Ervaringen Schijfremslot met alarm

09 apr 2011 10:34 #1 door Huib@1100
Ervaringen Schijfremslot met alarm werd gestart door Huib@1100
Juliien kennen de spreuk... 

Een `puntje puntje puntje puntje` stoot zich niet voor de derde keer tegen dezelfde steen.

Het is me nu al twee keer gebeurd dat ik mn schijfremslot van 15 euro ben vergeten weg te halen voor het wegrijden.  :(

Ik wil geen derde keer mee maken aangezien dit ´steentje´ bij de dero 131 euro kost voor een beugeltje en met een beetje pech ook
nog eens een remschijf van ca 230 euro.

Vandaar de vraag wat de ervaringen zijn van diverse alarmsloten voor op de remschijf.
Het doel is niet de dief tegen te houden maar mezelf  ;D.
Als ik mn stuur verdraai moet ie dus al afgaan.
En ja... ik heb gebruik al een geel touwtje maar dat helpt ook niet  ;D

Graag hints en tips

Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2011 20:29 #2 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Ik heb de Deceto 8000 (ben niet zeker van de nr) van Abus ,met bewegingsensor
Toch al meer dan 2 jaar in gebruik en nog steeds de 1ste batterijen.
Gaat redelijk snel af en 100decibel hoor je wel.
Enig nadeel ,is zowat het zwaarste remschijfslot denk ik ,te zwaar (1,5kg) en groot om in je jas of broekzak mee te nemen.
En zeker niet de goedkoopste maar ik ben er content van.

Enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2011 20:37 #3 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
wij hadden 2 detecto's, maar hebben na een week de batterijen er maar uit gehaald omdat we constant klachten kregen van de buren dat ze stonden te loeien op straat. Wij vonden ze dus veel te gevoelig! Wel een mooi stevig slot verder.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2011 11:54 #4 door Dero-Ryder
Beantwoord door Dero-Ryder in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Heb het XENA schijf slot met alarm. Werkt zeer goed, en niet te gevoelig, maar zodra je hem van de steun af haalt gaat het alarm af!!  En heb er ook een kabel bij dat je aan het stuur hangt, zodat je het slot niet kunt vergeten.....  Goed het kost wel wat meer, maar dan heb je wel een goed slot!  Ik kreeg gelukkig 20% korting omdat ik ook de motor bij hun kocht. ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2011 21:50 #5 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Ik heb ook en Xena en heb die ook enige tijd gebruikt met alarm. Dat werkte goed, al ging het nogal eens ten onrechte af als ik nog even aan de motorhoes frunnikte. Na enkele maanden kwam er constant een klein piepje uit ten teken dat de batterijen leeg raakten. Sinds die tijd gebruik ik 'm zonder alarm en tot nu toe zonder te vergeten hem te verwijderen voor ik weg rij (afkloppen  ;D !). Ik zet 'm altijd bovenaan op de remschijf, zodanig dat-ie naar beneden klapt als ik iets naar voren rij. Dat hoor ik voldoende duidelijk om aan dat ding herinnerd te worden.


Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2011 00:23 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Ik heb dat bij mn twin 2 keer gehad, dat met die remschijf (en erdoor op je bek gaan..) Zo'n beetje om de 50.000km. Er komt gewoon een dag dat je hem vergeet (of z'n batterijen leeg zijn).

Het moet gewoon in je vertrek-handelingen verweven zijn: alles in een haast autistische volgorde doen helpt veel! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2011 22:26 #7 door Simon
Beantwoord door Simon in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm

Alleen bewegingsalarm; 25 euro
www.cycla.nl/how/hoe_werkt_het_cycla_fietsalarm.asp


Een week geleden erop gezet, gisteren functioneerden de knopjes niet meer na een nacht met regen :o
'Grappig' detail; als je met een schroevendraaier en dergelijk gereedschap bij het contactslot/stuur van een motor staat te prutsen terwijl er een 130dB alarm af gaat vind blijkbaar nog steeds niemand het nodig te komen kijken of er wat aan de hand is/dan wel de politie te bellen....
Ding ligt nu weer in de kast, knopjes doen het nog steeds niet. Kijken wat Cycla dr van vindt.

Groeten, Simon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2011 22:54 #8 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Ik heb een xena, was veel te gevoelig, ging om de haverklap af. Ik gebruik hm nu als gewoon slot met een geel kabeltje.

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2011 23:02 #9 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm

Een week geleden erop gezet, gisteren functioneerden de knopjes niet meer na een nacht met regen :o
'Grappig' detail; als je met een schroevendraaier en dergelijk gereedschap bij het contactslot/stuur van een motor staat te prutsen terwijl er een 130dB alarm af gaat vind blijkbaar nog steeds niemand het nodig te komen kijken of er wat aan de hand is/dan wel de politie te bellen....
Ding ligt nu weer in de kast, knopjes doen het nog steeds niet. Kijken wat Cycla dr van vindt.

Groeten, Simon


Had precies hetzelfde; ding hield er al na 2 dagen (regen) mee op ! Rotzooi is het..

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2011 23:25 #10 door Simon
Beantwoord door Simon in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Heb je uiteindelijk nog de moeite genomen om contact op te nemen met Cycla? Ik heb ze net gemaild. Voor 7eu50 heeft hij het toch een paar keer best goed gedaan ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 07:22 #11 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm

Alleen bewegingsalarm; 25 euro
www.cycla.nl/how/hoe_werkt_het_cycla_fietsalarm.asp


Als je mazzel hebt liggen ze nog bij de Blokker voor 7.50.

En zet nou gewoon je gele (of oranje) snoertje vanaf je slot naar je stuur. Desnoods twee aan elkaar, gaat lekker makkelijk.
Je krijgt een keer spijt als je het niet doet en denkt dat je meteen rechtuit weg kan scheuren steigerend van de stoep af.
Dan heb je wel een krasje op je remcilinder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 21:28 #12 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Werkt perfect.


Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 19:39 #13 door peter 61
Beantwoord door peter 61 in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
gebruik al een half jaar een xena, zonder problemen en als je het stuur beweegt krijg je eerst een aantal waarschuwings piepjes voordat het alarm afgaat.dan heb je nog net de tijd om het slot te verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 20:02 #14 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Cycla fietsalarm kan blijkbaar niet tegen water.
Ik heb een setje van 2 stuks omgeruild voor nieuwe en deze zijn nu na 2 weken ook weer naar de kl@#$%.
Het gebeurt steeds na een regenbui dat ze het zwijgen ertoe doen.
Geen suc6 dus voor 2 keer 7,50.

Ze liggen hier nu dus aan de overkant bij Kruidvat voor 7,50 per 2 stuks.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 23:30 #15 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Ook ik heb een Xena, en gebruik dat ding erg weinig. Met alle risico's vandien...

Wat ik doe is mijn sleutels in het hoesje van het slot steken, en dat op zak houden.
Als je er dan nog naast kijkt wanneer je weg wil, dan heb je toch te veel gedronken om nog te kunnen rijden  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2011 07:59 #16 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Ik heb naast een duur slot al 2 goedkope alarm sloten van Hein Gericke gesloopt (binnen enkele weken begaven beide sloten het).
Alleen de duurdere alarm sloten werken goed.

Ben de oranje kabel gaan gebruiken zoals Miquel op de foto laat zien. Na enkele weken gebruik heb ik de kabel niet meer nodig, tenminste ik ben het al maanden gewoon, altijd op slot zetten bij verlaten van de motor en altijd eraf halen voordat ik mijn Helm opzet.

Maar een slot van 15 € is niet bestand tegen stelen, je moet echt wel een Art 5 slot hebben en die beginnen bij ± 45 €
Nadat de mijne gepikt was kwam ik er wel achter dat onze club motoren toch echt wel populair zijn bij de dieven en dat een goedkoop slot heel makkelijk te  verwijderen is zonder sleutel. C:-)  Twee goedkope sloten trekken ze er net zo snel af, die motordieven hebben je motor sneller slot vrij dan wij met een sleutel!


Ik heb zelf nu een slot ontworpen dat aan het kabeltje van mijn zij standaard zit (loopt naar de kuip), maar met de weinige tijd die ik momenteel heb kan het nog wel een maand of 2 duren voordat ik de eerste versie geknutseld heb en het hier werkend kan tonen. Mijn slot zit vast aan het frame, dus geen gerammel en geen gedoe met opbergen.

Een slot in je jaszak doen moet je nooit doen, alles wat een beetje stevig is doet erg veel pijn met vallen (kan zelfs heel gevaarlijk zijn) Vallen is minder gevaarlijk dan je denkt, als je maar goede kleding en geen sloten in je zakken hebt, glij je alleen maar over het asfalt of in een zandbak.

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2011 20:35 #17 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
Kwam bij toeval deze tegen, gebruik nog steeds ouderwetse schijfremslot en het lijkt alsof het "ezel-tijdperk" voorbij is.
Misschien iets voor Sinterklaas  :)

[youtube]
[/youtube]

http://www.desleutelspecialistonline.nl/categories/Beveiligingsproducten/Grip%252dLock/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2011 20:45 #18 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
De meeste twins hebben kappen lijkt me dat hij dan niet op slot kan!

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2011 20:56 #19 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm

De meeste twins hebben kappen lijkt me dat hij dan niet op slot kan!


Zou niet weten waarom niet, als je het filmpje bekijkt klem je hem erover heen.
Je schuift hem er niet op, want dan kom je misschien inderdaad je vaste Acrebis kappen tegen.

Edit: begrijp hem nu wel. Je komt misschien in de problemen met de lengte vh slot en dus je sleuteltje  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2011 12:28 #20 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Ervaringen Schijfremslot met alarm
HiHi  :) ik ken het probleem van het vergeten te verwijderen: vorige week vergeten en bij het wegrijden brak mijn slot in tweeen. WAT? :o ja, mijn slot in tweeen. Gelukkig maar want ik had verder geen schade. ::) Enne, nee, dit was niet het duurste slot.
Daarna herinnerde ik mij dat je het slot juist onderaan vlak onde de remcilinder vast moet zetten. Je kunt dan nml maar een paar cm rijden voordat je slot zijn werk doet. Als je het slot bovenaan vastmaakt, dan heb je al snelheid als je slot zijn werk gaat doen en is de schade veel groter.
Het slot verwijderen voor je gaat rijden heeft toch de voorkeur.  :P

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden