Wat zijn jouw sleutelblunders?

09 mei 2009 11:40 #1 door Hotel 317
Wat zijn jouw sleutelblunders? werd gestart door Hotel 317
Nouja, het doel van dit topic moge duidelijk zijn denk ik  ;D. Misschien was er al zoiets op het oude forum, maar d'r zijn vast weer nieuwe bij gekomen!

Mijn moment van met stomheid geslagen staan had ik gisteren:  Voor mijn RD04 restauratie projectje kannibaliseer ik de accu van m'n RD07. de hele tijd over en weer plaatsen, ben al twee accumoertjes kwijt, etcetera. Na een succesvolle proefrit zet ik het creatuurtje in de tuin en ga ik binnenshuis wat zaakjes regelen. Een paar uur later wil ik weer weg, plaats de accu weer in de 07, en zet het contact aan.

niets.

Nouja, zelf het ding aanduwen dan maar, vijf pogingen later nog steeds niet gelukt. Dodemans knop en choke staan goed en de accu, nouja, die heb ik zelf net gemonteerd! Dus op naar een buurman voor startkabels.
Kabels d'r op...  helemaal niets. 't mysterie is compleet.  Ik heb ondertussen m'n vriendin al afgebeld en zit me af te vragen hoe een stilstaande motor een accu in een paar uur kan mollen.  Ten einde raad gaan we proberen om de accu van m'n buurman direct op mijn accupolen te zetten, accessoires d'r af (twee extra klemmetjes per pool) en dan spot ik iets.... 

De minpool zat nog verstopt op een plek waar ik "er geen last van zou hebben"...

rood van de schaamte (en het aanduwen) maar weer naar huis gegaan, blikje fris gepakt en mezelf in een hoekje gaan wezen schamen in afwachting van m'n meissie. Enige troost die ik heb gekregen is dat mijn misser niets was tegenover dat waar zijn zoon op dat moment mee thuiskwam, hij had nieuwe remblokken op z'n bmw geplaatst en vond het normaal dat die dingen roodgloeiend aanliepen, dat was nou "inrijden"....  uhu  :')

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2009 13:27 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Ehmm.. ja hoor ik kan wel wat verhaaltjes hiero opdissen... :angel:

Deze is eigelijk een NON-sleutel blunder..

Paar jaar trug wilde ik zoooo graag bij mn meissie zijn. Die woonde helemaal aan de andere kant van de wereld in Den Bosch, dus Brombeertje brúllen..

Liep die met 1XX km p/u ( C:-)) in ene bij Eindhoven vast!!

Brombeertje zonder olie.. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2009 14:18 #3 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Tja ik heb er ook wel een paar . ik laat het bij eentje voorlopig .
Koelvloeistof van een koekblik aan het vervangen alles eruit nieuwe erin , had ik een paar maanden geleden een keer een lekke verpakking van ruitenvloeistof in je raad het al een lege verpakking van de koelvloeistof gedaan .
en ik maar afvragen waarom het toch zo lekker rook .
bijna klaar ondekte ik het , dus alles er weer uit terug naar de automaterialen zaak , nieuwe vloeistof wederom en toen de plug van de radiator vergeten , natte voeten . plug erin liep het ook nog in mijn mouw .
Gelukkig geen omstanders in de buurt , ik alleen met mijn domme zelf ;D
DOm genoeg hoop ik . Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2009 16:29 #4 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Moet nog een anekdote van mezelf plaatsen, kom binnenkort ongetwijfeld wel met eentje.

Maar wil wel vertellen van een blunder van een buurjongen ooit (20 jaar geleden)

Buurjongen had de cylinder van zijn ouwe spartamet eraf om de zuiger te vervangen (oude was helemaal aan gort). Nieuwe zuiger erop gedaan, en vond toen dat het tijd was voor een peukie.

Brommer stond op de bok, dus hij lekker makkelijk op het zadel klimmen.

Peukie op, goh, dacht hij, ff kijken of ie wil lopen...

Zonder cylinder erop...

Hij geeft de trappers een hengst..zie je het al voor je...idd de stukken vlogen in het rond.

En die zuigertjes waren al heel moeilijk te krijgen destijds.

Paar maanden eerder had ie er al sla olie ingegooid omdat de motorolie op was....

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2009 10:27 #5 door David
Beantwoord door David in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
toen ik voor het eerst, zo'n 20 jaar geleden, een koppakking verving van een fiat 127.
Dat deed ik gewoon in het gras. alles los gehaald en en weer in elkaar gezet.........Nooit meer lopen..?!.. Tot dat ik met m'n voet ergens tegen aan trapte.......Daar lagen de stoterstangen nog in het gras  :))

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2009 11:45 #6 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Als sleutelblunders ook electrische apparaten mogen zijn.
Ik werkte jaren bij een lokale en ziekenomroep, en deed daar het studio onderhoud.
Het gebeurde dat ik een Revox PR99 had geserveced (nieuwe lampjes in de meters en koppen en div. afregelingen) had ik vergeten het rem-relais aan te sluiten van de linker spoel.
Met vooruitspoelen en je stopte, bleef de linker spoel gewoon doordraaien, dat gaat zo snel dat er meters kostbare Basf LGR-50  tape in de soep draaide 

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2009 17:12 #7 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Heel letterlijk ?
ergens in het midden van het land een boot gaan ophalen.
Auto alvast met trailer erachter de helling afgereden. Naar boot lopen om los te maken en naar de trailer te varen. Boot zit vast met touwtje, knoop erin die er niet uit ging...
Dus autosleutel gebruikt om ff knoop los te wrikken.... 8)

Dus sta je daar met auto en trailer in het water, met een auto die je geen meter meer vooruit krijgt  ;D, ff de wereld rondbellen en na twee uur kon ik wegrijden.
In de tussentijd de boot alvast ff gewassen  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2009 21:21 #8 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Mn Alpie net met de hogedrukspuit gereinigd. Beetje opgepoetst, wat was ie weer moooi  ;D

FF starten....doorstarten....nog meer doorstarten...niks  ???

Oja, hehe benzinekraan. Die had ik dichtgedraaid.

Weer doorstarten (3x) nog niks...krijg nou t**ten, voordat ik hem ging wassen liep ie als een zonnetje!

Slang van benzine kraan af, liep netjes benzine uit. nog een keer starten, nog steeds niks.

Totdat ik ietws bedacht en mezelf meteen een slag voor me kop gaf. Wel de DUCTTAPE VAN DE INLAAT AFHALEN Hè! Die had ik dichtgetaped om te voorkomen dat er water in luchtfilter huis kon komen van de hogedrukspuit....

Tape eraf, rookwolkje,,, vroeemmmmmm

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2009 21:41 #9 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Met de auto: radiateurslangen los gehaald en later (niet helemaal goed) vast gezet. Bij -5 graden naar mijn werk gereden, 500 m voordat ik er was rood lampje. Mwa, dat haal ik wel (geen zin om bij -5 op de wegenwacht te wachten). Werk wel gehaald, met veel rook uit de motor....  's Middags door de ANWB naar huis gebracht en je raad het al: koppakking er tussenuit. Nieuwe pakking en kop laten vlakken: 600 gulden (toen).

Het ergste was het commentaar van een vriend (ervaren auto-sleureraar): goed koop he, dat zelf aan de auto werken  :P

Daarna ben ik op motoren overgestapt!  8)

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2009 21:57 #10 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Heb de sleutel blunders al uit mijn geheugen verbannen, want ik kan ze zo niet bedenken.

Maar bv een keer remblokken vervangen, en toen dus met grof geweld (en grote verbazing over hoe moeilijk het ging) de rem cubs terug geduwd. Totdat ik alles had zitten, en boven bij het stuur uit het remvloeistof reservoir allemaal remvloeistof zag lopen.... (Tijd ervoor remleidingen vervangen voor staalflex, en meteen remvloeistof reservoir helemaal afgetopt !)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2009 19:37 #11 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Tijdens het vervangen van een gewone nokkenas naar een snelle nokkenas van mijn Yamaha XT-500, viel een boutje rammelderammel naar beneden het blok in.
Hele blok eraf en uit elkaar moeten halen om dat stomme ding te vinden.
Wel gelukt overigens maar wel beter oom ook alle olie eerst weg te laten lopen ipv in de vloer van de box.

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2009 11:52 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
M'n laatste blunder was tijdens het vervangen van een voorvorkkeerring bij de Alp. Daarvoor moet de binnenpoot uit de buitenpoot en daar is best wel wat kracht voor nodig.
Afijn, de buitenpoot in de bankschroef geklemd en dan met een ferme ruk aan de binnenpoot moet íe er uit komen.

Na een paar mislukte pogingen ging ik de kracht maar wat opvoeren en schoot íe er in 1x uit, joepie  :D  en...... ramde ik zó het achterlicht van de GS aan diggelen  ;D

Groetjes,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2009 21:55 #13 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?

M'n laatste blunder was tijdens het vervangen van een voorvorkkeerring bij de Alp. Daarvoor moet de binnenpoot uit de buitenpoot en daar is best wel wat kracht voor nodig.
Afijn, de buitenpoot in de bankschroef geklemd en dan met een ferme ruk aan de binnenpoot moet íe er uit komen.

Na een paar mislukte pogingen ging ik de kracht maar wat opvoeren en schoot íe er in 1x uit, joepie  :D  en...... ramde ik zó het achterlicht van de GS aan diggelen  ;D

Groetjes,
René


Alp vs BMW: 1-0  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2009 15:12 #14 door Jochen
Beantwoord door Jochen in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Keertje bij de Twingo zelf de olie vervangen. Ik kruip onder de auto en draai de eerste beste aftap plug open. Daarna 3 liter olie in het blok gemikt. Was beetje boven max maar dat zou wel goed komen dacht ik.

Wij gaan een stukkie rijden en na 20 km horen we een raar ratelend en piepend geluid. We zijn net de tol tunnel in, maar ik wil terug. Wij dus keren en nog een keer betalen >:(

Wat blijkt, .... heb ik de versnellings bak afgetapt en 3 liter olie teveel in het motorblok gegooid.

Verder afgelopen maandag de motor achteruit de garage gereden en toen wilde ie niet meer verder  ??? ...  Was ik vergeten dat onze auto er achter stond. Flinke kras bovenop spatbord met deuk aan het einde :-[ Was het vrouwtje ook niet blij mee >:(

Ook nog een keer vergeten 1 remklauw vast te zetten. Had gelukkig 2 klauwen. Hoorde steeds harde tikken als ik remde. Dat was dus mijn remklauw die in de spaken vloog. :-[

En natuurlijk de standaard boutjes die in de carterbescherming vallen terwijl hij net op de Motorlift staat zonder wielen. Dus die carterbescherming kan je onmogelijk verwijderen.

Groetsels,

Jochen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2009 23:06 #15 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Danny

Je bent me er één

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2009 13:08 #16 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Mooie hoor  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2009 15:28 #17 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Voor de Roemenië reis nog even de achterremblokken vervangen, 50 KM voorbij Grass, Oostenrijk (trein Düsseldorf-München) trap ik op de achterrem en niets behave een enorme rookwolk bij m'n uitlaat, vergeten de achterremleiding in de 2 plastik haakjes op de achterbrug te plaatsen  :-\ . Remleiding zat tegen de uitlaat en was volledig doorgesmolten  >:( . 50 KM terug naar Grass voor en daar hadden ze alleen een staalflex remleiding  :) . Ieder nadeel heb z'n voordeel.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2009 16:45 #18 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?

2012, kandidaat gesteld voor voorzittersrol  8)

Sommige blunders zie je aankomen...


Klopt danny, zijn 5 getuigen voor ;D :P.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2009 00:48 #19 door Lunatic
Beantwoord door Lunatic in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?
Kleppen zowel voor als achter in dezelfde stand (FT en RT) gesteld. Nou..... dat gaf me een vuurwerk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 00:58 #20 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Wat zijn jouw sleutelblunders?

Kleppen zowel voor als achter in dezelfde stand (FT en RT) gesteld. Nou..... dat gaf me een vuurwerk.


Dàs een goeie  ;D lig in een deuk hier  >:D

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.165 seconden