Knallende uitlaat

09 mei 2013 09:47 #21 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Knallende uitlaat

...,mijn verlichting van de neutraalstand werkt 9 van de 10 keer niet en mijn stadslicht ook niet,ik weet niet of dat ermee te maken heeft, of er een lampje kapot is ,moet ik ff nakijken........


Dat is een kwestie van een versleten neutraalschakelaar. Daar zit een koper pennetje aan en dat slijt gewoon af in de loop van de tijd.
Kosten: €15 - €18 en je hebt nergens last meer van. Dat ding zit achter het kapje bij je versnellingspookje en kan je zonder problemen verwijderen. Olie loopt er niet uit.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2013 10:35 #22 door Rene zuiderwijk
Beantwoord door Rene zuiderwijk in topic Knallende uitlaat
Oldtimer bedankt voor je aanbod, mag ik daar later op terug komen als het nodig is.
ik ga eerst 2 nieuwe cdi's kopen dan hoop ik dat het probleem is opgelost, alleen weet ik nog niet waar ik ze voor een leuke prijs  ze het beste kan kopen en wat vertrouwt is ?  (Durf niet ze niet in het buitenland te bestellen)
En als ik ze 2e Hans koop ben ik bang dat ze binnen een bepaalde tijd weer kapot gaan, koop ik ze liever nieuw.

Als hij dan nog kuren heeft ga ik de bobine's nakijken en evt.vervangen.
De inlaatrubbers  heb ik gecontroleerd met remmen reiniger en zijn niet lek.

Ik ga ook een nieuwe neutraalschakelaar kopen en kijken of er geen lamp kapot is,
Ik hou jullie op de hoogte, thanks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2013 12:24 #23 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Knallende uitlaat

Oldtimer bedankt voor je aanbod, mag ik daar later op terug komen als het nodig is.
ik ga eerst 2 nieuwe cdi's kopen dan hoop ik dat het probleem is opgelost, alleen weet ik nog niet waar ik ze voor een leuke prijs  ze het beste kan kopen en wat vertrouwt is ?  (Durf niet ze niet in het buitenland te bestellen)
En als ik ze 2e Hans koop ben ik bang dat ze binnen een bepaalde tijd weer kapot gaan, koop ik ze liever nieuw.

Als hij dan nog kuren heeft ga ik de bobine's nakijken en evt.vervangen.
De inlaatrubbers  heb ik gecontroleerd met remmen reiniger en zijn niet lek.

Ik ga ook een nieuwe neutraalschakelaar kopen en kijken of er geen lamp kapot is,
Ik hou jullie op de hoogte, thanks.


Bel Ad, (waffie) HIJ HEEFT (bijna) ALLES!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2013 19:44 #24 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Knallende uitlaat
tijdje terug heb ik ook een CDI kapot gehad, heb de oude op de toerenteller gezet en in Duitsland bij tommotec bike parts eitorf ( www.tommotec.de ) een goedkope alternatief gekocht 108 euro incl. verzendkosten alles werd super snel geregeld en een goede service is hetgeen ik zeggen kan mijn alp van 1989 loopt er weer als vanouds op al was ik ook een beetje huiverig vanwege de berichten dat de goedkopere versies niet goed zouden zijn, kan zijn natuurlijk dat ik er net geluk mee heb.
Mocht de andere ook de geest geven wil ik toch een setje digitale CDI's aanschaffen want dan heb je minder problemen met de CDI's als met de oudere versie.
groet Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2013 20:57 #25 door Rene zuiderwijk
Beantwoord door Rene zuiderwijk in topic Knallende uitlaat
Wat is het verschil tussen analoge en digitale cdi's. :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2013 21:18 #26 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Knallende uitlaat
Roukama (japparts) verkoopt bobines.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2013 13:02 #27 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Knallende uitlaat
naar ik heb begrepen zitten er in de oude CDI's een soort van elco's of zoiets (ben ook geen specialist)
en die zijn als ze verouderen vaak de oorzaak ervan dat de CDI's kaduuk ghaan het is te vergelijken met als je een batterij hebt en die weg legt dan zal na verloop van tijd die batterij ook de geest geven een elco is net zoiets dus, na een jaar of 15 kunnen ze kaduuk gaan en de CDI's zijn vaak al ouder en dan heb je de kans dat ze een keertje gaan.
daarbij schijnen de elco's niet meer als 50 euro cent te kosten dus waarom die CDI's zo duur zijn moeten ?
In digitale CDI's zitten geen elco's heb ik begrepen dus heb je er ook geen last van dat ze het opgeven.
hoe ze precies werken moet je mij ook niet vragen daar heb ik geen weet van.
Wel dat Honda ion de latere bouwjaren zelf ook op digitale versie is overgegaan en dat zal niet voor niets geweest zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2013 19:05 #28 door Rene zuiderwijk
Beantwoord door Rene zuiderwijk in topic Knallende uitlaat
Dank voor je uitleg. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2013 21:42 #29 door zzr 1100
Beantwoord door zzr 1100 in topic Knallende uitlaat
hallo,
een eenvoudige verklaring is een mengselprobleem (bij lage toeren).Onverbrande gassen verbranden dan na en veroorzaken een ongewenste klap. beide carburateurs hebben een mengselregelschroef die de mengelverhouding bij lage toeren regelen. deze zijn globaal 2,5 slag tot 2,75 slag uitgedraaid. als je ze "indraait" krijg je een rijker mengel én meer onverbrande gassen, als je ze beide uitdraait dan krijg je een armer mensel, méér lucht.Als je ze te ver uitdraait merk je dat het mengel te arm wordt en je motor ná stilstand(stoplicht) even hapert. dan weet je dat je te ver uitgedraaid hebt . Mijn XL600V uit 1999 reageert heel direct op het veranderen van deze instelling. de klappen zijn ook wel degelijk hiermee te beïnvloedden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2014 20:44 #30 door Pd061988
Beantwoord door Pd061988 in topic Knallende uitlaat
Heb je al naar de membramen gekeken van de beide carburateurs? Bij een oudere TA zijn deze vaak verdroogd, waardoor er een gaatje in komt. Als lapmiddel kan je dit gaatje met een druppeltje lijm afsluiten.
Vervanging van deze membramen is helaas redelijk prijzig, omdat ze alleen complete setjes verkopen en niet alleen met membraampje.

Groeten,

Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden