Bedankt brombeer, de dynamo is goed dat is gemeten.
Gisteren was er 1 gele draad van de stekker afgebroken. Er zat nog een stompje aan de rest zat nog in de stekker.
De voltmeter schommelde voor het maken behoorlijk tussen 13 en 16 volt. Nu is het een stuk beter maar nog niet weg.
Ik ga denk ik de draden aan elkaar zolderen. De andere 2 gele draden met hun stekertje ??? Zullen ook wel slecht zijn.
Hier onder de reactie van het Duitsbedrijf.
(this answer is translated by Google Translator, but we hope you understand...)
Our workshop is closed until Monday 07.01.2019 !
Hallo,
Eenvoudigheidshalve is hier onze voorbereide standaardtekst over regelgevers:
we hebben twee universele regelaars van Shindengen (original equipment manufacturer van alle Japanners) met twee jaar garantie in het programma.
Beide werken in het 'shunt' -proces, dus ze zijn kortsluitregelaars, maar ze verschillen in het maximaal toegestane vermogen.
De 'kleine' met thyristor is voor permanent-magneet dynamo's met een vermogen tot 400 watt, de 'grote' met MOSFET-technologie voor dynamo's tot 580 watt.
Voor uw model volstaat de 400 watt-regelaar.
Het probleem is dit:
In de loop van de tijd produceert het originele elektrische systeem onvermijdelijk contactweerstanden door licht gecorrodeerde connectoren en vaak te dunne kabeldoorsneden uit de fabriek. Deze weerstanden in het laadcircuit (voornamelijk tussen de regelaar en de accu!) Veroorzaken een afname van de acculaadspanning bij toenemende snelheid van de motor door de rimpel op de DC-uitgang te vergroten. Het overtollige vermogen van de dynamo, die dan niet meer bij de accu aankomt, moet de regelaar bovendien omzetten in warmte, hij raakt oververhit en breekt uiteindelijk.
Als u nu slechts de defecte regelaar vervangen door een intact, terwijl ook doorgaan met de oorspronkelijke plug-in te gebruiken, de eigenlijke oorzaak niet wordt uitgeschakeld, zal de nieuwe controller weer warm en gaan in een mum van tijd en weer verbroken. In het ergste geval kan hij overspanning in het elektrische systeem ontladen en alles vernietigen wat elektronisch en duur is (bijv. Ontstekingskast, toerenteller).
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat er geen overmatige warmteontwikkeling plaatsvindt in de controller.
Hiervoor bereiden we onze controller zo voor dat deze direct op de dynamo en de accu kan worden aangesloten (de originele regelaarstop blijft vrij, een verbindingsharnas is meegeleverd). Dus omzeilt de genoemde contactweerstand, de laadspanning van de batterij blijft constant op ongeveer 14,5 +/- 0,3 volt en alles is in orde.
In het begin klinkt dit misschien wat ingewikkeld, maar als je de regelaar in de hand hebt, legt het zichzelf bijna vanzelf uit, er is ook een gids.
Let op!
Als de oorspronkelijke stekker verbinding tussen Lima en controller of Lima en harnas is niet meer goed (sporen van de aarde om volledig verkoold, heel gebruikelijk in, bijvoorbeeld, Honda Africa Twin), dus let wel noodzakelijk bestellen. Vervolgens leveren we iets langere aansluitdraden zonder pluggen die zorgvuldig moeten worden gesoldeerd aan de originele kalkgeleiders. Verbinden met lusterklemmen, krimp- of hobbelverbindingen zal opnieuw problemen veroorzaken vanwege de hoge stromen op deze lijnen.
De toezichthouders zijn onmiddellijk beschikbaar.
De 400-watt regulator kost 99,50 EUR incl 15, -... EUR Porto voor het versturen als verzekerd DHL levering pakket of 8, - EUR Porto vooraf overschrijving op verzendkosten binnen Duitsland.
Bij verzending naar de EU en andere landen, wordt de betaling uitsluitend gedaan door een voorschot, de verzendkosten zijn anders, vraag.
Een betaling via Paypal of creditcard is om kostentechnische redenen niet mogelijk!
Om te bestellen (gelieve volledig te vermelden: naam, adres, telefoon, e-mail,) of in geval van verdere vragen, neem dan opnieuw contact met ons op.
Een erg positieve reactie dus.