Banden

24 mei 2009 19:31 #21 door polite
Beantwoord door polite in topic Banden

Je moet die 7 bar er ook niet in laten zitten, dit is alleen om de band goed in de velgrand te ploppen.
Normaal is de druk 2,25 bar.

Ja oke !! Dat had ik wel begrepen. ;D Sorry voor de onduidelijkheid. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2009 19:36 - 14 aug 2009 21:02 #22 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Banden

Ad,

Bedankt voor de tip.

Maar 7 bar is wel heel erg veel. Maar goed als ervaring deskundige zal ik daar niet tegen in gaan.  ;D Aangezien de binnenband nog goed was, heeft de monteur de binnenband terug geplaatst. En de band inderdaad tot 3 bar gemonteerd. Ik kan hem er wel op wijzen dat hij hem wellicht voor montage iets harder op moet pompen.


onder normale omstandigheden mag je inderdaad niet boven 1,5 x de werkdruk komen echter een hobbelende anakee voorband is geen normale actie

overigens is het mede afhankelijk van het velgbed wat op de xl600 v niet echt optimaal gevormd blijkt te zijn voor de michelin band

de anakee laat zich bijv moeiteloos monteren op de transalp xl 700 v

en heeft het gewerkt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 20:35 - 29 mei 2009 21:46 #23 door polite
Beantwoord door polite in topic Banden
DE band is deze week weg geweest naar diegene die band er voor mij heeft omgelegd. Hij heeft de band een kwart slag gedraaid en hopende dat dit het probleem zou oplossen. Thuis aangekomen, en het voorwiel gemonteerd, kwam ik er al snel achter dat het euvel nog steeds aanwezig is. Ik heb het lucht uit de band laten lopen en de rand van de velg (uiteraard binnenkant) ingesmeerd met vaseline. Daarna knoeter hard opgepompt. Ik weet niet precies hoe hard, aangezien ik niet iets in huis heb waar de exacte waarde op wordt aangegeven. Heb een bandenspaningsmeter die tot 3,5 kgf/cm2 gaat. Maar er zat dus meer in. Het zit hem met name bij het ventiel, waar hij dus hobbelt. Wel heb het idee dat de band nu beter zit. Al zie ik bij het ronddraaien van het wiel nog wel dat hij op en neer gaat. Ik heb er dus nog niet weer op gereden (niet aan toe gekomen) maar ben bang dat het allemaal niet veel uithaalt. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 21:35 #24 door superlativ87
Beantwoord door superlativ87 in topic Banden
Is je velg nog wel goed rond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2009 21:41 #25 door polite
Beantwoord door polite in topic Banden

Is je velg nog wel goed rond?

ja is helemaal niets mis mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2009 11:04 - 01 juni 2009 14:57 #26 door polite
Beantwoord door polite in topic Banden
Tip van Ad was toch niet helemaal overbodig,om de band tot een bar of 7 op te pompen. Vandaag ff tijd gevonden om een stukje te gaan toeren. Mag ook wel met dit mooie weer. ;D Hij hobbelt niet zo erg meer. Al zit het er nog wel wat in. Maar hier is wel mee te leven. Wegligging is met de Annakee's wel een stuk beter geworden. Vandaag ook nog ff met XL 250 R op stap geweest. Ik merk dat deze bij een bepaalde snelheid ook wel wat hobbelt. Tja je gaat er op een bepaald moment ook op letten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2009 23:41 #27 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Banden
Toch wel raar, op die van mij en van mijn vrouw ook Anakees laten zetten en lopen perfect, niks hobbel of wat dan ook. Gewoon prettig bandje die er nog leuk uitziet ook onder de Alp.

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2009 02:09 #28 door polite
Beantwoord door polite in topic Banden

Toch wel raar, op die van mij en van mijn vrouw ook Anakees laten zetten en lopen perfect, niks hobbel of wat dan ook. Gewoon prettig bandje die er nog leuk uitziet ook onder de Alp.

