Navigatie op android

16 juni 2013 13:25 #1 door Maartwin
Navigatie op android werd gestart door Maartwin
Hallo allen te saam, alweer een hele tijd geleden dat ik op het forum was. Maar ik gebruik al een tijd Mapfactor op mijn Android toestel. Prima navigatie met ongelofelijk veel gratis kaarten op basis van openstreetmap. Als je kunt downloaden hoef je verder niets te weten. 1 klein minpuntje, geen huisnummer navigatie.

Op google play goo.gl/Ql3il

Site van de maker www.mapfactor.com/en/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 11:43 #2 door Bascy
Beantwoord door Bascy in topic Navigatie op android
Deze thread maar weer eens nieuw leven in blazen ...

Ik heb een beetje geexperimenteerd met een andere Andriod Navigatie App: OsmAnd
Ziet er toch ook wel veelbelovend uit. Heeft iemand meer ervaring met deze of andere navigatie apps op de Android?

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 19:49 #3 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Navigatie op android

Deze thread maar weer eens nieuw leven in blazen ...

Ik heb een beetje geexperimenteerd met een andere Andriod Navigatie App: OsmAnd
Ziet er toch ook wel veelbelovend uit. Heeft iemand meer ervaring met deze of andere navigatie apps op de Android?

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand


Gebruik Osmand nu bijna een jaar om offroad-tracks mee te rijden en heb er een vakantie italie mee gereden. Aanrader!

Huisnummer navigatie doet het niet net als alle OSM gebaseerde navi en lange afstanden kun je beter opdelen maar daar kom ik wel uit

Voor mij geen dure garmin of tomtom meer

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 21:02 #4 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Navigatie op android
OSM staat voor 'open street maps', and staat voor android.
OSM kaarten zijn open-source en mag je dus gewoon downloaden.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 22:28 #5 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Navigatie op android
Je kan verschillende kaarten downloaden. Met de betaalversie kun je eindeloos kaarten downloaden en met de gratis zit er een beperking van 10 aan (vanuit de app) maar via een pc kun je ook kaarten voor Osmand downloaden.

Met Osmand kun je dus gpx tracks rijden (meer dan 900 punten heb ik ervaren) en is dus een prima alternatief voor een garmin en dat zonder internetverbinding dus.

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=9505.0

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 22:28 #6 door GK
Beantwoord door GK in topic Navigatie op android
Zelf maak ik gebruik van een windows 7 toestel met navigatie van navigon (met offline kaarten van heel Europa) maar ik moet zeggen dat de gratis versie van Nokia (die ook offline kaarten ondersteunt) ook er goed werkt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2014 23:46 #7 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Navigatie op android

Zelf maak ik gebruik van een windows 7 toestel met navigatie van navigon (met offline kaarten van heel Europa) maar ik moet zeggen dat de gratis versie van Nokia (die ook offline kaarten ondersteunt) ook er goed werkt


Punt is dat je daar geen tracks mee kan rijden. GPX -tracks is wat je wil, anders kan je net zo goed de goedkoopste autonav in een plastic zakje doen.

Ik heb navigon ook op mijn tel maar toen ik het nodig had crashte de software en zonder internet kon ik dat niet fixen. Dus met Osmand ook gewoon uit Italie thuis gekomen incl campings zoeken en doordat ik over lange afstanden routepunten ingeef ook via Luik en niet via Brussel zoals TT en Garmin voor mij bepalen

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2014 10:14 #8 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Navigatie op android
Osmand kan Pois laden kan maar is niet zo fijn als bij een garmin of TT. Wanneer het er een aantal zijn is het eenvoudig maar alle campings van europa er in kloppen is mij niet gelukt. Er staan al wel heel veel campings in trouwens.

Hermanizen zou ik voor Osmand niet doen, waarom ook, het kan tracks aan.

Navigon, geen idee wat er mee kan gebruikte het voor A-B navigatie

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2014 12:31 #9 door GK
Beantwoord door GK in topic Navigatie op android
navigon heeft ook een andere app, outdoor navigation die ik daar voor gebruik, daar kan dat wel allemaal, eigenlijk alles wat je hartje maar begeert :-p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2014 20:56 #10 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Navigatie op android

navigon heeft ook een andere app, outdoor navigation die ik daar voor gebruik, daar kan dat wel allemaal, eigenlijk alles wat je hartje maar begeert :-p


Helaas kon ik de outdoor app niet vinden en ik geloof dat hij van naam is veranderd en nu alleen op Ei-Phoons draait

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2014 20:05 #11 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Navigatie op android
Ook al krijg ik nu allerlei waarschuwingen dat ik een topic van ten minste 60 dagen oud nieuw leven in blaas, dat negeer ik even omdat goed nieuws is voor android gebruikers: tweakers.net/nieuws/100181/nokia-zet-her...ogle-play-store.html

Nokia heeft eindelijk zijn eigen navigatie software online gezet voor android!
Waarom is dat goed? Al tijden heb ik een Android telefoon en het enige wat dat miste is een goede (offline(!)) navigatietool. Waarom offline? Omdat ik eigenlijk enkel navigatie in het buitenland gebruik en ik heb geen zin in dure telefoonrekeningen, dus internet staat daar uit.

Ik heb het nog niet uitgebreid op kleine landweggetjes (wel verhard;)) in the middle of nowhere kunnen testen. Maar heb hoge verwachtingen. Ik weet nog dat ik een keer op een dergelijke (precieze locatie weet ik niet meer) landweg reed: www.google.nl/maps/@49.3004121,0.537761,18z?hl=nl En dacht: Ik wil wel weer eens naar huis. Ik zette mijn Nokia navigatie app aan en was binnen een uur weer thuis. Ik vond het verbazingwekkend dat zelfs deze kleine landwegen de navigatie nog zeer nauwkeurig werkte.

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2014 22:54 #12 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Navigatie op android


Al tijden heb ik een Android telefoon en het enige wat dat miste is een goede (offline(!)) navigatietool. Waarom offline? Omdat ik eigenlijk enkel navigatie in het buitenland gebruik en ik heb geen zin in dure telefoonrekeningen, dus internet staat daar uit.

Sorry maar die apps zijn er al een paar jaar. Osmand, Navigon etc. Zowel betaalde als gratis apps met eigen of OpenStreetMap (OSM) kaarten. En dit zeg ik niet om Nokia af te kraken maar ter aanvulling zegmaar.


Dan kom ik er achteraan met goed nieuws over OSM kaarten, er komen steeds meer huisnummers in. Dus nav-apps die gebruik maken van OpenStreetMap kunnen inmiddels ook vaak huisnummers vinden. Ennnn OSM-kaarten kun je ook in je Garmin drukken.

De hele kleine weggetjes staan meestal ook op OSM-kaarten trouwens

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2014 11:15 #13 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Navigatie op android
Zeker interessant! Ik ga HERE zeker even proberen.

Uiteindelijk komt dit product uit de pijp van navteq (kaarten). De openstreetmap kaarten beginnen nu ook langzaam acceptabel goed te worden in andere landen dan Nederland.

Persoonlijk puntje van ergernis vind ik wel dat apps als osmand echt een ontzettende bagger user-interface hebben. Navigon heb ik in bezit, daar is mee te werken, maar lang niet zo volmaakt als (de oude) TomTom of Google maps.

Binnenkort HERE eens proberen dus, bedankt voor de tip :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2014 16:56 #14 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Navigatie op android
Heb al heel wat navigatie apps uitgeprobeerd, ooit begonnen met iGo op Windows Phone 5. Prachtig navigatieproduct op een bagger platform.

Op Android ook van alles uitgeprobeerd. Google maps is sinds de laatste updates steeds gebruiksonvriendelijker geworden en die vrouwenstem, brrrr. Dat is meer iets voor mannen die hun leven lang vrijgezel willen blijven.

Ik gebruik HERE maps sinds een paar maanden (sinds de beta) en vooralsnog ben ik er erg over te spreken. Even wennen aan de context afhankelijke menu's, maar prima navigatie en mogelijkheden tot dusver. Offroad nog niet uitgeprobeerd, dat zal wel een ander verhaal zijn.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2014 18:20 #15 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Navigatie op android

Persoonlijk puntje van ergernis vind ik wel dat apps als osmand echt een ontzettende bagger user-interface hebben. Navigon heb ik in bezit, daar is mee te werken, maar lang niet zo volmaakt als (de oude) TomTom of Google maps.

Wanneer ik met iets anders als Osmand rij mis ik juist de heerlijke duidelijke kaart en info over afslagen ed. De interface is misschien even wennen maar de mogelijkheden zijn geweldig zowel onroad/offroad en tijdens reizen. De info tijdens het rijden van tracks gaat verder dan een Garmin en de OSM-kaarten vindt ik geweldig. Het enige wat ik mis is routes kunnen laden. Je kan op de telefoon wel een route maken met waypoints maar een route ipv een track is mij nog niet gelukt.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2015 22:21 #16 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Navigatie op android
Ein-de-lijk. Google Maps gaat weer gewoon offline kaarten beschikbaar maken.
tweakers.net/nieuws/103349/offline-zoeke...aar-google-maps.html

Hoe is nog een beetje onduidelijk. Maar het komt (terug).

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2015 01:35 #17 door jjwa
Beantwoord door jjwa in topic Navigatie op android
Wat ik vooral mis: een 'mooie bochtenroute'-optie. Met de Garmin navigatie apparaten kan dat volgens mij. Heeft iemand al een goeie Android navigatie app gevonden met die mogelijkheid?

Ein-de-lijk. Google Maps gaat weer gewoon offline kaarten beschikbaar maken.
tweakers.net/nieuws/103349/offline-zoeke...aar-google-maps.html

Hoe is nog een beetje onduidelijk. Maar het komt (terug).


Interessant!

Zelf gebruikt ik vooral CoPilot en Sygic . Offline, met betaalde kaarten. €30-40 voor heel Europa geloof ik. Gekozen omdat ik ze toen de prettigste vond in het navigeren. De gratis programma's deden de' turn-by-turn navigation' minder goed of alleen online. Ik rijd trouwens niet offroad, een aantal van die OpenMaps apps hebben denk ik dat als voordeel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2015 08:27 #18 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Navigatie op android

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2015 11:07 #19 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Navigatie op android

play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps



En volledig gratis.

Heeft die echt een bochtige route optie? Ik heb nu 'Osmand' voor offroad en 'Offline maps' voor AB navigatie maar mis idd die bochtige route optie, nou ja mis...

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2015 11:25 #20 door Matth
Beantwoord door Matth in topic Navigatie op android
Allen,

Voor mij ook geen dure Garmin maar het volgende setje:

Hardware:
USB oplader ( www.louis.de/artikel/baas-usb2-usb-mini-steckdose/10032867 )
Motorola Moto E
Tanktas GIVI 6L EA106
Sony SBH20 ( www.sonymobile.com/global-en/products/ac...tooth-headset-sbh20/ )

Software:
Sygic ( play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.aura&hl=nl )
ITN converter
Tyre

Sygic gebruik ik zowel op de motor (Moto E) als in de auto (Samsung 6inch) en heeft voor op de motor een aantal leuke opties: waarschuwingen bij scherpe bochten, in drie scherptes in te stellen. Verder kun je snelwegen mijden, routes laden (downloaden en converteren mbv ITN converter) en nog een aantal zaken. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden