voorlicht TA

09 nov 2013 12:43 #21 door Tina Harms
Beantwoord door Tina Harms in topic voorlicht TA
Oh fijn al die reacties, het leeft.

Inderdaad als er een clubactie komt wil ik graag meedoen. Ik heb mij al 2 weken geleden opgegeven om TCN lid te worden maar ik heb nog niets gehoord. Dus ik hoop dat ik wel met deze actie dan mag meedoen. Ik wil wel graag wit licht. Ik houd niet van gelige kleuren. Vind dat persoonlijk niet mooi en fijn.

Laat maar weten hoe dit dan gaat werken.

Groeten Tina

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 12:44 #22 door Tina Harms
Beantwoord door Tina Harms in topic voorlicht TA
Oh ja nog er aanvulling er zit bij mijn motor handvatverwarming op, weet niet of dat nog van invloed is want ik las zoiets een paar reacties terug

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 13:04 #23 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic voorlicht TA
Waarom geen Xeon erin, heb dat hier in de donkerebossen van N-Duitsland erg op prijs gesteld,
Want hier heb je totaal geen straat verlichting en erg veel overstekend wild en erg lange en zeer donkere wegen
Maar met Xeon lijkt het of je bij daglicht rijd, en het verbruikt ook nog minder stroom dus!!!!!! Wat let je

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 13:14 #24 door GK
Beantwoord door GK in topic voorlicht TA
ik had gelezen dat xenon anders straalt en dat je dus eigenlijk ander koplamp glas moet hebben, volgens mij moeten auto's zelfs een automatisch nivellerende koplamp unit hebben

niet dat erop gecontroleerd wordt :-p  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 16:42 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic voorlicht TA
op een motorfiets  verblind je bijna altijd  de tegenliggers met xenon  al is het alleen al door de op en neer gaande vering

en  dat wil ik niet(meer)

het is een keuze
in viva le france willen ze het niet hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 19:40 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic voorlicht TA
Prima Ad,
Ik bestel er eentje. Zet maar op de lijst dus.
De 100/130 H4

Wie volgt ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 09:48 #27 door GK
Beantwoord door GK in topic voorlicht TA
met groot licht verblind je echt je weggebruikers en ik heb het gevoel dat ik dan aan de zijkanten minder zie (wat ik best belangrijk vindt op die boswegen) je weet maar nooit wat er langs de kant staat en oversteekt
(al ben je toch bijna altijd te laat)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 10:23 #28 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic voorlicht TA

Wat als je gewoon altijd met groot-licht rijdt?


$#%&*@!@  eindelijk heb ik hem gevonden.  >:D
Volgende keer zet ik er mijn halogeen verstralers op en een zwaailicht.

Niks is zo hinderlijk als je op je motor rijdt en je een tegenligger krijgt  die denkt dat hij alleen op de weg zit
Vooral bij wat regenachtig of miezerig weer, waarbij je toch al een nat vizier hebt.
Goed zicht is van groot belang, maar niet ten koste van alles.
En dat noem ik nou boerenslimheid  8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 10:58 #29 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic voorlicht TA

met groot licht verblind je echt je weggebruikers


Valt echt reuze mee is mijn ervaring.

Vorig jaar eens een experimentje mee gedaan.
Met een groepje van een man of 5 op pad, op de Veluwe, waar het dus écht pikdonker is snachts, niet vergelijkbaar met een stedelijke omgeving.
Allemaal groot licht aan en dan de afspraak dat je het pas uit zet als een tegenligger daar om vraagt dmv seinen met groot licht.
Verbazingwekkend weinig tegenliggers die er om vragen  :o

Mijn conclusie is dat automobilisten erg weinig last hebben van dat ene lampje van ons  ::)
(was trouwens met de GS, die in vergelijk met het armzalige peertje van de Alp, toch echt een behoorlijke bak licht geeft  8))

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2013 11:09 #30 door greenbike
Beantwoord door greenbike in topic voorlicht TA
Hier Greenbike

Ik rij al jaren met de Philips H 4 60/53 Nichtguide 3 in 1 en ben hier tevreden over deze geeft iets meer licht naar de zijkanten dan de standaard lamp en hiervoor hoef jij niets aan te passen

Gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2013 22:29 #31 door Brammoz
Beantwoord door Brammoz in topic voorlicht TA
Ik vind mijn alp ook te weinig licht hebben. Zeker de afgelopen dagen.
Ik zag ooit een stukje op transalp.org over iemand die een Bi-xenon projectielens van retrofit in een transalp gebouwd heeft:
transalp.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=5727

Heeft iemand hier ervaring mee? Je moet er wel je koplamp voor open maken maar volgens mij geeft dit veel beter licht. En ik denk in eens passen er geen 2 lenzen naast elkaar met een beetje knutselen. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2013 08:45 #32 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic voorlicht TA
Sinds twee dagen rij ik rond met zo'n special (Narva H4 gold 110/60). Wat een verschil! Eindelijk een goede lichtstraal voor de motor in plaats van een wazige vlek. Ook op de donkere weggetje op de Veluwe eindelijk het gevoel dat ik wat zie.

Ook heb ik het idee dat automobilisten me eerder opmerken. En niemand die signalen geeft dat ik mijn groot-licht aan zou hebben, dus prima lamp!

Ad heeft een aantal witte en goudkleurige op voorraad, dus als je voordelig een enorme upgrade aan je licht op de alp wilt doen.......


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2013 08:53 #33 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic voorlicht TA
maak eens een foto in het donker?

geen flits en alleen sluitertijd wat langer en violá

:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2013 09:33 #34 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic voorlicht TA

maak eens een foto in het donker?

geen flits en alleen sluitertijd wat langer en violá

:D


Ik heb zo'n camera die heel erg automatisch is, een tijdje geleden met het LED achterlicht ook geprobeerd om de verschillen te fotograferen, maar de foto was in geen verhouding tot het werkelijke verschil.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2013 19:03 #35 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic voorlicht TA
Ad, stuur me eens zo'n lampje voor mijn alpje.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2013 20:36 #36 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic voorlicht TA
proledlights.nl/h7-h4-1800-lumen-cree-led.html

dit kan ook nog.....
vergelijk ==> normale 55 watt H4 is tussen 1100 en 1400 lumen (per merk verschillend)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2013 20:46 #37 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic voorlicht TA
Tja het jammere is Marco dat het alleen dimlicht is.
Heb je een TA met 1 pit dan heb je geen groot licht meer.
Bij een AT zou je 1 van de 2 kunnen vervangen en één koplamp kunnen uitrusten met een blauwige Philips lamp die je dan als groot licht kan gebruiken.
Heb jij btw ervaring met dit LED setje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2013 21:49 #38 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic voorlicht TA
Nog niet  ;D ;D ;D

In de AT Rd07a zit H4 (dim en grootlicht samen)
H7 en H1 is een enkele spiraal gloeilamp
Er zijn ook goedkopere led lampjes te vinden maar met minder lumen.
www.immers.info/Webwinkel-Category-183553/Auto-12volt.html

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2013 09:58 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic voorlicht TA
Nou heb ik toevallig vandaag het laatste lampje bij Ad besteld.
Hij gaat nu echt een voorraadje aanleggen.

Wat wordt het mooi met al die lampjes heh........... 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2013 12:35 #40 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic voorlicht TA
Deze: www.immers.info/Webwinkel-Product-487891...icht-2000-lumen.html

heeft als H4 wel de combi dim- en grootlicht.

Ben heel benieuwd naar de ervaringen met deze lampen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden