VOLTMETER

25 juli 2014 11:25 #21 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic VOLTMETER

www.louis.de/artikel/multifunktions-inst...0034905?list=7884777

goed ding, duidelijk en waterdicht.

Bij deze besteld.
Thx voor de tip.
Discussie gesloten.
25 juli 2014 13:15 #22 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VOLTMETER
Ik krijg wat vragen en aanbiedingen om de meters alvast vooraf te betalen.
Daarom even wat duidelijkheid.

Wacht aub even tot ik de meters binnen heb en op het forum de mogelijkheden bekend maak.
Omdat ik de meter zelf nog niet in handen heb weet ik ook nog niet of ze voldoen.
Ik beslis de definitieve bestelling pas als ik het eerste exemplaar ( wat trouwens onderweg is ) heb getest.

Wanneer de meter aan de verwachtingen voldoet, bestel ik er meteen 15  ( of meer ) en zal ze aan jullie beschikbaar stellen.
Hou dus even dit forum in de gaten als je er een besteld hebt.

Op dit moment verwacht ik binnen 1 week het eerste exemplaar en ga direct daarmee aan de slag.
Even geduld dus AUB



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
30 juli 2014 14:03 - 30 juli 2014 16:28 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VOLTMETER
Vandaag het eerste exemplaar binnen gekregen.
totaal dus 12 dagen vanaf bestellen tot leveren. Niet slecht vanuit Chinatown
De meter ziet er goed en stevig uit en ga straks de nauwkeurigheid even testen. De reclametekst zoals op de foto staat er niet op.
waarschijnlijk is het een vdo cloon.

Is alles oke dan plaats ik straks de bestelling voor 15 stuks

Edit 16,25 uur.
Zojuist de meter getest en prima in orde.
Goed afleesbaar ) uiteraard ' en tot mijn verassing wordt hij ook verlicht als je het draadje aansluit, waarvan in het schema staat `not connected `
Mooi meegenomen dus.

Meteen de bestelling geplaatst.

Ik verwacht dus de zending zo rond 10 of 12 augustus binnen.

Wordt vervolgd dus.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
30 juli 2014 18:52 #24 door dropken
Beantwoord door dropken in topic VOLTMETER
wij wachten het ook af, net een vroeg sinterklaascadeau.
Discussie gesloten.
31 juli 2014 22:02 #25 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic VOLTMETER
Ik heb een digitale in de bestelling, als die niet bevalt dan ga ik misschien voor een eventuele tweede ronde


Motorcycling is not a crime
Discussie gesloten.
01 aug 2014 15:04 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VOLTMETER
Vandaag ondanks de warmte in de Bikeshack, toch maar een begin gemaakt met het monteren van de analoge voltmeter.

Eerst maar eens de maat en de plaats bepalen.
Aan de ene kant zit al een digitale voltmeter en de 12 voltsplug, dus de bedrading is fluitje.


Eerst even kijken of het allemaal wel kan aan de achterkant, omdat daar het aansluitblok zit voor het contactslot en het relais voor de knippers.  Iets meer naar links gaat het dan dus mis.
Heb je aan de linkerkant van dit schermpje nog niets zitten is daar meer ruimte om de meter te plaatsen. Maar die keuze maak je zelf.



De volgende stap is de meest rigoureuze en het meest riskante deel van de operatie.
Je maakt zomaar een gat van 52 mm in die mooie plaat.
Met een beetje vaste hand en een voorgeboord gaatje wordt het met een gatenzaag op de boormachine een snel klusje.



Zonder kleerscheuren dus een mooi rond gat.



Omdat de gatenzaag maar 51 mm zaagt en de opvolgende gatenzaag 55 mm is ( dus te groot ) moeten de randen wat worden gevijld om de boel mooi passend te krijgen.
Het is plastic, dus gaat dat bijna vanzelf, zelfs met een botte vijl.

De volgende stap is de meter plaatsen.
De afsluitring heb ik er nog even afgelaten om te controleren of hij wel mooi aansluit..




Aan de achterkant van de meter is het voorbereidende werk al te zien. De rode draad van de meterverlichting is gekoppeld aan de + van de meter. De aansluitdraden zelf zijn al gemonteerd en lang genoeg om straks aan te sluiten op het gewenste punt.




Zoals je kunt zien zat er al eea gemonteerd en dat maakt het even gemakkelijk om de boel aan te sluiten.
De aansluitdraad steekt gewoon over naar de 12 volt plug en wordt daar vast gesoldeerd. Zo hoef ik maar 2 stekertjes los te maken als ik het schermpje eraf wil halen.  De 12 volt plug zit aangesloten op de rode draad bij het contactslot.



Zo, de boel even vastzetten, de kap terug monteren en dan:



Op contact geeft de meter keurig 12 volt aan met de verlichting brandend.
Even starten en het resultaat kun je aflezen.
Een heel keurige 14 volt bij 1450 toeren.
En, om jullie gerust te stellen.
Bij 5000 toeren loopt de meter nog ietsje verder op, maar blijft ruim beneden 15 volt zoals het hoort.



En zoals je ziet, past het geheel prima en heb je een mooi stuk controle gereedschap.
En dat allemaal voor een bedrag rond een tientje.  ( maximaal 11 euro excl verzenden )



En nu begint dus het wachten op de eerst volgende zending, zodat de bestellers ook aan de slag kunnen..



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
01 aug 2014 15:39 #27 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic VOLTMETER
Ziet er goed uit Marien. !!!

Herbert.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us
Discussie gesloten.
01 aug 2014 16:19 #28 door dropken
Beantwoord door dropken in topic VOLTMETER
Marien, zoals altijd weer schitterend in woord en beeld beter kan niet en nu maar afwachten op de zending
Discussie gesloten.
01 aug 2014 17:08 #29 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic VOLTMETER
Mooi!
Als je meer meters dan bestellers hebt, houd ik me aanbevolen...

'99 TA
Discussie gesloten.
01 aug 2014 18:02 #30 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VOLTMETER

Als je meer meters dan bestellers hebt, houd ik me aanbevolen...


Nadat de lezers dit hebben gezien zullen er ongetwijfeld een aantal afhaken. 8)
Het tegendeel kan natuurlijk ook  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
01 aug 2014 18:25 #31 door dropken
Beantwoord door dropken in topic VOLTMETER
niet zo negatief, uiteindelijk is het een goedkope en goede oplossing en controle middel om bijvoorbeeld de spanningsregelaar in het snotje te houden, een gewaarschuwd mens telt voor twee en als je dit dan niet wilt hebben is het eigen schuild dikke bult als je problemen krijgt die meer kosten dan dit metertje.
Discussie gesloten.
01 aug 2014 20:04 #32 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic VOLTMETER
kun je voor de volledigheid nog even een half uurtje de waterslang erop zetten en dan daarna in de zon zetten. ik vind het nogal wat om zo'n gat in je motor te zagen terwijl je misschien na 1 regenbui door de condens je meter niet meer af kan lezen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
01 aug 2014 22:53 #33 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VOLTMETER

even een half uurtje de waterslang erop zetten en dan daarna in de zon zetten


Arhur, bij deze ben je uitgenodigd om het zelf uit te voeren.
Ik zorg voor het water en het mooie weer, en ook voor een half kratje.
De andere helft ( die Jeroen meebracht )  heb ik zelf al soldaat gemaakt. 8) 8)
Maar..........je moet wel durven......toch  ;)

Maar zoals al beloofd.
Ik krijg hem echt wel waterproof. :P




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
01 aug 2014 23:03 #34 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic VOLTMETER
bedankt voor de uitnodiging :D maar voor het geld wat ik kwijt ben aan benzine om bij jou te komen kan ik twee waterdichte digitale voltmeters kopen, dus bier aub nog even in de koelkast ;). ik heb jou metertje niet nodig maar ben wel benieuwd naar de lange duurtest.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
02 aug 2014 09:12 #35 door dropken
Beantwoord door dropken in topic VOLTMETER
volgens insiders en klokkenluiders word het ding helemaal ingekit, met waterbestendige lak ingespoten en gaat het de vrieskist in, krijgt hij een Florida zonnetest en gaat het mee diepzeeduiken als hij dan nog niet waterdicht is monteren we hem toch want de meesten van ons rijden toch alleen maar bij mooi weer (of vertrekken met mooi weer) dus heeft dat metertje niets of weinig te lijden. En anders vervang je hem toch weer een keer na een aantal jaren de kosten zijn het niet.
Discussie gesloten.
06 aug 2014 08:52 #36 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VOLTMETER
Goed nieuws vandaag.
De meters, 15 in totaal zijn onderweg naar Nederland.
Als ze er net zo lang over doen als de vorige kunnen we volgende week gaan uitdelen.

Nog even geduld dus

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
06 aug 2014 14:50 #37 door Jeroen_Sp
Beantwoord door Jeroen_Sp in topic VOLTMETER
Wellicht ten overvloede: heb je ze wel in een paar zendingen laten komen? Anders krijg je straks nog invoerrechten en btw voor je kiezen  ::)
Discussie gesloten.
06 aug 2014 15:07 #38 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic VOLTMETER
wordt het ineens 12,50 ipv een tientje....das even schrikken ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
06 aug 2014 20:35 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VOLTMETER
pssssst, Jeroen SP
1 keer 7 stuks en 1 keer 8.
Wordt verzonden als "gift " :-X

Maar een dergelijke aanslag invoerrechten kom ik zeker niet te boven.
Het betalen van de  TCN contributie 2015 komt daarmee wel in gevaar.
Ik ga dus in dat geval inderdaad voorstellen om per exemplaar 15 euro te vragen.
Dan blijf ik minstens nog 2 jaar lid. ;) ;)



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
06 aug 2014 21:13 #40 door Jeroen_Sp
Beantwoord door Jeroen_Sp in topic VOLTMETER
haha, dan is het goed gegaan. Je zou niet de eerste zijn die zich erin vergist en later ook inklaarkosten moet betalen en zo een bestelling duur ziet worden. Was maar een tip(je)
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.247 seconden