar erg relaxed wordt je er niet van geloof ik. ;)
Duitse bordjes in NL, beetje flauw weer van je om dit zo letterlijk te nemen maar ik bedoel natuurlijk dit soort bordjes in het nederlands, de duitsers hebben het in 40/45 getracht in te voeren maar dat is gelukkig niet gelukt. C:-)
Rond het Reeuwijks plassengebied sterft het ook van dit soort bordjes (met Twins erop dan, geen duitse gs-en  ;D )

Ik maak natuurlijk niet de km's die jullie maken maar kom zeer regelmatig in de Alpen  (herfstvakantie here i come!!!) en pas nog naar Zuid-Frankrijk geweest (niet op de aanhanger) via  o.a  de grenzkammerstrasse vanwege jullie mooie video.
Nog nooit een probleem gehad als Transitje een bordje pap in een dorpje ging kopen hoor! :D

Lezen kan ik ook en je zei dat bij Innertkirchen de mooiste passen lagen en dan refereer je waarschijnlijk aan de Grimsel/Furka/Nufenen/Oberalp enz...en bv in Andermatt kun je prima naar de supermarkt (dwars door het dorp) en in Ulrichen en noem maar op.)
In Andermatt heb je trouwens een prima snackbar met het lekkerste broodje Schnitzel ooit.(vindt ik dan)

Relax, geniet van je mooie trip.

06 okt 2011 10:47 #29 door Paul
Beantwoord door Paul in topic Ongelooflijk luide knallen
die alp van mij knalt ook zo lekker me die Laser "demper" vooral bergafwaarts Heeeeerlijk ;D 8)

06 okt 2011 20:52 #30 door kees
Maar goed, die luide knallen die erwindekeyzer opgevallen zijn:

Zeker bij de al wat rijke Twins is er altijd een klein deel onvolledig verbrand mengsel dat het uitlaatsysteem ingaat en daar alsnog verbrand. Met een originele uitlaat knalt hij ook wel eens, maar dat systeem is zó stil dat je dat niet opvalt.

Voorts, je hebt een al oudere Twin. Bij een wat hogere kilometerstand kunnen de gasbuizen wat versleten zijn. Bij gas dicht trekt de motor in dat geval 'valse brandstof' en in combinatie met te weinig lucht word die erg onvolledig verbrand. Dit komt in het uitlaatsysteem alsnog tot ontbranding. Een open systeem ademt beter en werkt dat verder verbranden nog meer in de hand. Open uitlaten dempen ook veel minder geluid, dus je hoort het ook duidelijker dan bij de originele uitlaat.

Grtz, Brom

08 okt 2011 00:05 #31 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Ongelooflijk luide knallen

die alp van mij knalt ook zo lekker me die Laser "demper" vooral bergafwaarts Heeeeerlijk ;D 8)

Hier exact idem dito  ;D Ik heb ook een 94-er , zelfde kleur, en ook een produro. En mijn naam is ook Paul hahaha.
En ja dat bergafwaarts ploft ie heerlijk  >:D

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

08 okt 2011 23:41 #32 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Ongelooflijk luide knallen
Had dat ooit eens met een full size Amerikaanse stationwagen (v8, 5.7 liter) die trok valse lucht, het leuke is idd dat het op commando kan. Deed dat toen maar toen ik voorbij het concertgebouw in Amsterdam reed die net leeg liep, zag ik opeens een aantal chauffeurs die bij wat dikke bmw's/mercedesen stonden te wachten spontaan kriebel onder hun oksel krijgen...  ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden