De zin of onzin van APK voor motorfietsen.

21 nov 2013 13:36 #21 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic De zin of onzin van APK voor motorfietsen.
het is wel zichtbaar wanneer het financieel allemaal minder gaat om de simpele praktijk dat  het onderhoud uitgesteld word en de anders werkende motor en herstel zaken (lees met lagere kosten) het drukker hebben
Maar ook doordat de technische staat van het voertuig park slechter is naarmate de crisis langer duurt

wat dat betreft is de auto en in mindere mate de motorfiets industrie een goede graad meter.
En ondanks jouw visie ken ik zeker net zoveel mensen die ondanks dat ze nog goed voorzien zijn toch meer op de kleintjes letten omdat de toekomst ook voor hun onzeker is.
zeker als het om niet echt noodzakelijke goederen gaat.. en motorrijden is hedendaags toch echt een luxe.
reguliere uurlonen liegen er niet om ( ca € 60- € 85,- zijn vrij normaal voor zaken als motoport, harley davidson, bmw etc)
De groep die het gewoon leuk vind om het zelf te doen is niet echt zichtbaar
Daar komt bij dat de hedendaagse techniek het steeds lastiger maakt om het zelf te doen
Wat dat betreft zijn onze clubmotoren alleen daarom nog steeds leuk

maar aangaande een actie.. menig motordealer doet zijn best om de klant te overtuigen om juist zijn motorfiets in de donkere maanden binnen te brengen voor zaken als onderhoud en het winter klaar maken
alles wordt uit de kast getrokken.. gratis ophalen en terug brengen.. winter opslag druppellader etc
en nog steeds valt het resultaat tegen getuigen de wachttijden in het voorjaar(2 -3 weken  zijn vrij normaal) als de zon dreigt te schijnen

ik zelf vind dat we binnen de tcn aardig wat dingen trachten op te starten onder de noemer clubactie's
maar als je een actie doet en je hebt 4 deelnemers kun je niet echt spreken van een doorslaggevend succes

Ik plaats daarbij ook de opm dat een actie wel even leuk is maar probeer liever een bepaalde prijs lang vast te houden
want enkel en alleen omdat olie even goedkoper is bestellen klanten geen 10 liter of 2 kettingsetjes of 12 bougies
de on-line markt zet wat dat betreft prijzen al zo onder druk dat iedereen standaard al begint over hoeveel eraf kan,
klanten worden helemaal opgewonden als ze gele kaartjes of -45% zien
maar korting waarvan
Ik heb al menig maal moeten zien dat on-line niet goedkoper is maar die gedachte leeft nu eenmaal en daarmee wordt de klant een oortje aangenaaid
zie ook de post hierboven
heeft hij goed gezocht en of geinformeerd .. vaak is het meer de kwestie om vanuit de luie stoel je zaken te bestelen
zonder zich echt te bekommeren over issues als kwaliteit en dus levensduur, goed advies en zo meer
De prijs blijkt alles te zijn maar is dat ook zo ?
waar zijn zaken als gevoel, emotie beleving dan gebleven
waarom rijden we honda en geen suzuki
we kiezen vaak voor NGK terwijl ND net iets goedkoper is.


hele boeken zijn er over geschreven om de klant te manipulerenen en zo zijn koopgedrag te beinvloeden.

vaak word het succes afgemeten aan omzet en ik kijk liever naar wat er overblijft want weggeven kan altijd

overigens kan ieder lid een clubactie aanvragen, opstarten, uitvoeren
want dat is ook de tcn  voor elkaar met elkaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2013 13:48 #22 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic De zin of onzin van APK voor motorfietsen.

klanten worden helemaal opgewonden als ze gele kaartjes of -45% zien


Ad, hang je ze voor zaterdag op? Dat wil ik wel meemaken :-)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2013 15:58 #23 door martsky
Beantwoord door martsky in topic De zin of onzin van APK voor motorfietsen.

we kiezen vaak voor NGK terwijl ND net iets goedkoper is.


Ik zit in de ICT, ik ken veel afkortingen, maar deze is mij onbekend?

AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2013 17:43 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic De zin of onzin van APK voor motorfietsen.
ND staat voor nippon denso

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2013 18:28 #25 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic De zin of onzin van APK voor motorfietsen.
Ik zoek echt wel goed en moet zeggen dat het bestellen bij cmsnl.com vaak net zo duur is als bij de dealer dus voor originele onderdelen ga ik naar een winkel maar voor wie op de kleintjes let is het goed om webwinkels te vergelijken en goed om je heen te kijken. Lagers bij de lagerspecialist, accu's bij de accuzaak, olie en remolie bij de autospeciaalzaak, kleding van de lidl, protectievest via ebay remblokken en filters bij de online motorzaak etc.

Ik begon met sleutelen omdat ik geen geld had en het is heel fijn om te weten hoe je brommer er bij staat.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2013 00:54 #26 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic De zin of onzin van APK voor motorfietsen.
terug op topic

Ik wil best geloven dat iedere motorrijder zelf denkt dat het met de staat van zijn motorvoertuig wel goed zit..
En ik beweer van niet op basis van ervaringen van mij zelf en andere gelijkwaardige bedrijfjes

vandaar dat ik ook voorstander ben om dit duidelijk aan te geven.
maar een ieder mag langskomen voor een gratis inspectie

voor je eigen gemoedsrust dan maar


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden