Startprobleem Transalp 1996 (startrelais klikt wel, maar startmotor draait niet)

17 juli 2015 20:41 #21 door kees
Nee ben je niet bang dat je nu gewoon weer wat hebt lopen reutelen en dat hij het 'ineens' weer doet...?

Ga ik toch weer mee met Jeroen, die min van die accu kan wel es kaduuk zijn (plaat).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2015 08:57 #22 door robgoesdakar
Een accupool kabel kan echt vast lijken te zitten, maar toch net niet genoeg contact maken.

Bij mijn AT ook gehad. Starten lopen, ff tanken, starten.... niets... accupool kabel leek vast te zitten, maar toch even een extra draai gegeven. Starten lopen.
Maak de boel bij de polen ook maar eens goed schoon, en ff invetten met wat vaseline.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

18 juli 2015 18:58 #23 door kees

Mjaa ik dacht meer aan slecht contact van de min met de platen, binnen in de accu.

Maar goed, zolang je alle andere tests ook niet doet, weet je nooit waar je het zoeken moet..  :)

02 aug 2015 17:20 #24 door Rob
Sorry, want jullie hebben veel uitgelegd maar: als ik de startknop in druk begint het startrelais (als dat tenminste dat kleine zwarte kastje is waar de kabel naar de + pool vd accu aan zit) te knetteren (heel snel te tikken..).. Er tegen aan tikken helpt niets.. Mag ik er dan van uit gaan dat ik een nieuw startrelais moet hebben?

Alias raceneus..

02 aug 2015 21:54 #25 door Waffie
of een andere accu ?

17 aug 2015 13:06 #26 door Rob
Nog bedankt voor je ractie Waffie..
En je had ook nog gelijk: bleek gewoon de accu te zijn die was overleden! Is toch volgens mij meest voorkomend..

Alias raceneus..

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden