voorvering

02 nov 2011 17:54 #21 door bully043
Beantwoord door bully043 in topic voorvering

Ik heb ze ooit op laten sturen door Hyperpro, maar ook WP maakt goed spul en geeft goede service.

Als je niet heel onhandig bent moet het lukken! Hoop dat je een RD07 hebt, en geen RD07A... dan moeten de poten eruit om ze goed leeg te laten lopen.
Gewoon een dagje voor uittrekken!

Nou ik heb een Transalp xlv uit 1999, wat dat is RD07 of RD07A weet ik niet, misschien kom ik dat vandaag te weten ;D

Nog een vraagje, ik wil ook de schroefjes vervangen die de kuidelen bij elkaar houden kun je die ook ergens krijgen?

Jullie zijn geweldig :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2011 18:24 #22 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic voorvering

wat is dubieuze sluikreclame ik dacht dat het forum is om mensen te helpen en niet af te zieken met dit soort berichten.

Patrick

beste patrick (die nog geen tcn lid is) en dus ook niet weet waarom dat daar stond roept dus iets over afzeiken wat het zeker niet was.

ik let er gewoon een beetje op dat het roepen van bedrijfsnamen  niets anders is dat het aanprijzen een firma en dat dit gewoon ook een vorm van reclame is.

ik bedoel er ook verder niets mee.. het is gewoon een punt om leden over na te laten denken welke uitdagingen er allemaal spelen bij een commercieel denkende motorclub...

dit staat los van helpen.. ik help ook heel veel leden en doe dat zelfs met veel liefde

maar lees de onderstaande stelling..

mijn vriend die werkte bij een total tankstation stuurde de klanten ook naar de tango aan de overzijde(via een twitter account) en nu is hij ontslagen
  hij zei alleen dat daar de brandstof goedkoper was.. hij wilde alleen maar helpen >:D

02 nov 2011 20:33 #23 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic voorvering
Goed, zullen we het nu weer even over de ruim 2 jaar oude voorvering hebben? Kortom: svp weer ontopic

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

03 nov 2011 04:09 - 03 nov 2011 07:27 #24 door daandus
Beantwoord door daandus in topic voorvering
edit mod: wat zei ik nou? Ontopic!

Voorvering: gewoon Hyperpro even bellen en vragen wat t kost om ze te laten monteren, of op laten sturen en lekker zelf knutselen!

... was ooit lid ...

03 nov 2011 09:20 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic voorvering
Een hyperpro verenkit kost ca 250 euri ex verzending

je kunt ook naar een hyperpro service center gaan ..hier is montage mogelijk tegen een iets hogere prijs

in voorvorkveren zijn genoeg aanbieders waarbij de voornaamste zijn

wilbers
WP suspension
Hagon
BMsuspension (voorheen technoflex)

bij bedrijven die de achterveer los leveren is de keus beperkter tot

Hyperpro en ohlins

als je kiest voor een complete nieuwe achter demper kun je weer bij alle namen die ik genoemd heb terecht prijzen van € ca 370,- tot ver boven de € 1000,- per achter demper

Als je de montage uit besteedt krijg je er wel alle kennis en ervaring bij.
Als je het zelf wilt doen krijg je de fun erbij.... overigens is er altijd wel iemand die je binnen de tcn wilt helpen sommige tegen kleine kosten, andere voor free.

03 nov 2011 16:00 #26 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic voorvering

Nou ik heb een Transalp xlv uit 1999, wat dat is RD07 of RD07A weet ik niet, misschien kom ik dat vandaag te weten ;D

RD-typen zijn Africa Twins. TransAlp is PD06 of PD10. Die schroefjes en de wellnuts kun je trouwens ook via Ad bestellen. Net als de veren overigens. Gewoon een PM sturen.

28 nov 2011 12:48 #27 door ninety
Beantwoord door ninety in topic voorvering
Ondertussen heb ik de voorvering in mijn bezit. Er hangt wel nog een AT aan. Het plan was om de bruikbare stukken over te bouwen omdat de motor niet mooi meer draaide. Maar na wat onderhoud en laten afstellen draait hij weer prima, dus voorlopig heeft mijn AT er een broertje bij:

Over de vering:
Wat me vooral opvalt is dat kleine obstakels zoals boomwortels ed veel minder voelbaar zijn in het stuur en dat bij kippen de motor er meer "overheen" gaat ipv in elke kuil te duiken. Ook in los zand is de rechtuitstabiliteit merkbaar beter. Enige nadeel, de grond is moeilijker bereikbaar met mijn voeten !

Groetjes,
Simon

28 nov 2011 19:45 #28 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic voorvering
Wow Simon  :o  Mooi man, volgens mij heb je de ex-Roos-RD03 te pakken  8)

Ben best een beetje jaloers  :( ;)  Veel plezier ermee !

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

29 nov 2011 14:21 #29 door ninety
Is inderdaad die van Roos.

Zit nu een beetje met een luxeprobleem: ik weet niet of ik beide machines voldoende aandacht ga kunnen geven. RD07 staat al stil sinds ik de andere heb. We zien wel.

Simon

29 nov 2011 17:13 #30 door hilbertreinsma
Beantwoord door hilbertreinsma in topic voorvering
hoi hilbert hier mag ik vragen hoe je de reiger vering op de twin hebt gedaan??
heb namelijk zelf nog set op mijn crossmotor en lijkt me wel wat om die ook op mijn twin rd04 te zetten.
groeten hilbert

29 nov 2011 17:55 #31 door ninety
Sorry, geen idee welke aanpassingen er nodig geweest zijn. Ik heb de motor zo gekocht.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden