Spanningreglaar over enthousiast

25 mei 2014 13:47 #1 door Sandor
Spanningreglaar over enthousiast werd gestart door Sandor
De laatste tijd moet ik wel erg vaak mijn accu bijvullen.
Vandaag de spanning gemeten en die ligt, met draaiende motor wel er hoog.
Stationair 14v en op toeren tot wel 18,5v!

Als ik maar de platen kijk in de accu, dan heeft de accu zijn beste tijd gehad.
Hij doet het nog wel. Starten lopen ook na 3 weken stil staan.

Nu is mijn vraag of de accu iets te maken heeft met het over enthousiasme vam de
Spanningregelaar, of staat dit er los van?

Zijn er overige oorzaken dat de spanningsregelaar te veel afgeeft?

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2014 13:54 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Spanningreglaar over enthousiast
de regelaar is overleden door dat er interne componenten (trysister en of diode de geest heeft gegeven

meestal overhitting
maar of de accu nu gevolg was (kort sluiting ) of gevolg (droog koken) is een lastige

oplossing zal waarschjnlijki n vervanging van beiden zijn

mvg waffie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2014 13:58 #3 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Spanningreglaar over enthousiast
Bedankt voor de snelle reactie.

Heeft dit geen consiquenties voor alle electra "voor" de spanningsregelaar?

Ik heb namelijk het vermoede dat de spanningsregelaar al een tijdje de geest heeft gegeven.
Accu al vaak bijgevuld na ongeveer 600 km elke keer weer.

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2014 15:42 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Spanningreglaar over enthousiast

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2014 18:38 #5 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Spanningreglaar over enthousiast
Thanx voor de reactie

Opzoek naar de nieuwe spanningregelaar en accu.
Met de info van de link ga ik mee aan de slag.
Zo leer ik elke keer wat bij en voordat je het weet kan ik onderbouwd mee
Praten over het oplossen van problemen.

Bedankt voor alle info!

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2014 19:35 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Spanningreglaar over enthousiast
D'r gaan in ene wel heeeeeel veel spanningsregelaar naar de gloria  :-\

Ik verdenk de Poolse maffia  ;D ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2014 23:07 #7 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Spanningreglaar over enthousiast
Meer meer meer >:D

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2014 23:22 #8 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Spanningreglaar over enthousiast
Ach ja, er is er alweer eentje richting Beek en Donk onderweg,
Dus er zijn nog wel een paar die liggen te wachten om weer gebruikt te worden.

Die dingen zijn nieuw wel met goud belegd! 280 euro!

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 08:34 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Spanningreglaar over enthousiast
Huuuuhhhh 280 euro.  Kijken jullie niet verder dan je neus lang is.
Bij Adje voor 100

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 10:28 #10 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic Spanningreglaar over enthousiast
Ik zie hem overal voor 120, waarom kost ie bij Ad dan maar 100?

Heb gekozen voor een spanningsregelaar van de polen voor 60 euro. Even afwachten nog.

Honda XL600V Transalp '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 10:33 #11 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Spanningreglaar over enthousiast

Huuuuhhhh 280 euro.  Kijken jullie niet verder dan je neus lang is.
Bij Adje voor 100


Hé oldie, ze hebben gewoon geld teveel, of betalen graag veel geld

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 11:05 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Spanningreglaar over enthousiast

Ik zie hem overal voor 120, waarom kost ie bij Ad dan maar 100?


Waarom kost een biertje in de Arena 2.80 en bij mij op de hoek maar 1.90


Gewoon even naar vragen lijkt me.
Ad Mies en Hans Schaap zijn gewoon leden van de TCN.
Technische zaken kun je beter gewoon meteen aan hen voorleggen, evenals de aankoop.


Bij de duurste in Honda onderdelen kost hij zelfs minder.
Kijk hier maar eens.
www.cmsnl.com/honda-xl600v-transalp-1994...F__1600.html#results

Lid zijn heeft zo zijn voordelen toch. :-X


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 11:18 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Spanningreglaar over enthousiast
Bij CMSNL komt er nog wel 20% btw boven op het bedrag wat je in die link ziet

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 16:42 #14 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Spanningreglaar over enthousiast

Waarom kost een biertje in de Arena 2.80 en bij mij op de hoek maar 1.90


En hier op de hoek kost het €1,10 / halve ltr  ;D ;D ;D 8)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 17:05 #15 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Spanningreglaar over enthousiast
Dan kom ik toch deze zomer jouw kant op en logeer wel op de camping in de buurt om daar eens lekker door te zakken voor weinig geld. Oldie ga je mee ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 17:30 #16 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Spanningreglaar over enthousiast
De spanningsregelaar van 280 euro is nieuw orgineel van fabriek via spareparts dealer uit enschede.
Nu een voor 60 euro gevonden, die getest is en werkt. Scheeld aardig wat.

Ben alleen nog opzoek naar een passendd gel accu.
Dan hoef ik me minder druk te maken over droog rijden van de accu.

Iemand suggesties?

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 17:47 #17 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Spanningreglaar over enthousiast
Motobatt? Hoorde ik een tijdje terug wel eens wat goeds van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 18:55 #18 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Spanningreglaar over enthousiast

Ben alleen nog opzoek naar een passendd gel accu.
Dan hoef ik me minder druk te maken over droog rijden van de accu.

Iemand suggesties?


Wat Pim zegt: Motobatt dus, die gele  ;). Ik denk zelfs dat als je een gel accu wilt, je voor een Alp geen andere keuze hebt dan Motobatt  :-\

Verdampen en droog komen staan zal een gel accu idd niet, maar ik vermoed dat ook een gel accu niet erg goed tegen overbelading door een kapotte spanningsregelaar kan  :-\
Een goede manier om dat eenvoudig in de gaten te houden zal een voltmetertje zijn, zoals Oldtimer al ergens, in dat andere topic denk ik, aan gaf  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 19:19 #19 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic Spanningreglaar over enthousiast
Als ik de spanningsregelaar vervang en er een nieuwe vloeistof accu in zet, een voltmeter plaats om de spanning in de gaten te houden en alles werkt naar behoren, hoe vaak moet je de accu dan bijvullen.

Waar het mij om gaat is dat ik niet elke dag de accu hoef nakijken of deze "te droog" is.
Als een vloeistof accu, zonder zorgen, een paar maanden mee gaat en ik er af en toe wat gedemotiveerd water bij moet doen hoeft het zeker geen gel accu te worden.

maw, hoe lang gaat een vloeistof accu mee, bij normaal gebruik, voordat ik moet gaan kijken of deze niet te droog staat?

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2014 19:22 #20 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Spanningreglaar over enthousiast
het is echt niet zo dat je een accu dagelijks moet nazien

een loodzuur accu gaat  ca 3-5 jaar mee
het zijn juist de druppelladers  die de verdamping positief aan sturen

gewoon rijden en genieten en 1 x in 3 maanden het peil controleren is vaak meer dan voldoende

maar wel je voltmeter plaatsen als back up

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden