kenda banden

13 juli 2010 22:40 #21 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic kenda banden
De breedte van de band had bij mijn weten meer te maken met de hoeveelheid warmte die dan opgenomen kan worden? De enige reden om een bredere band te monteren is om te gemiddelde temperatuur wat lager te houden (waardoor de band op zijn ideale temperatuur blijft).

Could be wrong...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2010 23:37 #22 door Huib
Beantwoord door Huib in topic kenda banden
Bredere band.... meer noppen.... meer grip off road!!!!!  :)) :)) :)) Maar ff serieus... ik begin te vermoeden dat een 130 band beter rijdt op de weg...... 140 oogt wel een stuk beter.  ;)

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2010 23:54 #23 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic kenda banden
helemaal duidelijk huib.... zeker niet verkeert als de gebruiker er dus tevreden mee is...

zal dus kenda banden in mijn assorti moeten gaan opnemen ;D

dus mogelijke clubactie  maar dan met montage voor een scherpe prijs  >>>

even over de (max) breedte van een band

dit heeft gelukkig niets met warmte te maken met met de combinatie van velgbreedte  tov de meest geschikte band.
de velgbreedte is dus eigenlijk bepalend

een 130 past gewoonweg veel beter op een velg zoals de africa twin die heeft nl 3.00 inch
beter stuurgedrag en meet stabiliteit

De transalp XL 700 V heeft ook een 3 inch velg en daar ligt standaard een 130/80-17 op !

daarkomt bij dat hoe breder de band is hoe schuiner dat je de motorfiets moet leggen om een bepaalde bocht te kunnen nemen
dus precies zoals huib beschrijft :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2010 00:09 - 14 juli 2010 08:58 #24 door olaf
Beantwoord door olaf in topic kenda banden
Op het allroadmaniacs forum word er ook geregeld over gesproken , goedkoop en dus eigenlijk wel waar voor je geld , is niet het beste maar prijs kwaliteit verhouding is erg goed , voor het offroad prima(de echte nopppen dan) en voor dat geld kan je er nog eens vaker een wisselen .

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2010 16:30 #25 door Timy
Beantwoord door Timy in topic kenda banden
Ik heb ook de noppenbanden (Trakmaster) en die zijn erg prettig gebleken! Tot nu ongeveer 2000km mee gereden en ze kunnen nog wel even mee ook.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2010 17:13 #26 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic kenda banden

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2010 23:56 #27 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic kenda banden
Voor mij ook interessant, dank je Huib.
Vind de K60 prima, maar de herrie mat name van de voorband vind ik ronduit storend.
Iets minder grip off road moet ik mee kunnen leven.

Ik zie mooie rondje roostertjes op je koplampen, komen die vandaan ? ???

Groeten, Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2010 23:12 #28 door Timy
Beantwoord door Timy in topic kenda banden

Ik zie mooie rondje roostertjes op je koplampen, komen die vandaan ? ???

Gok dat je mijn roostertjes bedoeld? Heb ik ooit overgenomen van Vtwin (dacht ik) dus helaas geen flauw idee waar ze origineel vandaan komen.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2010 17:37 #29 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic kenda banden
Ha, oke, ja die van jou duzz.

Zuinig op zijn!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 10:31 #30 door Keewhip
Beantwoord door Keewhip in topic kenda banden
Zijn er al meer ervaringen met deze banden?

Ikzelf heb ze er nu anderhalve week opzitten en ben niet enthousiast over de grip op nat wegdek.

Afgelopen drie dagen is het me nu elke dag al één of twee keer gebeurd dat het achterwiel weggleed. Dit is me zowel bij optrekken bij stoplicht, (rustig) afremmen op de motor voor een bocht en afremmen met voor- en achterrem. Terwijl ik toch geen gekke dingen deed en mijn rijstijl op de vorige keren dat hij weggleed heb aangepast.

Ben benieuwd wat anderen voor een ervaringen hebben.

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 17:17 #31 door Timy
Beantwoord door Timy in topic kenda banden
Ik heb ze er nu zo'n 3000km mee gereden en ben dr eigenlijk met nagenoege zekerheid achter dat het leuke banden zijn maar voor de winter/nat wegdek K%T. Ik had al een beetje het idee maar ben de afgelopen tijd er steeds meer achtergekomen dat het niet aan mijn brute rijstijl ligt. Stond één keer zelf op een rotonde omdat ik maar bleef doorglijden, dit lag deels aan de weg (is bekend dat deze glad is daar) maar ook zeker aan de band. Ook een aantal keer met wegrijden cq gas geven dat hij zich even 'verzet'.

Ik deel dus je mening Keewhip. Overigens met de zomer heb ik er echt prima op kunnen scheuren dus er zal een iets andere rubbersoort ofzo gebruikt zijn waardoor ze met regen ruk zijn.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 20:56 #32 door Huib
Beantwoord door Huib in topic kenda banden
Ik ben er ook niet over te spreken, ik glij alle kanten op. Soms leuk maar doorgaans echt gevaarlijk. Ik heb mijn rijstijl er voor aan moeten passen. Slijtage is ook behoorlijk. Ik moet wel zeggen dat het op droog wegdek scherp stuurt maar dat komt echt omdat het een 130 achterband is. Volgende maand is het strand seizoen op terschelling weer geopend en dan ga ik ze in het zand proberen maar ik verwacht er weinig van. De heidenau staat voor mij vooralsnog hoog aan de top en die ga ik er denk snel weer omleggen. Iemand al ervaring met de K60 scout?

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 22:19 #33 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic kenda banden

De breedte van de band had bij mijn weten meer te maken met de hoeveelheid warmte die dan opgenomen kan worden? De enige reden om een bredere band te monteren is om te gemiddelde temperatuur wat lager te houden (waardoor de band op zijn ideale temperatuur blijft).

Could be wrong...?


very wrong indeed

iedere band wordt warm (werk temperatuur) en het is juist door onjuiste bandenspanning dat  een band te warm kan worden (lees verbrand rubber)
wel heeft een band met lagere banden spanning meer grip doordat deze meer vervormd
de foot print is groter.
en dan bedoel ik met meer grip de mogelijkheid  om over een groter oppervlak vermogen over te brengen
op het moment dat de band  dan weer grip verliest is er dus sprake van slip en dit gaat gepaard met een nog grotere warmte ontwikkeling
hoe warmer de lucht in de band dan wordt hoe sneller de druk ook  in de band toeneemt
hierin schuilt dus het gevaar van de bekende klapband
maar..
hoe breder de band hoe schuiner dat je de motorfiets dient te leggen om de zelfde bocht te kunnen maken
daarbij,een smallere band drukt harder  op het zelfde oppervlak (meer druk per vierkante cm)
de breedte van de band wordt dus eigenlijk bepaald door technische aspecten van de motorfiets zoals de velgbreedte
de overige  redenen zijn daarna vooral van cosmetische aard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden