Hoe moet ik route's omzetten zodat het op mijn tomtom ook wil.

21 aug 2013 18:37 #21 door eerde jan
Ik zit thuis, en de route begint in assen.
Moet ik daar eerst helemaal heen gaan op de tomtom dan?
Of is er een makkelijkere manier?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2013 19:03 #22 door eerde jan

Ik zit thuis, en de route begint in assen.
Moet ik daar eerst helemaal heen gaan op de tomtom dan?
Of is er een makkelijkere manier?

ik heb het hoor, alleen het duurde even voordat ik in assen was op het kleine schermpje. haha
En ik moet gewoon op bekijk kaart klikken en dan erheen rijden?
En dan zie ik vanzelf de np's?

21 aug 2013 21:05 #23 door eerde jan
Met mijn houdige vrouw nog steeds niet. ;) ;) ;)

18 sept 2013 19:51 #24 door rookie2003
Late reactie, maar ik zie ITN converter niet genoemd worden.
Voor de geïnteresseerde http://www.benichou-software.com
Wellicht dat dit een oplossing kan bieden?
Groet, Jeroen

Wie z'n billen heeft verbrand, moet blij zijn dat ie niet andersom stond..

fz750 - k100rt - gsxr1100w - r1100rt - xl600v

18 sept 2013 22:45 #25 door Two Plugs
ITN convertor is flut om de doodsimpele reden dat deze op iedere TomTom ouder dan de Rider 5, nog steeds maar uitgaat van maximaal 48 routepunten. Hierdoor heb je dus op een route van gemiddelde lengte (zeg een standaard TCN rit van 150 km) al snel afwijkingen, omdat je navigatiesysteem de kortste route van punt 'A' naar 'B' wil berekenen. Tot aan het beschikbaar komen van de Hermanizer gebruikte ik ITN convertor en het vergelijk met Hermanizer gaat gewoon niet op. Los van het feit, dat ITN convertor als programma, best goed in elkaar zit. Vanuit oogpunt van de digibetische gebruiker, bedoel ik dan. Software-geilies zullen daar anders over denken, maar die denken over het algemeen ook op een wijze die voor de gemiddelde Nederlander volkomen ondoorgrondelijk is...  ;D

De opmerking dat je eerst met Tyre moet (leren) werken om Hermanizer te begrijpen, is ABSOLUTE ONZIN. Niet iedereen wil of kan routes uitzetten. Toen Hermanizzer hier binnen de TCN werd verspreidt, was het voor de TomTom (en deels ZUMO) gebruikers een ideale tool om een standaard Garmin track (een *.gdb bestand) via een 'broodkruimeltjes' bestand één op één over te zetten in je TomTom navigatie. Dat werkt zelfs zo goed, dat de kruimeltjes op je kaartmateriaal zelfs dáár gezet worden, waar in je kaart geen 'openbare' weg bestaat.

Hermanizer is dus een ideale tool om één op één een route die in Garmin formaat is uitgezet, om te zetten voor gebruik in je TomTom.

Resumé: als je enige en enigste doel is, om de digitale roadbooks van de TCN die in Garmin bestandformaat zijn, om te zetten voor gebruik in je TomTom, is en blijft Hermanizer dé tool bij uitstek. Het enige nadeel van dit systeem is, dat je geen (gesproken) route aanwijzigingen krijgt: "Sla na 200 meter rechtaf". Je moet dus wel visueel op de kaart in je scherm rijden, maar die is bij de Urban rider dusdanig goed en gedetailleerd, dat dit geen probleem is. Kwestie van wennen.

Vanaf de Urban Rider neemt de TomTom ook tracks op. Die kun je vervolgens wél weer mooi met Tyre uitlezen én omzetten naar het standaard *.gpx formaat. Maar ik denk dat dit een stap te ver is voor dit topic.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

19 sept 2013 14:58 #26 door len_tour

ITN convertor is flut om de doodsimpele reden dat deze op iedere TomTom ouder dan de Rider 5, nog steeds maar uitgaat van maximaal 48 routepunten.

Klopt niet je kunt zoveel punten maken als je wilt. Het wordt wel heel traag wanneer je heel veel punten gebruikt.

Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

19 sept 2013 20:42 #27 door Two Plugs

Klopt niet je kunt zoveel punten maken als je wilt. Het wordt wel heel traag wanneer je heel veel punten gebruikt.

Lennert

Een TomTom ouder als de Rider 5 vreet maar maximaal 48 waypoints, dus ben erg nieuwsschierig hoe jij er meer in kunt krijgen...  Wellicht zie ik iets over het hoofd, heb ITN nml nooit voor het uitzetten van een route gebruikt; alleen maar voor het converteren...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

20 sept 2013 20:04 #28 door len_tour
De software kan  meer punten aan, wat je tomtom er dan vervolgens mee doet (of niet) is een ander verhaal. Ik vindt itn-converter een erg handig programma en makkelijk te leren!

Lennert

21 sept 2013 12:52 #29 door Herman

De software kan  meer punten aan, wat je tomtom er dan vervolgens mee doet (of niet) is een ander verhaal.

Hallo Lennert,

Mooi dat de software meer punten aan kan, kun je ons uitleggen hoe je dit doet ?

Ook het verhaal wat Tomtom er vervolgens mee doet en wat niet,interesseert mij en ik weet zeker ook
vele anderen. Kun je hier wat meer uitleg geven ?

Groet,
Herman

21 sept 2013 13:14 #30 door len_tour
Het is al even geleden dat ik met ITN en TomTom werkte maar als ik het mij goed herinner kun je een bestand maken met meer punten dan je TT aan kan. Het gevolg is dat de TT het niet meer leest (die van mij iig).

Een punt maken doe je door op de kaart te klikken en te kiezen voor add to iternatie of zoiets . Hij komt dan in de lijst links te staan. Hij zet het punt na het routepunt wat in de lijst geselecteerd staat. Je kan gdb's importeren en zelfs tracks maar daar maakt hij gelijk routepunten van. Ik heb er tracks van meer dan 1000 punten in gehad maar er is dan niet meer mee te werken.

Wanneer er echt animo voor is kan ik een Hoe-Doen maken voor ITN alleen het deel van hoe je er in de TT mee om moet gaan gaat niet lukken omdat ik geen TT meer heb.

ITN is een vrij 'dom' programma dwz het denkt niet voor jou en dat vind ik prettig maar inmiddels werk ik meer met tracks en basecamp op mijn mobieltje.

Lennert

21 sept 2013 21:31 #31 door Herman
Hallo Lennert,

Jammer....had gehoopt dat je een software aanpassing had zodat je met meer als 48 punten
In je tomtom kan werken  :-\

Bijv: na het hebben gereden van 5 punten,delete deze 5, laad 5 nieuwe en herbereken.
Je vergroot eigenlijk en klein deel v/d route steeds uit....
In principe prima,als je rijd kijk je toch steeds op een klein deel van de route op je scherm.

Jammer,jammer......

Groet herman

21 sept 2013 21:53 #32 door len_tour
Hallo Herman,

Sorry de enige oplossing is de route opdelen in meerdere segmenten. Je kunt kopieën maken van je route en dan punten deleten uit de lijst. Met de shift toets ingehouden kun je in 1 keer meerdere punten selecteren en vervolgens verwijderen. Wanneer je dan je max aantal routepunten hebt gereden kun je het volgende deel laden. Wanneer je dit doet is het misschien handig je laatste punt zo te kiezen dat je op die plek ook inderdaad stil kunt staan, dus niet in een klein toeristisch stadje op een brug of voor het stoplicht.

Succes,
Lennert

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden