Benzine tank/reserve transalp

10 sept 2013 00:40 #21 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Benzine tank/reserve transalp
Kawasaki KL250 1979.... Work in progress  ;) Weet nog niks van de kraan  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2013 10:14 #22 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Benzine tank/reserve transalp

Kawasaki KL250 1979.... Work in progress  ;) Weet nog niks van de kraan  ;)


Leuuk  :D maar weet je het heel zeker dattie uit '79 is?? Volgens mij hadden ze de uitlaten destijds al niet meer voor de helft onderlangs lopen...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2013 10:15 #23 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Benzine tank/reserve transalp
Of is het soms een tweetakt??

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2013 11:05 #24 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Benzine tank/reserve transalp
Zeker weten dit type is gemaakt van 1978-80 en daarna kwam elektronische ontsteking en een andere uitlaat. Het is de oer KL zeg maar.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2013 09:10 #25 door de sjeng
Beantwoord door de sjeng in topic Benzine tank/reserve transalp
Wederom stomme vraag  :-[
Ik ken de benzinekraan van de transalp niet zo goed. Maar bij vorige motoren kan ik mij herinneren dat er aan de kraan een pijpje zit(overloop) met de filter er omheen? Als ik dit pijpje iets inkort? zou ik dan meer van mijn reserve brandstof kunnen gebruiken????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2013 09:39 #26 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Benzine tank/reserve transalp
De hoogte van dat pijpje bepaalde volgens mij de verhouding "normaal" en "reserve" brandstof.

Kort je hem in ga je later op reserve maar heb je ook minder over.

Volgens mij is voor jou de truuk dat je weet hoever je kunt op reserve? Ik snap het "probleem" nogsteeds niet zo ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2013 13:48 #27 door de sjeng
Beantwoord door de sjeng in topic Benzine tank/reserve transalp

De hoogte van dat pijpje bepaalde volgens mij de verhouding "normaal" en "reserve" brandstof.

Kort je hem in ga je later op reserve maar heb je ook minder over.

Volgens mij is voor jou de truuk dat je weet hoever je kunt op reserve? Ik snap het "probleem" nogsteeds niet zo ;D


Zoals ik aangaf op moment dat hij op reserve ga MOET ik gaan tanken. Terwijl er eigenlijk nog 4ltr in de tank zit. Nog een tijdje op reserve rijden is geen optie. Risico dat je vergeet om te zetten, of te tanken. (Been there, done that  :-[ )
Als ik het pijpje met 1/4 of 1/2 zou inkorten, zou ik (in theorie) bij 1/4 inkorten 1 ltr extra kunnen gebruiken(rest 3ltr) dit zou betekenen een aktie radius van 300km (15ltr x 1/20= 300km) Bij 1/2 inkorten 2 ltr extra(rest 2ltr) aktie radius 320km. Gezien mijn gemiddelde toerrit tussen de 250 en 350 km ligt, zou dit handig zijn.
Daarbij je sleept die 4 ltr reserve toch mee, dus waarom niet gebruiken? Daarbij 2 á 3 ltr reserve moet genoeg zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2013 16:15 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Benzine tank/reserve transalp
Die redenatie klopt alleen als het volume gelijkmatig over de hoogte verdeeld is.

Dat MOETEN tanken is technisch niet te onderbouwen dus daar ga ik niet op in. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2013 21:33 #29 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Benzine tank/reserve transalp
Persoonlijk zou ik heel erg balen wanneer mijn reserve maar 2 liter zou zijn. Das net genoeg om in ons kikkerlandje een pomp te vinden maar zodra je over de grens komt ben je blij met 4 liter reserve. Ik heb meegemaakt dat er geen benzine was bij een pomp op de snelweg en dan moet je  in NL vaak 40 km verder en in Frankrijk al snel 60. Ik denk dat die 4 liter gewoon een veilige reserve is.

Het lijkt er op dat je prima weet hoe ver je kunt rijden en dat je erg constant rijdt dus net als Pim zie ik het nut van aanpassen niet zo. Ik hoop wel dat je waarschuwt voor aanpassingen wanneer je  de motor weer verkoopt.

Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2013 20:44 #30 door Sandra68
Beantwoord door Sandra68 in topic Benzine tank/reserve transalp
350 km, inclusief de reservetank kan ik je uit ervaring vertellen.
Mijn Transalp slurpte meteen ook de reservetank leeg, zonder dat het kraantje omgezet was, ontdekte ik op mijn tweede rit.
Ach, 't was weer leuk met de ANWB altijd zeer gezellig en behulpzaam. Nog leuker was ook dat ze zich bij mijn melding (ik had toen nog niet door dat ie echt schoon leeg was...) op kantoor hadden afgevraagd wat er toch in vredesnaam mis kon zijn met een Transalp  :))
groet, sandra

Groeten van Sandra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden