vario ruitje

26 okt 2009 18:43 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vario ruitje

maar dat is zo te zien een nog hogere ruit

Klopt helemaal, maar als je deze compleet besteld krijg je de lage versie.
Deze hoge ruit is zo niet leverbaar volgens mij, maar moet je het opzetstukje ( vario) er zelf op monteren. De 1e ruit had ik zelf ( zie de foto) maar gaf het geschetste resultaat. Ik had alleen het variogedeelte moeten bestellen en moeten monteren op de huidige ruit. Dit heb ik niet geprobeerd tot nu toe. Het lijkt me in elk geval behoorlijk verschil te maken met de lage versie. ( Ik ben 172)
en Peter

de motor heel onrustig en heel windgevoelig

Met de (zij) wind van de afgelopen dagen is het niet zo gek dat je wat wiebelig op de snelweg rijd , maar dat ligt niet aan de ruit lijkt me.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2009 18:54 #22 door ta89
Beantwoord door ta89 in topic vario ruitje

Klopt helemaal, maar als je deze compleet besteld krijg je de lage versie.
Deze hoge ruit is zo niet leverbaar volgens mij, maar moet je het opzetstukje ( vario) er zelf op monteren. De 1e ruit had ik zelf ( zie de foto) maar gaf het geschetste resultaat. Ik had alleen het variogedeelte moeten bestellen en moeten monteren op de huidige ruit. Dit heb ik niet geprobeerd tot nu toe. Het lijkt me in elk geval behoorlijk verschil te maken met de lage versie. ( Ik ben 172)
en Peter Met de (zij) wind van de afgelopen dagen is het niet zo gek dat je wat wiebelig op de snelweg rijd , maar dat ligt niet aan de ruit lijkt me.


nee, dat zal ook wel niet aan de ruit liggen die je op je motor hebt, maar misschien is het wel een combinatie van soort banden, lengte berijder weersomstandigheden enz.
in ieder geval, ik rij met de alp het liefst niet over de snelweg maar lekker over bochtige binnendoor weggetjes.
Gr,
Peter

Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2009 18:55 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vario ruitje
jaja, behalve als er blubber ligt toch hahaha

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2009 19:17 #24 door ta89
Beantwoord door ta89 in topic vario ruitje

jaja, behalve als er blubber ligt toch hahaha


een beetje blubber is nou ook weer niet zo erg ;D
daar kan die ouwe alp nog wel tegen :))

Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2009 14:35 - 31 okt 2009 14:37 #25 door gpzje
Beantwoord door gpzje in topic vario ruitje
Ik heb een verhoogd ruitje besteld bij Motozoom in Adam.
2 dagen later een sms dat hij was aangekomen, dus ik die kant op.
Mijn fiets is van 91 volgens de papieren en het ruitje zou passen op modellen tot 1991.
Ik het ruitje gepast, maar helaas hij paste niet!
Er zaten 2 gaatjes in die ik niet eens heb in mijn kuipje en de rechterkant leek wel te kort...
Ze hebben er nu nog een besteld om te zien of ze misschien een productie foutje hadden.
Als de volgende ook niet past dan moet ik maar eff kijken bij Roukema of zo...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 14:29 - 01 nov 2009 14:38 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vario ruitje
Die 2 extra gaatjes is standaard. Er worden 2 plugjes bijgeleverd. Je moet dan 2 gaatjes boren van 4,5 mm. Was bij mijn ruitje ook zo.( Alp 1993)
Vergelijk het ruitje maar eens met die van Danny. ( Die heeft 98 modellen)  De hoge ruit heeft ook 2 gaten meer. zijn lage ruit heeft maar 4 gaten. Je hebt precies hetzelfde model als ik, dus kijk naar de afbeelding van mijn ruitje. Past dan echt wel, maar heeft toch iets meer spanning nodig. Dat is ook de reden van 2 extra bevestigingspuntjes.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2009 20:11 #27 door gpzje
Beantwoord door gpzje in topic vario ruitje
Thnxs Oldtimer!

