- Berichten: 4276
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
En ook mijn Transalp uit 94, de XL 600 V, heeft deze kuren. Eerst alle andere Topics gelezen, maar allemaal net iets anders. Loop al een tijdje te klooien eraan.
De storing. Koude start, prima. Loopt mooi. Na een paar honderd meter begint hij in te houden. Dat wordt steeds hardnekkiger. Maar doortrekken doet hij wel. Vonk op alle bougies. Dan op 1 cilinder lopen, geen vonk op achterste cilinder. En de motor smoort als je nu het gas opentrekt.
Gedaan.
Nieuwe originele Honda CDI's
Choke kabels goed schoongemaakt.
Vacuum schuiven carb gecontroleerd.
Massa nagekeken en schoongemaakt.
Membramen benzinekraan vernieuwd.
Vacuum slangen bekeken.
Bougies bekeken.
Compressie is 13 a 14 op beide cilinders
Bobines gewisseld.
Ik word er gek van. Met een proefrit reed ik zondag samen met mijn broer, hij op een andere Transalp. En prompt loopt die van hem nu ook op 1 cilinder. Net die van hem weer gestart, loopt nu op 2 cilinders stationair. CDI's gewisseld maar toerenteller bleef netjes werken. Nu eens kijken of ie van hem ook gek gaat doen als de motor warm gereden is.
Iemand een idee ? Ik focus me op het feit dat de storing komt als de motor maar een beetje warm is. En ik denk elektrisch. Eerst nu en dan geen vonk en na wat langer rijden helemaal geen vonk. Dus iets waar stroom doorheen gaat en warmte ontwikkeld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.