Gr. Neet

Raar is het zeker. Met de vorige band had ik nergens last van. Nu met de anakee dus wel. Maar heb je de banden dan net? Ik zag op het midden van het loopvlak van de band een opstaand randje. Niet overal, maar op bepaalde plaatsen van de band. Heb je dat toevallig ook? Wellicht dat dit het probleem bij mij is. Zal deze er eens af schuren. Kijken hoe het dan gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 18:20 #29 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Banden
Ik heb geen opstaand randje. De band moet gewoon goed zijn en niet hobbelen als je wiel goed is.
Ga terug en laat een andere monteren. Een beetje dealer lost het probleem op zoals het hoort.

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2009 20:35 #30 door polite
Beantwoord door polite in topic Banden

Ik heb geen opstaand randje. De band moet gewoon goed zijn en niet hobbelen als je wiel goed is.
Ga terug en laat een andere monteren. Een beetje dealer lost het probleem op zoals het hoort.

Gr. Neet

Tja de band bij een niet nader te noemen bedrijf op het internet bedrijf besteld. Band kan worden terug gestuurd.Waarna nieuwe word opgestuurd Oude band word dan door een onafhankelijk iemand bekeken. Band niet goed: geld terug anders niet.

Tja een van de nadelen van het bestellen via het internet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2009 12:28 - 11 juni 2009 13:01 #31 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Banden
Ik heb een zelfde soort ervaring gehad met mijn fiets. Het bleek dat de binnenband er niet lekker in zat bij het ventiel deel. Bij het aandraaien was het ventiel een stukje gedraaid  >:( waardoor de band "dwars' kwam te zitten. Misschien iets om naar te kijken.
Ik heb net een nieuwe Anakee laten monteren en geen last. Volgens mijn dealer kan het trillen ( dus niet het hobbelen) ook komen door een onbalans in de achterband. Die wordt doorgegeven aan het frame en dan begint je stuur te trillen
Waar ik dan weer benieuwd naar ben bij de Anakee's is of je kunt zien of de band in de rijrichting is gemonteerd.  ???  bij mijn vorige band stond er een pijl op. Die kan ik hier niet vinden. 8)

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2009 20:06 #32 door polite
Beantwoord door polite in topic Banden
Ik heb de band al verschillende keren leeg laten lopen en weer op gepompt. Dus lijkt me dat dit het ook niet is. Maar kan hier nog wel eens naar kijken.

Bedankt voor de tip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2009 01:32 #33 door Elie
Beantwoord door Elie in topic Banden
Beste polite,

U zegt dat de bandenboer je band een kwarttoer verdraaid heeft?!? Normaal kan dat niet zomaar, als ik het goed voor heb! Je moet eens de zijkant van de band nalopen. Normaal moet je dan een geel bolletje tegenkomen! Dat gele rondje moet gelijk zitten met het ventiel! Ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben maar dat bolletje zal er wel niet voor niets opstaan ;D

Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2009 21:08 #34 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Banden

Beste polite,

U zegt dat de bandenboer je band een kwarttoer verdraaid heeft?!? Normaal kan dat niet zomaar, als ik het goed voor heb! Je moet eens de zijkant van de band nalopen. Normaal moet je dan een geel bolletje tegenkomen! Dat gele rondje moet gelijk zitten met het ventiel! Ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben maar dat bolletje zal er wel niet voor niets opstaan ;D


op michelin banden kom je deze geel of rood of welke kleur stip nooit tegen

de stip zegt ook eigenlijk helemaal niets

maw in alle technische lektuur van de fabrikanten wordt nergens over gespreoken wat deze stip zou moeten aan duiden

het kan dus een marker zijn voor de produktie, het zwaarte punt van de band of juist het lichtste punt van de band

een herkenningteken voor automatische plaatsing bij eerste montage etc

echter het blijkt wel dat bij bijv bridgestone een rode stip bij voorkeur bij het ventiel geplaatst wordt

daarintegen andere juist er weer tegen over
uiteindelijk maakt het ook niet uit...  juiste draairichting met zo weinig mogelijk onbelans is toch het doel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden