Gereedschapsetje voor de RD07 - Wat heb ik nodig?

12 mrt 2012 22:04 #21 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Gereedschapsetje voor de RD07 - Wat heb ik nodig?
Facom/Tengtools is m.i. goed genoeg voor onze klusjes.

Maar ik moet ook eerlijk zeggen: ooit begonnen met 'n goedkope koffer met doppen, ratels etc. Zo'n ding met 180 stuks erin voor 'n paar tientjes. Heb er nooit iets van gebroken, en altijd prima kunnen gebruiken.

Zoals velen al zeggen: als het echt vastgerot zit kom je misschien in de problemen.

Wij doen nu alles met relatief goedkope doppen enzo, maar nooit problemen. Scheelt wel dat alles bij ons in de koperslip staat en dus soepeltjes losgaat. Maar ik geef ook toe, die imbusdoppen gebruik ik dus niet op m'n remschijven ;-) Lastig eigenlijk, haha!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 22:25 #22 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gereedschapsetje voor de RD07 - Wat heb ik nodig?
de inbusbouten zijn een verhaal apart

hierbij zijn het juist de inbus boutenn zelf die van zachter materiaal zijn immers je drukt van binnen naar buiten  en dat geeft altijd vervorming

passend gereedschap is het meest  belangrijk net zoals gereedschap gebruiken waarvoor het bedoelt is.

geen ratel gebruiken om iets aan te zetten want daar zijn wringijzers voor , de juiste schrovendraaier gebruiken dus geen PZ in een PH schroef gebruiken etc etc

wil je de top dan ga je voor snap on (levenslang garantie)  maar ook als je iets heel bijzonders zoekt kom je hier vaak terecht
ik denk dat we alle wel een eigen mening hebben wat we goed vinden maar het blijft gereedschap.. daar moet je mee werken en dat slijt dus ook

niets heeft het eeuwig leven..

13 mrt 2012 00:13 #23 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Gereedschapsetje voor de RD07 - Wat heb ik nodig?
helemaal mee eens!

Maar laat je niet gek maken door Long Way Round, waar 2 heren beiden een Snap On kar krijgen om een touratechrekje te monteren.... dat bedoel ik meer!

... was ooit lid ...

13 mrt 2012 17:09 #24 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Gereedschapsetje voor de RD07 - Wat heb ik nodig?
Zojuist viel de folder van Aldi in de brievenbus.
Deze week o.a. een ratelring- /steeksleutelset (8 t/m 19 mm) en een momentsleutel  ;) .

Ook 300 ml WD-40 voor € 2,99 en handwaspasta 500 ml voor € 1,89.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

13 mrt 2012 18:16 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gereedschapsetje voor de RD07 - Wat heb ik nodig?
die w d 40 is vaak nog goedkoper bij de action  440 ml voor ? ... dat bekijk je zelf maar (daar haal ik ze  ook)

13 mrt 2012 18:17 #26 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Gereedschapsetje voor de RD07 - Wat heb ik nodig?

die w d 40 is vaak nog goedkoper bij de action  440 ml voor ? ... dat bekijk je zelf maar (daar haal ik ze  ook)

Zaterdag was ik bij Action, daar hadden ze geen WD op dit moment.
Ligt aan partijen die ze opkopen. Kan ook per winkel verschillen.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.235 seconden