het is wel zichtbaar wanneer het financieel allemaal minder gaat om de simpele praktijk dat het onderhoud uitgesteld word en de anders werkende motor en herstel zaken (lees met lagere kosten) het drukker hebben
Maar ook doordat de technische staat van het voertuig park slechter is naarmate de crisis langer duurt
wat dat betreft is de auto en in mindere mate de motorfiets industrie een goede graad meter.
En ondanks jouw visie ken ik zeker net zoveel mensen die ondanks dat ze nog goed voorzien zijn toch meer op de kleintjes letten omdat de toekomst ook voor hun onzeker is.
zeker als het om niet echt noodzakelijke goederen gaat.. en motorrijden is hedendaags toch echt een luxe.
reguliere uurlonen liegen er niet om ( ca € 60- € 85,- zijn vrij normaal voor zaken als motoport, harley davidson, bmw etc)
De groep die het gewoon leuk vind om het zelf te doen is niet echt zichtbaar
Daar komt bij dat de hedendaagse techniek het steeds lastiger maakt om het zelf te doen
Wat dat betreft zijn onze clubmotoren alleen daarom nog steeds leuk
maar aangaande een actie.. menig motordealer doet zijn best om de klant te overtuigen om juist zijn motorfiets in de donkere maanden binnen te brengen voor zaken als onderhoud en het winter klaar maken
alles wordt uit de kast getrokken.. gratis ophalen en terug brengen.. winter opslag druppellader etc
en nog steeds valt het resultaat tegen getuigen de wachttijden in het voorjaar(2 -3 weken zijn vrij normaal) als de zon dreigt te schijnen
ik zelf vind dat we binnen de tcn aardig wat dingen trachten op te starten onder de noemer clubactie's
maar als je een actie doet en je hebt 4 deelnemers kun je niet echt spreken van een doorslaggevend succes
Ik plaats daarbij ook de opm dat een actie wel even leuk is maar probeer liever een bepaalde prijs lang vast te houden
want enkel en alleen omdat olie even goedkoper is bestellen klanten geen 10 liter of 2 kettingsetjes of 12 bougies
de on-line markt zet wat dat betreft prijzen al zo onder druk dat iedereen standaard al begint over hoeveel eraf kan,
klanten worden helemaal opgewonden als ze gele kaartjes of -45% zien
maar korting waarvan
Ik heb al menig maal moeten zien dat on-line niet goedkoper is maar die gedachte leeft nu eenmaal en daarmee wordt de klant een oortje aangenaaid
zie ook de post hierboven
heeft hij goed gezocht en of geinformeerd .. vaak is het meer de kwestie om vanuit de luie stoel je zaken te bestelen
zonder zich echt te bekommeren over issues als kwaliteit en dus levensduur, goed advies en zo meer
De prijs blijkt alles te zijn maar is dat ook zo ?
waar zijn zaken als gevoel, emotie beleving dan gebleven
waarom rijden we honda en geen suzuki
we kiezen vaak voor NGK terwijl ND net iets goedkoper is.
hele boeken zijn er over geschreven om de klant te manipulerenen en zo zijn koopgedrag te beinvloeden.
vaak word het succes afgemeten aan omzet en ik kijk liever naar wat er overblijft want weggeven kan altijd
overigens kan ieder lid een clubactie aanvragen, opstarten, uitvoeren
want dat is ook de tcn voor elkaar met elkaar