CRF1000AT : motor afslaan en of bij starten slecht aanslaan

07 mei 2019 21:45 - 07 mei 2019 21:51 #1 door RENO
Onlangs RenATus op bezoek gehad i.v.m. testen met het ori-kuipruitje.
Uiteraard gesproken over de BMW perikelen (lees kinderziektes) van onze AT's
Hij noemde toen o.a. het slecht aanslaan bij starten van de motor en daarop wist ik me te herinneren dat dit iets te maken kon hebben met teveel olie in de aftap-slang van het luchtfilterhuis. Dit direct maar eens afgetapt, maar het slecht aanslaan gebeurde weer. RenATus zou daarmee nog bij de dealer langsgaan.

Op het ADV forum kwam ik later het volgende filmpje tegen en wil het iig hier ook bekend maken:

Of deze procedure helpt kun je iig altijd even proberen!

Maar soms moet de start/Kill switch vervangen worden om het probleem op te lossen?
;-) Met WD40 op de contacten spuiten schijn je snel resultaat te boeken met dit probleem!p.s.
Zelf zet ik de AT vaak uit met de kill-switch en nooit last gehad met dit probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 08:27 #2 door V-Twin
Bij aflevering van mijn CRF wees Co Snoek me al op het gebruik van de kill-switch om de motor uit te zetten ipv via het contactslot.
Voor het omruilen van de stuurknoppensets (L+R) had ik een enkele keer last van niet starten bij slechte weersomstandigheden zoals vorst en regen.
Na het omruilen van de knoppenset start de CRF vlot en heeft het probleem zich bij mij niet meer voorgedaan. Toch handig om deze procedure te weten in case of.........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 09:04 #3 door PimW
Waarom met de killswitch en niet het contactslot?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 12:13 #4 door voorstad

PimW schreef : Waarom met de killswitch en niet het contactslot?


En waarom niet met de jiffy, zoals ik altijd doe? :huh: :P

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 12:14 #5 door V-Twin

PimW schreef : Waarom met de killswitch en niet het contactslot?


Die vraag heb ik ook gesteld en het antwoord was:
"Frequent gebruik beperkt de kans op degeneratie, waardoor een goede werking langer kan worden gegarandeerd".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2019 21:08 #6 door PimW
Kijk dan ben ik toch niet gek.

Vind het wel knudde, dat zou toch geen problemen mogen geven...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2019 14:09 #7 door Canis
Ik zet mijn motor nooit uit met de kill-switch, altijd met de sleutel. Doe ik al 30 jaar zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2019 16:35 #8 door Yank
Zet de motor altijd uit met de contactsleutel of in de versnelling met de jiffy maar nooit met de noodstop. 31000 km en alleen een bougie kap stuk gehad. Maak wel regelmatig het slangetje van het luchtfilterhuis schoon. ( alleen het middelste) de buitenste slangetjes zijn nog altijd blank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 08:20 #9 door renATus

RENO schreef : Onlangs RenATus op bezoek gehad i.v.m. testen met het ori-kuipruitje.
Uiteraard gesproken over de BMW perikelen (lees kinderziektes) van onze AT's
Hij noemde toen o.a. het slecht aanslaan bij starten van de motor en daarop wist ik me te herinneren dat dit iets te maken kon hebben met teveel olie in de aftap-slang van het luchtfilterhuis. Dit direct maar eens afgetapt, maar het slecht aanslaan gebeurde weer. RenATus zou daarmee nog bij de dealer langsgaan.

Op het ADV forum kwam ik later het volgende filmpje tegen en wil het iig hier ook bekend maken:


Of deze procedure helpt kun je iig altijd even proberen!

Maar soms moet de start/Kill switch vervangen worden om het probleem op te lossen?
;-) Met WD40 op de contacten spuiten schijn je snel resultaat te boeken met dit probleem!p.s.
Zelf zet ik de AT vaak uit met de kill-switch en nooit last gehad met dit probleem.


Nog steeds hetzelfde startprobleem Reno. Dinsdag 28/5 een 12000km beurtje bij Benjan. Wordt vervolgd !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 08:24 #10 door V-Twin
renATus, zijn bij jouw CRF de bedieningsknoppen op het stuur al eens vervangen? Jij hebt toch ook een 2016 model?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 09:22 #11 door renATus
Mijn AT is van oktober 2017 en de knoppen zijn (nog) niet vervangen. Benjan gaat er uitvoerig naar kijken op 28 mei as. Gelukkig alles nog onder garantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 09:34 #12 door V-Twin

renATus schreef : Mijn AT is van oktober 2017 en de knoppen zijn (nog) niet vervangen. Benjan gaat er uitvoerig naar kijken op 28 mei as. Gelukkig alles nog onder garantie.


Je bedoelt dat het kenteken in okt 2017 is afgegeven B) . Ik heb een vermoeden dat het toch in de knoppen zit. Leverde bij mij in het begin ook rare storingen op.
FF voor jouw beeld. Er worden nog steeds 2016-2017 modellen verkocht in 2019 als nieuw. Als een koper nergens naar vraagt en het verschil niet weet wordt hij met een leuke korting / accessoires over de streep getrokken. Succes, ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 10:29 #13 door renATus
Yep, kenteken 10/2017. Bedankt voor de tip en Ik zal het bij Benjan ook melden.

Ik houd jullie op de hoogte !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2019 23:06 #14 door renATus

V-Twin schreef : renATus, zijn bij jouw CRF de bedieningsknoppen op het stuur al eens vervangen? Jij hebt toch ook een 2016 model?


Dinsdag de AT in de zeikregen naar Benjan gebracht en vandaag weer opgehaald. Afgelopen dagen startte de motor redelijk goed nadat ik wat WD40 in de schakelaar had gespoten.
Gelukkig wilde de motor bij Benjan niet starten en konden zij gelijk goed zien wat er aan de hand was. Er is dinsdag een nieuwe stuurschakelaar besteld en onder garantie vervangen. Ook gelijk een veertje oid aan de middenbok vervangen. Beiden waren een terugroepactie. Tijdens de 12000km beurt is ook de Garminsteun vervangen voor een TT steun. Ik ben akelig kleurenblind en de oude Garmin 660 heeft voor mij te weinig zichtbare kleuren. Bij de TT450 daarentegen kan ik kiezen uit genoeg kleuren.
Keurig adres ! Kan Benjan bij iedereen aanbevelen. Top service.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2019 12:51 - 30 mei 2019 12:54 #15 door V-Twin
Mooi dat het opgelost is en inderdaad Jan is een prima vent dat heeft hij inmiddels bij meerdere clubleden, die daar hun motor niet hadden gekocht en bij hem aanklopten met een issue, wel bewezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden