Iets verbeteren aan de wegligging.

03 sept 2016 21:56 #1 door eerde jan
Iets verbeteren aan de wegligging. werd gestart door eerde jan
Ik heb vandaag even met mijn off road alp op de snelweg gereden, maar jeetje wat een K****n rit.
Ben er nou dus achter dat het op de snelweg echt niet leuk rijden is.
Heb er achter de michelin t63 om en voor de con tkc80, voor de rest zit het originele ruitje erop.
Ik had een all road helm op en mijn gewone pak aan.
Wat zou ik nog kunnen veranderen zonder veel geld uit te geven zodat ik ook eens op de snelweg kan rijden. (richting emmen volgende week ofzo :angel:)
Ik heb in de voorvork 600ml olie zitten en nog steeds de niet originele pro link achter.
Is het misschien raadzaam om minder olie in de voorvork te doen?

Wie heeft er ideeen??????

Eerde Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2016 22:05 - 03 sept 2016 22:07 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
Kun je iets duidelijker zijn?

Dit zijn namelijk de symptomen van een lekke band maar ook een kut slecht humeur.  ;D

Wat is er precies anders aan je pro-link?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2016 22:12 #3 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
Haha, nee hoor ik had een goed humeur en geen lekke band. ;D
Het andere aan mijn pro link is dat hij korter is (staat ook ergens in een ander topic) dus de alp staat van achteren hoger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2016 22:20 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
Ervanuit gaand dat alle lagers in orde zijn (wielen, achterbrug, balhoofd) en dat de voorvork niet verlengd is, zal de motor nu wat op zijn neus staan.

Hoeveel mm is de prolink ingekort? Ik dacht dat 18mm korter ongeveer 50mm omhoog was.

Een motor die op zijn neus staat kan nerveuzer rijden, icm allroad/offroad banden kan dat wel wat minder comfi rijden. Hoe is de slijtage van de voorband? Mijn ervaring met de TKC is dat hij gaat cuppen, de nopjes slijten in een golfpatroon en dat rijdt vrij beroerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2016 22:24 #5 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
De lagers zijn in orde.
Uit mijn hoofd staat hij nou 30 0f 35mm hoger aan de achterkant.
Dus idd de motor staat nou iets op zijn neus.
De voorband kan ik nog niks van zeggen, heb ik nog maar een paar 100 km mee gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2016 23:41 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
tja, is dat niet een beetje hetzelfde als met circuit banden proberen offroad te rijden en dan roepen dat het k#t is.  gooi er eens een paar normale banden op, maak je prolink in orde  en probeer het dan nog eens :-X

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 00:12 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Iets verbeteren aan de wegligging.

Met een T63 en een TKC op 'wegspanning' kun je normaal rijden, ook op zeer hoge snelheden die je niet mag rijden.

Je hoeft het niet in de banden te zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 10:32 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
maar misschien is onervarenheid met het rijden  met noppen op de verharde weg nu juist  het probleem.
vreemd is het zeker !
het hobbelt natuurlijk flink en als de bandenspanning dan ook nog niet hoog genoeg staat is het inderdaad  een K gevoel

de persoonlijke beleving is  voor een ieder anders en  dat maakt de omschrijving lastig te interpreteren.
iemand anders laten rijden  kan ook een optie zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 10:40 #9 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
Ook een beetje mijn idee, ik heb ook nog geen beter idee van wat de motor nou doet dat de rit zo akelig maakt?

Heb je al eens eerder met een allroad helm op de snelweg gereden (ik neem aan dat er een zonne/stenen klep op zit)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 13:13 #10 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
Ik weet dat het anders rijd op nopjes.
In het begin durfde ik niet eens een bocht door, maar dat is al verleden tijd hoor.
Durf hem nou echt wel plat te gooien op de weg. :D
Dat het hobbelt is opzich ook wel oke alleen er is nog iets wat ik niet echt kan benoemen.
Ik hoopte eigenlijk dat iemand met de gouden tip kwam ;D.
Als ik bijvoorbeeld op mijn andere alp rijd en ik rijd met 80 over een heuvel heen dan kan ik gewoon blijven zitten,
als ik dat met deze doe dan word ik van de buddy afgegooid.
Ergens in de vering klopt er iets niet.
Hoeveel olie hebben jullie bijvoorbeeld in de voorvork?

En ja op de helm zit een stenen klep ja. Omkijken is geen pretje. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 13:47 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
Als je van je buddy afgegooid word bij uitveren staat achter de rebound te snel (veert te snel uit).

Op een standaard demper kun je daar niks aan veranderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 13:55 #12 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
hmmmm ik had het idee dat hij gewoon NIET veerde. haha.
Naja in elk geval niet genoeg, maar dit zou natuurlijk ook weer te maken kunnen hebben met die verkeerde pro link.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 14:10 #13 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
Wanneer gooit hij je van de buddy? Bij het heuvel oprijden (inveren) of even later (uitveren). Slechte demping geeft een schopje na, erg lastig te hanteren offroad.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 14:12 #14 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
600cc is dacht ik ook wat aan de hoge kant  :-\

Béter is het om de luchtkamer te meten ipv de hoeveelheid olie.
Dop er af, evt vulbus, ring en veer er uit, onderpoot volledig naar boven schuiven en dan meten  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 14:37 #15 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Iets verbeteren aan de wegligging.

Wanneer gooit hij je van de buddy? Bij het heuvel oprijden (inveren) of even later (uitveren). Slechte demping geeft een schopje na, erg lastig te hanteren offroad.


Bij het uitveren, hij geeft inderdaad een schopje na ja.
En inderdaad als ik off road door een gat heenrijd dan wil de achterkant de voorkant inhalen zeg maar. (via de lucht :-\)
Kortom dan springt hij omhoog.

600cc is dacht ik ook wat aan de hoge kant  :-\

Béter is het om de luchtkamer te meten ipv de hoeveelheid olie.
Dop er af, evt vulbus, ring en veer er uit, onderpoot volledig naar boven schuiven en dan meten  :)

Oke en wat zou dan een goeie hoeveelheid zijn met de originele veren?
En welke dikte olie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 14:39 - 04 sept 2016 14:42 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
2 dingen:

1 De luchtkamer bij normale veren in de voorpoten is 12,5 cm en normaliter gaat er iets van 530 cc vloeistof in.
Ik gebruik dikte 15 met prima resultaat.

2 Je schokdemper is naar de galemiezen, dwz hij dempt gewoon niet meer. Ze kunnen niet gereviseerd worden helaas.

Prolinkje en demper heb ik nog liggen.
Pm me maar.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 17:27 #17 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Iets verbeteren aan de wegligging.

Bij het uitveren, hij geeft inderdaad een schopje na ja.
En inderdaad als ik off road door een gat heenrijd dan wil de achterkant de voorkant inhalen zeg maar. (via de lucht :-\)

2 Je schokdemper is naar de galemiezen, dwz hij dempt gewoon niet meer.


Dat dus. Wanneer je achtershock goed is wordt alles leuker  :D

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2016 18:21 #18 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
De originele pro link en een andere demper zijn onderweg. ;) ;) ;) ;) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2016 21:14 #19 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
De originele pro link zit eronder, en beide voorveren zit nou olie in tot 12,5cm onder de rand.
De schokdemper is niet lek, dus heb ik nou 1 extra als reserve. :D
Voor zover rijd het een stuk beter, alleen heb nog niet op de snelweg gereden maar dat gaat ook nog wel gebeuren deze week.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2016 23:43 #20 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Iets verbeteren aan de wegligging.
We hadden niet anders verwacht ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden