- Berichten: 533
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
eerste gedachte: Gecorrodeerde aansluiting van de aansluitingen aan je accu ?
En met je start-accu eraan klem je hoogst waarschijnlijk ook nog eens je aansluitingen vaster.
Hoe heb je het relais precies getest?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Meet de spanning eens tijdens het starten op de accupolen.
Waarschijnlijk zakt die beneden 9 volt.
Volgende mogelijkheid startmotor defect.
Sluig de 2 dikke aansluitingen op het relais maar eens kort met een schroevendraaier.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat ga ik morgen even proberen. Maar het relais wordt ook gebruikt als ik de noodaccu gebruik. En dan werkt alles prima. Motor start gewoon. M.a.w. ik ben niet overtuigd dat het relais stuk is.Je hebt de normale accu's al gewisseld. Dan nu het relais wisselen?
Helemaal mee eens. Uiteindelijk meet ik ook maar de spanning, niet het vermogen. Hoe kun je zoiets meten? Want als het de accu is, wil ik wel zeker weten dat ie stuk is voordat ik hem wegdoe.Maar ik twijfel aan beide gebruikte accus. Volgeladen wil nist zeggen dat ze power leveren
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Heb je de bmw accu over de oude accu op de polen aangesloten ???
Of is hij echt vervangen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik dacht juist dat het tikken betekend dat hij wel werkt, maar dat er niet voldoende spanning is om de startmotor van spanning te voorzien. Op het moment dat de startmotor in zou moeten slaan valt de spanning weg, en ook het relais klikt uit. Dan is er weer voldoende spanning (want de startmotor vraagt niets) en klikt het relais weer aan... enz. enz. enz...Het startrelais tikt normaal gesproken als de accuspanning te laag is om de contactspoel in het relais juist te laten werken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Er is een bewezen goede accu geplaatst, geen soelaas.
- Het startrelais is overbrugd en dan gaat de startmotor rond.
Blijft over: startrelais. Wisselen dus, in dit geval, ten einde uit te sluiten. Want we beginnen de diagnose in eerste instantie basaal. Omdat die uitkomst direkt een oplossing biedt, dan wel de richting aangeeft waar we verder kunnen zoeken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Conclusie: een goede accu met slecht contact is net zo veel waard als een slechte accu met goed contact.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.