Wie heeft er ervaring(en) met middenbok voor de transalp ?

16 feb 2015 19:05 #1 door Ceetje
Beste forumleden,

Omdat het mij wel handig lijkt om een middenbok te hebben op de transalp, ben ik mij erin gaan verdiepen. Ik kom eerlijk gezegd niet verder dan SW Motech. Is dat de enige leverancier en zo nee, wat zijn de andere optie s. Kortom, wie kan mij een merk middenbok aanraden waarvan hij/zij zeer tevreden over is ?

Groetsels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2015 19:08 #2 door Oldtimer
Afhankelijk van welk type Transalp je hebt.
Bij sommige oudere modellen zit de bevestiging er niet standaard op.

Wanneer je 2 open ringen onder bij je blok hebt zitten is sw motech een goede keus.
Middenbok is altijd handig maar niet onmisbaar.
Hangt een beetje af wat je ermee wilt.

Suc6

Marien

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2015 19:30 #3 door Ceetje
Ja, het gaat dus over een transalp uit 1993 en ik wil hem gaan gebruiken voor: ketting stellen, ketting en olie vervangen, en meer van dat soort zaken. Lijkt mij wel handig(er) met een middenbok.

Groetsel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2015 19:43 - 16 feb 2015 19:48 #4 door Oldtimer
Oke, duidelijk.
Dan heb je midden onder het frame de ringen zitten waar de bevestiging buis doorheen moet.
Er zit een flensje op de zijkant van het frame waar de veren omheen/aan moeten.
We doen bij ingeklapte middenbok. Gaat makkelijker.

Hier een kijkje hoe hij er onder zit.



Suc6

Marien

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2015 20:05 #5 door Ceetje
... ja ja, dat weet ik ... ik vroeg mij gewoon af wie er op dit forum, in een keer, zijn favoriet merk kan zeggen. Just curious.

cy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2015 22:21 #6 door AJRvH
Als ik geen middenbok zou hebben kocht ik een paddock, scheelt wel een hoop geld
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2015 22:36 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Wie heeft er ervaring(en) met middenbok voor de transalp ?
Als t puur voor sleutelen is zou ik ook kiezen voor een paddock stand ja. Die heb je al voor €25,- ongeveer  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2015 00:21 #8 door kees
Alpen zijn best gemiddeld zwaar. Die bok voel je daarom dan ook niet echt meerijden. Die merk je alleen als je veel offroad rijdt (minder grondspeling).

Rij je enkel verhard, heb je je paddock-stand altijd bij je  (ergens komt het punt dat die 10x duurdere bok aantrekkelijker wordt dan elke keer die paddock-stand halen en eronder zetten ;)


Antwoord op je eigenlijke vraag: nee, ik heb altijd originele Honda bokken gebruikt. Wel was ik er verder tevree over  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2015 03:52 #9 door Waffie
een originele middenbok wil bij david silver honda spare parts/cms honda  nog wel eens heel aantrekkelijk zijn

je weet wat je krijgt  voor ca 135 euri

part nummer 50500MS6621

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2015 18:11 #10 door stijnstijn
Wellicht dat een middenbok van HeavyDuties iets voor je is, naar mijn ervaring goede kwaliteit spullen die door deze Roemenen geleverd worden!

Honda XL600V Transalp '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2015 18:19 #11 door Jeroen

Als t puur voor sleutelen is zou ik ook kiezen voor een paddock stand ja. Die heb je al voor €25,- ongeveer  :)


goh de mijne was goedkoper ;)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2015 20:57 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Wie heeft er ervaring(en) met middenbok voor de transalp ?
Haha  ;D. Werk je er nog wel eens mee?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2015 21:55 #13 door Jeroen
Zekers!  Perfecte aanvulling op mn middenbok (om het nog ff lastiger te maken)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2015 17:45 #14 door Ceetje
Beste forumleden,

Nou, jullie worden bedankt voor het meedenken. Ik heb er over nagedacht en het gaat waarschijnlijk toch een paddock stand worden. Daar ik geen lange reizen maak, heb ik geen behoefte aan een middenbok. De paddock stand is voor mij de perfecte oplossing. Nogmaals, bedankt allemaal!

Groetsels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2015 20:04 - 18 feb 2015 20:07 #15 door len_tour
Persoonlijk vind ik zo'n stand maar onhandig en werk liever met een minilift... Je kan dan ook de voorkant liften zodat je het voorwiel er uit kan halen.

BV
http://www.powerplustools.nl/heftafels-motorliften/motor-minilift-schaarlift-pp-t-0327-500-kg.html#

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2015 20:19 #16 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Wie heeft er ervaring(en) met middenbok voor de transalp ?
Van die mini liftjes heb ik er ook 2, hardstikke handig idd  8)

Hangt er maar nét vanaf voor welke klus. Bij effe ketting smeren vind ik de paddockstand dan weer lekker snel en makkelijk. Voor werk aan de voorkant de mini lift  :)

En bij grotere werkzaamheden gaat 'ie op de brug  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2015 21:00 #17 door Mirko
Paddock voor lang parkeren en kleine klusjes. Voor groot onderhoud hefbrug (zie mijn profielfoto).

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2015 19:37 #18 door Sandor
Paddock stand, midden bok of lift?
Welke is in je eentje makkelijk in gebruik?
Midden bok, het gewicht over het dooie punt slepen. Deze zit achter het zwaartepunt.
Paddock stand, achter je motor plaatsen en er onder duwen. Balans dingetje?
Lift, gemak/gewicht? Geen ervaring mee, maar voor even ketting smeren?

Keuzes keuzes. Probeer het eerst uit!
Stand is bij motorzaak wel te ervaren.
Bok, test het gevoel bij een alp die het heeft.
Voordat je iets aanschaft en er later spijt van krijgt.

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2015 17:04 #19 door Ceetje
Het is toch de middenbok van Heavy Duties uit roemenie geworden. Ideaal. Opbokken is poep simpel.
Allemaal bedankt voor de input !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2015 20:50 #20 door beemer
waar koop je zo'n bok? moet je die in Roemenie bestellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.264 seconden