Ze hebben er nog een besteld voor de zekerheid.
Ik zal vragen of de verkoper nu dan ook even naar buiten wil komen om te zien of het past.
Ik dacht echt dat het ruit te kort zou komen.
Ik ga ervan uit dat ik morgen of dinsdag wel weer een sms van ze krijg.
Zodra het zit zal ik een foto plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 12:38 #28 door gpzje
Beantwoord door gpzje in topic vario ruitje
Ik wil een ruitje gaan vervangen, weten jullie of ik gewoon de schroeven aan de voorzijde kan losdraaien of moet ik ook het "dashboard" zeg maar losdraaien ?
Ik hoorde dat er achter het ruitje rubberen tonnetjes zitten of zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 13:05 #29 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic vario ruitje
Wat de bovenste twee schroeven betreft volstaat alleen los draaien. Maar wat de onderste twee is het wel wat makelijker als je het dashboard eraf haald. In ieder geval voor het terug paatsen van het nieuwe ruitje want die rubbere tonnetjes/plugjes behouden hun ingeknepen vorm en dan is het nogal een gevring om ze door de gaatjes van het ruitje en de kuip terug te duwen en dan kun je alle ruimte gebruiken.

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 13:07 #30 door gpzje
Beantwoord door gpzje in topic vario ruitje
Thnxs!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 13:09 #31 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic vario ruitje
O nu zie ik aan je foto dat je zo'n kuip hebt met een platte koplamp (als ik het goed zie) dan weet ik wat de bovenste twee schroeven niet of ik gelijk heb dus voor de zekerheid het dashboardje maar los draaien is vrij makkelijk hoor.

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 13:11 #32 door gpzje
Beantwoord door gpzje in topic vario ruitje
Ik ga het gewoon proberen en het resultaat zal ik even posten  :angel: Thnxs again!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 15:21 #33 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vario ruitje
" Normaal" gesproken blijven alle rubber houders toch gewoon zitten. Ik heb tenminste gewoon aan de buitenkant alle 4 boutjes er gewoon aan de buitenkant uit kunnen draaien (en nog) zonder iets los te hoeven maken.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 17:27 - 06 nov 2009 17:29 #34 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic vario ruitje
Klopt maar de onderste bevestigings punten zitten (bij mij tenminste) net onder het dashboard en als ze net als bij mij hun ingeknepen vorm hauden is het gemakkelijker als je het dashboard dus ff los haalt

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 17:28 #35 door gpzje
Beantwoord door gpzje in topic vario ruitje
MMmmm dat zou wel makkelijker zijn.
Maar mijn fietsje is 19 jaar oud, voor hetzelfde geld verpulveren ze of vallen ze meteen naar beneden als ik iets los maak...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 20:35 #36 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vario ruitje
dan heb je in ieder geval altijd nog tijd genoeg om het dashbordje los te maken. ;D ;D

als bij mij hun ingeknepen vorm

Theo, ik begrijp niet wat je bedoeld. Juist door de ingeknepen vorm van het rubber blijven de busjes op hun plaats en kun je gewoon aan de buitenkant de schroeven eruit draaien. Behalve als ze wat geoxideerd zijn en ze mee gaan draaien. In dat geval kun je beter het dashbord los maken en de rubbers van binnenuit naar buiten drukken. Met een tangetje kun je dan de bus vasthouden en alsnog de boutjes uitdraaien.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 21:34 #37 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic vario ruitje
Misschien ligt het dan aan mijn geklungel ;D maar de eerste keer dat ik mijn ruitje verwijderd had ben ik ongeveer 10 min. per plugje bezich geweest om ze door de gaatjes van het ruitje te vringen.

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 21:43 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vario ruitje
Ik denk dat we het over 2 verschillende plugjes hebben Theo.
Bij mij gaat alleen het boutje door het ruitje en niet het rubber.
Kijk even naar de foto. Dan zie je de 2 extra gaatjes en ook de boutjes die door de ruit zitten.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 22:53 #39 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic vario ruitje
Ow ja ik zie het idd twee verschillend ruitjes zo zie je maar alles komt goed :D

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2009 14:03 #40 door gpzje
Beantwoord door gpzje in topic vario ruitje
Gelukt !
Alhoewel.... bij het verwijderen van het "dashboard" moest ik uiteraard een schroefje losdraaien dat een moertje er onder had...Je raad het misschien al, moertje gevallenen niet meer te vinden. Dus ik moet eff wat nieuws halen.
Ook bleek een van de schroefjes in het dashboard niet helemaal goed te zijn en een van de schroeven van het ruitje lijkt te kort.
Maarrr hij zit er op!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden