aansluiten drupellader

29 nov 2010 10:25 #21 door olaf
Beantwoord door olaf in topic aansluiten drupellader
Ik heb ook een aantal van die lidol laders en nog nooit een probleem gehad , maar meen me te herinneren dat de lader uit zich zelf naar de druppel stand gaat maar niet zichtbaar , stond dacht ik in de handleiding .
Maar zal het boekje eens opzoeken .
Heb er eigenlijk nooit meer naar gekeken , hang de laders af en toe eraan met de accu's gewoon aangesloten in de motor/auto , om de boel op peil te houden .

Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2010 13:50 #22 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic aansluiten drupellader
- heb zondag mijn onderhoudsspanninglader 'getest'  ;D door een middag aan te sluiten op mijn connector (sigarettenplug). Aanvankelijk zag ik een rood lampje wat dus betekende dat er bijgeladen werd. Na een paar minuten kreeg ik groen licht (=bijgeladen). Na een paar uur lader eraf gehaald, contact aan, dimlicht even 'ontstoken'. Contact uit en lader aan en weer een rood lampje dat na een minuutje groen werd.

Volgens mij werkt(e) het ding goed en dit ben ik van plan eens per twee weken te herhalen de komende drie maanden ijs-en-wederdienende...  :o

groet, Arjen

P.S. heb mijn lader incl. accesoires besteld bij Conrad...

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

29 nov 2010 21:27 #23 door Henk Daniels
Beantwoord door Henk Daniels in topic aansluiten drupellader
Hallo Oldtimer, Arjen en Olaf,

Arjen: zo werkt mijn druppellader waarschijnlijk ook, eerst een rood lampje voor opladen daarna een groen lampje als de accu is volgeladen (=na korte tijd). Daarna springt de lader op de standby-stand.

Olaf: Waarschijnlijk is die standby-stand de druppelladerstand want in de handleiding staat aangegeven dat de lader automatisch naar de druppelladerstand overschakelt. Helaas geeft de handleiding niet aan welke indicatie bij de druppelladerstand hoort. Voor mij dus verwarrend want het apparaat kan op drie verschillende standen laden en heeft dus, denk ik, drie verschillende druppelstanden. Het apparaat schakelt naar de standby-stand en geeft geen indicatie in welke van de drie standen hij de druppelfunctie uitvoert. Ik ga er vanuit dat de lader dat zelf onthoudt.

Oldtimer: Goeie tip met die lamp, dat ga ik uitproberen en zie dan inderdaad of de lader automatisch gaat bijladen.

Jongens bedankt voor de reacties, daar heb ik wat aan! Heb me tot nu toe enkel aangemeld als forumlid, maar ga me nu ook aanmelden als lid.

Groeten Henk Daniels

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden