Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter

28 mei 2019 18:52 #1 door Jorritheijn
Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter werd gestart door Jorritheijn
Beste leden,

Voor een project heb ik nieuwe knipperlichten en een snelheidsmeter besteld. Op dit moment zit er geen snelheidsmeter op en ben ik bezig de nieuwe aan te sluiten, maar ik dacht eerst de knipperlichten te monteren. Na deze aangesloten te hebben kreeg ik geen reactie, de originele knipperlichten achter doen ook niks. Heeft de snelheidsmeter iets te maken met de werking van de knipperlichten?

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Groet,
Jorrit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 19:50 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Beetje weinig informatie om je te helpen.
In elk geval als de knippers en de snelheidsmeter niet van dezelfde voeding gebruik maken hebben ze niks met elkaar te maken.
Wat voor knippers heb je.
Waar sluit je ze op aan.
Waar sluit je de snelheidsmeter op aan.
Verder. Neem aan dat je het over een transalp hebt. Welk type ???
Enz....
Je zult echt meer info moeten ophoesten als je hulp wilt krijgen

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 20:13 #3 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Hi Oldtimer,

Bedankt voor je antwoord! Bij mijn XL600 probeer ik zoveel mogelijk gebruik te maken van de bestaande bekabeling en sluit ze aan op de twee draden(per kant) die eerst ook werden gebruikt voor de knipperlichten.

De snelheidsmeter is niet specifiek voor de Transalp dus ik ga de bekabeling strippen en zo de juiste draden aansluiten.

Dit zijn de knipperlichten: nl.aliexpress.com/item/2-4-stks-Motorfie...1.0.0.58f34c4dNY0C5B

En dit is de snelheidsmeter: nl.aliexpress.com/item/WUPP-Motorfiets-M...1.0.0.58f34c4dNY0C5B

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 21:24 - 28 mei 2019 21:28 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Die knipperlichten zijn ''slim''. Er zit een chip in die het knipperen verzorgt dus je moet het knipper realis uit het systeem halen.

Als je de schakelaar naar links drukt moeten de linker knippers constante 12V krijgen en hetzelfde geldt voor rechts.

Als je het relais bekijkt gaat er een stekker in met drie draden: zwart, grijs (volgens mij) en groen. Ik geloof dat het werkt als je zwart en grijd met elkaar verbind.
Uit mijn hoofd is dat deze connector: www.rdae.nl/hon3b-stekker-3-polig-zwart.html

Aan je kabelboom zit het mannetje, als je een vrouwtje pakt kun je die draden mooi doorlussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 22:05 #5 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Bedankt Pim! Ik heb het gelijk even geprobeerd, maar krijg niks te zien helaas. Ook de originele knipperlichten achter doen niks.

Moeten alle knipperlichten aangesloten zijn voordat iets werkt? Ik heb tot nu toe alleen met drie knipperlichten gewerkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 22:10 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Moet je wat duidelijker zijn met wat je precies probeerd. Je kunt deze knipperlichten niet combineren met de originele.

Je moet het relais er namelijk tussenuit uit halen.

Ik ga er dan verder van uit dat je enkel de dashboard heb losgekoppelt maar alles verder nog intact is en je de nieuwe knippers goed om hebt aangesloten op de originele stekkers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 22:17 #7 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Ik ben bezig met een scrambler/caferacer project. Uiteindelijk worden alle knipperlichten dezelfde inderdaad.

Ik heb alle kappen, snelheidsmeter, koplamp e.d. eraf gehaald. Ik heb de kabels gestript en zal deze later aan elkaar solderen, ik heb beide kanten van de draden meerdere keren geprobeerd.

Voor nu zou ik wel signaal moeten krijgen als ik de schakelaar volledig naar rechts/links druk toch?

Excuus als het onduidelijk is, ben compleet nieuw in de 'elektrische' wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 22:24 - 28 mei 2019 22:26 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Als jij draden hebt gestript is er vanaf deze kant van het internet natuurlijk niet te zeggen of het wel of niet moet kunnen werken.

Dus zul je moeten uitleggen HOE je het precies hebt aangesloten (maak eens een schema).
Wat ik je aanraad is er een electrisch schema bij te pakken van de motor, dan kun je kijken hoe het hoort te zitten.

Wat je met je nieuwe knippers zult moeten doen is een massa kabel aanleggen en een 12V naar de stuurschakelaar (ik geloof dat dit een grijze draad is).
Vervolgens sluit je de plus van de linker knipperlichten aan op een oranje kabel die uit de stuurschakelaar komt en de rechter knippers op een blauwe.
De keuren moet je controleren met een multimeter (ik doe het nu even uit mijn hoofd): zet de schakelaar naar links/rechts en zoek welke draden met elkaar verbonden zijn.

Als je nu dat relais laat zitten krijgen de knippers een niet-constante (knipperende) 12V en zullen je nieuwe units niet werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 22:43 #9 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Hi Pim,

Ik heb niet alles gestript, enkel de uiteinden die gebruikt werken voor de knipperlichten.

Hieronder staat het schema wat ik gebruik. Ik heb geprobeerd de groene en oranje kabel (linksonder in schema) met een nieuw knipperlicht te verbinden. Dit kan niet werken?

En de relais moet er eerst tussen uit? Of werkt als ik de schakelaar continu naar links/rechts te drukken?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 23:14 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
De nieuwe knipperlichten hebben een constante 12V voeding nodig om te kunnne werken. Als jij je knipperlicht schakelaar naar links drukt word er geschakeld naar het knipperrelais. Maakt geen verschil of je de schakelaar vasthoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 23:21 #11 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Oké! Dan ga ik dat even proberen. Waar zit de knipperrelais?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 23:27 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Die zit aan het subframe vooraan je balhoofd. Ik geloof aan de rechterkant onder de dashboard. Kan ook links zijn, ik heb het al een tijdje anders zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2019 23:29 #13 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Oké dan ga ik daar naar kijken. Bedankt voor alle hulp tot nu toe Pim!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2019 12:48 #14 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Beste Leden,

Na het aansluiten van de originele knipperlichten om te testen blijken deze ook niet te werken.
De enige connector die niet is aangesloten is de connector van de snelheidsmeter/toerenteller etc.

Heeft de snelheidsmeter enige invloed in de werking van de knipperlichten of heeft iemand een ander idee wat het probleem kan zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2019 13:03 #15 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Bewonderenswaardig dat je zónder enige kennis van zaken (algemeen, maar ook specifiek voor het voertuig) aan zo’n project begint Jorrit B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2019 14:02 #16 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Groeien is springen in het onbekende :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2019 14:10 #17 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Haha :cheer: Zorg dat je boven blijft hè!

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2019 14:12 #18 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Haha will try!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2019 18:53 - 04 juni 2019 18:54 #19 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
Volgens mij moet het gewoon werken zonder dashboard. Als je op het schema kijkt zie je namelijk dat alle verbindingen al voor de connector afsplitsen.

Dus de vraag is, deed alles het voor je begon wel? Hoor je de relais wel klikken? Doet de rest van je verlichting het? Zijn alle zekeringen goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2019 21:20 #20 door Jorritheijn
Beantwoord door Jorritheijn in topic Aftermarket knipperlichten en snelheidsmeter
De relais klikte niet doordat de connector niet goed vast zat. Vervolgens deden de knippers het gelukkig weer(zonder dashboard aangesloten).

Nu het nog even werkend krijgen met de nieuwe knippers. Bedankt voor de tip Pim!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden