Verschil in modellen RD07

03 feb 2011 21:49 #21 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Verschil in modellen RD07

gisterenavond dit verhaal al getikt, maar toen was opeens de accu leeg van m'n laptop...  :-[

De A heeft t.o.v. niet-A:
- gaspositiesensor
- andere CDI
- 2 ipv 4 bobines
- andere kabelboom
- andere uitlaat
- ander frontje en gewei
- andere milieuprut aan het luchtfilterhuis
- andere kleuren en stickers
- iets minder brandstofverbruik (5 % ofzo)

het is NIET WAAR dat die carbbeluchting bij de vroege A's al aangepast is, 1996-ers kunnen die nog missen.


Kleine aanvulling  ;) :

De "A" heeft geen verstelbare uitgaande demping achter, veerschotel van de demper is iets anders ( minder makkelijke demontage van de veer), heeft geen ventielen op de vorkpoten, en geen aftapboutjes op de onderpoten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2011 11:50 #22 door Transit
Beantwoord door Transit in topic Verschil in modellen RD07

Grappig, ik heb een Duitse RD07 uit 96 (uiteraard zonder beluchting).

(voor wie na de post van Erzberg een 07-veer wil op zijn 7A, ik heb er nog 1 liggen die maar een jaar er onder gezeten heeft. Zo'n beetje als nieuw dus! :D)


Zelf heb ik een RD07 en heb via internettips er een beluchting opgemaakt, echt na een week ofzo, starten en lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2011 21:44 #23 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Verschil in modellen RD07
heel mooi, maar dat kan voor problemen zorgen bij tijdens 'springen en gek doen' met de motor; zoek maar even op 't forum.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2011 22:41 #24 door kees
Beantwoord door kees in topic Verschil in modellen RD07

heel mooi, maar dat kan voor problemen zorgen bij tijdens 'springen en gek doen' met de motor; zoek maar even op 't forum.


Nope, volgens mij een broodje aap. Is ook een gerucht dacht ik dat bij zeer hoge temperaturen dat problemen zou geven.

Niks van waar hoor (maar ja, misschien doe ik niet gek genoeg...?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2011 09:17 #25 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Verschil in modellen RD07
Ik heb het gedrag op film staan ;-)
Onze beide motoren zijn aangepast, en beide hebben dit probleem nu. Bij de mijne is het wel veel erger, en zodra ik de slangenzooi terugbouw naar de oude situatie is het probleem WEG.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2011 13:32 #26 door kees
Beantwoord door kees in topic Verschil in modellen RD07

Zelf heb ik een RD07 en heb via internettips er een beluchting opgemaakt, echt na een week ofzo, starten en lopen.


..na 6 weken zelfs, op de eerste omwenteling!

Daan, het enige wat die aanpassing doet is de beluchtingsslang dunner maken en via de vlotteroverloop laten lopen. Veel minder open systeem dus, en daarmee nauwelijks verdamping. Maar de beluchting en de overloop werken gewoon hoor.

Heb jij niet wat anders onder de leden misschien? Het kan hoor wat je zegt, maar ik heb er nog niet eerder problemen mee gehad, vandaar. Nou moet ik wel erbij zeggen dat ik niet spring met dat ding. Maar verder best wel gek af en toe..

Grtz, Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2011 14:10 #27 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Verschil in modellen RD07
voordat we dezelfde discussie weer voeren:
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3744.msg35396#msg35396
Iemand die zoveel post als jij moet toch weten hoeveel er al over dit onderwerp geboomd is? ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2011 23:00 #28 door kees
Beantwoord door kees in topic Verschil in modellen RD07
Nou ja, één pagina in één topic, één jaar geleden....

En de aanpassing op de aanpassing van Miquel niet geprobeerd dan?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.068 seconden