Navigatiesteun

25 sept 2015 22:11 #21 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Navigatiesteun

Ik heb Nikotec inmiddels gemaild.
Ben benieuwd...

Heb ik lange tijd geleden ook gedaan, maar nooit wat van weer gehoord helaas.
Als ik een dergelijke plaat voor mijn Dero kan 'krijgen' hoor ik het graag!

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2015 22:16 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Navigatiesteun

Ik heb de voedingskabel  voor de Garmin aangesloten op de voeding voor de voorremlichtschakelaar Dichterbij kan niet Splittertje stekkertje en gaan Zie foto  oa van onder de remhendel genomen

Dat kan als de navigatie op het stuur is bevestigd, als hij voorin de kuip zit wordt dat lastiger.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

28 sept 2015 09:45 #23 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Navigatiesteun
Als er voldoende interesse is kan ik "mijn" leverancier nog eens vragen, ik heb er in ieder geval nog één liggen.

Motorcycling is not a crime

28 sept 2015 14:49 #24 door Hooglander1
Beantwoord door Hooglander1 in topic Navigatiesteun

Als er voldoende interesse is kan ik "mijn" leverancier nog eens vragen, ik heb er in ieder geval nog één liggen.

Ik heb je een Prive bericht gestuurd, ik was net op zoek :)

28 sept 2015 16:04 #25 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Navigatiesteun

Ik heb je een Prive bericht gestuurd, ik was net op zoek :)

en ik heb je geantwoord  ;D

Motorcycling is not a crime

28 sept 2015 19:32 #26 door mickey
Beantwoord door mickey in topic Navigatiesteun
He "Swilting",
ik heb mogelijk wel interesse, afhankelijk van de prijs en of deze plaat op een SD01 past.
Kun je misschien een foto sturen

groeten uit de kempen
Mickey

28 sept 2015 22:16 #27 door Longl1
Beantwoord door Longl1 in topic Navigatiesteun
    Ik heb de voedingskabel  voor de Garmin aangesloten op de voeding voor de voorremlichtschakelaar Dichterbij kan niet Splittertje stekkertje en gaan Zie foto  oa van onder de remhendel genomen

Cas meldt:
Dat kan als de navigatie op het stuur is bevestigd, als hij voorin de kuip zit wordt dat lastiger.

Garmin zit in de kuip op de mooie waypoint steun totaal geen probleem ! met tekort kabeltje of iets dergelijks  ??? ;)

30 sept 2015 14:33 #28 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Navigatiesteun

Je moet eerst de linker binnenkap van de kuip verwijderen. Oppassen met het haakje bovenin, het makkelijkst is om de bevestigingsbouten van de ruit aan de linkerzijde iets te lossen, dan gaat het makkelijker.
Je volgt dan de kabel die vanaf het stadslicht komt, daar zit een stekker aan. Deze kabel heb ik gesplitst en er een klein kroonsteentje tussen gezet. Daar heb ik de voedingskabel van de navigatie op aangesloten. Wel oppassen dat je de rode draad op de + aansluit.
Welke de + is kun je checken met een multimeter.

Prima oplossing!  :) Ik had voor nood de navigatie rechtsreeks op de accu aangesloten en onder het frame langs het frame geleid. Dat de navigatie via het contact wordt geschakeld heb ik geen probleem mee. De bruine draad is de + draad.
Ik heb er even een foto bij gezet, het witte stekkertje is van het stadslicht, de andere van de linker richtingaanwijzer.
Komend weekend met de club in het Sauerland kan meteen uitwijzen of de aansluiting goed houdt  ;)

01 okt 2015 22:15 #29 door tigger
Beantwoord door tigger in topic Navigatiesteun
Ik ben geen fan van kroonstenen in/op een voertuig. In mijn ervaring schieten die na verloop van tijd los of trillen de draden stuk.

Als er zo'n beugel bestaat voor een transalp 650, hoor ik daar ook graag over

01 okt 2015 22:23 #30 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Navigatiesteun
Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je de draad om de isolatie vouwt en dan vastzet dan gaat het jaren mee is mijn ervaring.
Maar ik moet inderdaad eens een mooie stekker fabriceren :)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

03 okt 2015 08:32 - 03 okt 2015 08:34 #31 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Navigatiesteun

deze Wago klemmen werken veel fijner zeker op zachte draad. Maar ik doe het zelf Met die lelijke gekleurde aanknijpstekkers en dan ook solderen

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

03 okt 2015 08:41 #32 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Navigatiesteun

deze Wago klemmen werken veel fijner zeker op zachte draad. Maar ik doe het zelf Met die lelijke gekleurde aanknijpstekkers en dan ook solderen

Krimpkous over de stekker krimpen (=zwart)  8)

Sowieso na het solderen een goed idee om een stukje krimpkous achter/over de soldering aan te brengen op de isolatie. Maakt het geheel stugger en voorkomt knikken en breken van de soldering.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden