Hoeveel Km op een volle tank ???

21 dec 2009 13:40 #21 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
Het verbruik van mijn Alp 650 is normaal zo'n 1 op 18. dus zo'n 360 km op één tank. Groot was dan ook mijn schrik  :o toen ik na 301 km stil viel wegens een lege tank.  >:( Het verbruik neem wel heel erg toe als je handvat verwarming aan hebt. Het is dus niet alleen rijstijl maar zeker ook de extra's die er toe doen. even een kannetje geleend bij een garage, naar de pomp gelopen en er twee liter bij gegooid. Even laten draaien en hij sloeg aan. Daarna wezen volgooien uiteraard. Geen rotzooi oid in de carbs.
En nee ik heb geen reservekraan, wel een brandstof indicatiemeter. t/m 150 km beweegt de naald niet, daarna zakt hij langzaam en geeft altijd bij 300 een lege tank aan. Nu dus voor het eggie  ::)

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 13:51 #22 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Hoeveel Km op een volle tank ???

Het verbruik neem wel heel erg toe als je handvat verwarming aan hebt. Het is dus niet alleen rijstijl maar zeker ook de extra's die er toe doen.


Bedoel je dit letterlijk of bedoel je "onder koudere omstandigheden"? Is toch een stroomcircuit?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 14:03 #23 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
Bedoel je dit letterlijk of bedoel je "onder koudere omstandigheden"? Is toch een stroomcircuit?

ja, het is een stroomcircuit, maar je dynamo gaat zwaarder draaien omdat er meer vermogen wordt gevraagd. Dit kost dus meer brandstof
Dat dit alleen geld bij stroom afname mag duidelijk zijn, dus handvatverwarming uit is lager verbruik.
Extra lampen verbruiken dus ook extra.
Xenon weer niet want die verbruikt maar een vermogen van 35 watt tegen 55 watt van de Halogeen lamp.

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 14:24 #24 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
Weer wat geleerd. ;D

Maar kan ik veronderstellen, dat het dan om "marginale" brandstofkosten gaat wat dit betreft?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 15:13 #25 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
60km (en dus met jouw verbruik bijna 3,5l) is wel een heel groot verschil om enkel de handvatverwarming als oorzaak te zien...

als ik met mijn alp (600v) rustig ging toeren, zelfs met buddy, dan was het verbruik erg laag (rond de 1-18 a 1-20), maar eens ik snelweg rij (en ik hou doorgaans 130-140) als kruissnelheid, dan wordt het verbruik vele malen hoger (net als het olieverbruik trouwens)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2009 10:05 #26 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
Ben het met je eens, zelfs na snelweg rijden is het verbruik nog nooit zo hoog geweest  ??? 60 km minder o een tank is veel  >:( maar ja het was dan ook erg koud  :))

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2010 15:26 #27 door robmw
Beantwoord door robmw in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
Hallo,

Sorrie dat ik me niet formeel hier gemeld heb en met dit antwoord binnen val, maar ik ben een beetje een outsider - heb nu ruim een maand een TA te leen in afwachting van mijn F800GS.

Ik kom van een F800ST af en ik moet zeggen - het benzine verbruik van een TA valt me niet mee.
Misschien komt het deels doordat de motor nog ingereden moet worden (er stond 115km op de teller), maar ik haal net geen 1:17,5.
Mijn andere Honda een Insight is zuiniger :)

Terwijl ik met de TA nog rustiger rijd als met mijn F800ST, haalde ik daar op hetzelfde traject gemiddeld 1:26 - 1:27 mee. Dit is ongelogen waar [Woon-werk enkele reis 56 km - 70 % binnendoor, 30 % snelweg 125 km /u, 10 x stoplicht onderweg).

Of ik dat met de GS ook ga halen is maar de vraag, maar zeker weten dat ik 1:24 ga halen.

Sturen (bochies ingooien) doet de TA als de beste, dat is een waar genot. Alleen het comfort valt me tegen. Ongeveer vergelijkbaar met mijn ST en dat is een sport/toer motor.

Nog een pluspunt zal zijn dat een TA aanmerkelijk minder problemen/ recalls heeft als een F800..... ;)

Vaak koop je een motor op emotie - die gevoelswaarde ligt bij een F800GS weer vele malen hoger - althans, dat is mijn mening.

Zal dus blij zijn als de GS eind juni eindelijk komt - al denk ik wel dat ik dan zo aan de TA gehecht zal zijn, dat het weer ff wennen wordt.

Grtz,

Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2010 16:13 - 28 mei 2010 16:19 #28 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
Sinds ik vorige maand een Laser Produro + K&N filter gemonteerd heb, rij ik nu tussen 1:21 en 1:23. Zelfs tijdens mijn vakantie in engeland/schotland, op de steile, bochtige wegen daar, en af en toe flink gassen steeg mijn verbruik niet boven 1:21. Terwijl met originele uitlaat en luchtfilter mijn verbruik tussen 1:16 en 1:18 lag. Dat scheelt dus echt enorm. Ik heb wel de carb op vrij arm ingesteld staan, maar het loopt erg goed en ik zie geen toename in werktemperatuur, ook niet na een urenlange rit.

Misschien dat het ook geholpen heeft nu ik een scott oilertje gemonteerd heb, minder wrijving op de ketting? alhoewel dat ook maar marginaal zal zijn, vermoed ik.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2010 18:45 #29 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
Dat arm afstellen, daar bedoel je kleinere hoofdsproeiers mee? welke maat gebruik je nu?

Ik heb ook een ProDuo en K&N open filters, maar ik zit op 1:16-1:18....

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2010 10:26 #30 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Hoeveel Km op een volle tank ???
Gemiddeld rij ik op 1:16 op mijn 1998 Alp 600.

Ik probeer zoveel mogelijk mijn motormaatje bij te houden op zijn Fireblade, lukt niet altijd.......

Zal eens een tankje proberen zonder te racen en zonder het meisje achterop, ik zou toch verwachten dat 1:20 wel te halen zou moeten zijn.
Mijn 1998 Roadking met 1550 cc en zo'n 150 kg zwaarder dan de Alp redt ook 1:16.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2010 16:17 - 01 juni 2010 16:19 #31 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Hoeveel Km op een volle tank ???

Dat arm afstellen, daar bedoel je kleinere hoofdsproeiers mee? welke maat gebruik je nu?

Ik heb ook een ProDuo en K&N open filters, maar ik zit op 1:16-1:18....


Feitelijk krijg je met de originele afstelling (dus de afstelling met originele uitlaat en luchtfilter), in combinatie met de K&N en Produro, een armere afstelling omdat het K&N filter al veel meer lucht doorlaat.

Maar ik denk dat ik hem nog armer heb afgesteld, dit heb ik met de pilot screws gedaan. Ik heb dus de originele sproeiers etc.

Kan wel 1 nadeel hebben: als hij niet door en door warm is dan kan hij inhouden bij gas geven zonder choke.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden