Soort Remblokken en welk merk

17 dec 2015 15:29 #1 door Boldlunatic1972
Soort Remblokken en welk merk werd gestart door Boldlunatic1972
Weer een vraag over mijn Dero maar nu over de remmen.
Ik vind hem wat minder remmen achter en ben benieuwd wat dat kan zijn dus ik ga ze uit elkaar halen.
Daarna wil ik graag blokken vervangen zowel voor als achter die wat beter aangrijpen met ligt remmen, is daar een remblok voor die dat doet???
En waar kan ik die goedkoop halen ook niet onbelangrijk.
Graag hoor ik jullie weer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2015 17:27 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Soort Remblokken en welk merk
meerdere hebben een vaag gevoel met de achterrem maar dat is echt gedachte
  het is een combinatie van,

er zijn vele fabrikanten van remblokken die ieder hun eigen compound maken (zoiets als hells kitchen)
maar zeker is dat de combinatie remblokken en remschijf veel kan uitmaken
Honda  heeft een compromis gevonden tussen remvertraging en slijtage
als jij meer wenst zul je dit eigenlijk zelf moeten ontdekken
als topmerken in remblokken noem ik echter wel DP brakes en galfer
wat niet weg neemt..
als je datgene wat honda voor ogen had gewoon wenst zul je de originele  remblokken moeten nemen

maar onderschat ook de effecten van verse remvloeistof, goede remschijven en staal lex remleidingen niet

deze kunnen positief bijdragen

overigens is er ook een nadeel aan hevige stoppers namelijk je zelf er onder uit remmen

mvg

17 dec 2015 19:42 #3 door Waffie
beste

organische blokken geven beslist minder frictie bij de zelfde pedaal druk
zij bouwen hun remvertraging iets meer linear op dan gesinterde of semi gesinterde remblokken

we moeten niet vergeten dat  de achterrem maar 20-25 % van de remvertraging voor zijn rek kan nemen en dat dit feit samenhangt met  het dual brake system

17 dec 2015 20:37 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Soort Remblokken en welk merk
wat je ook nog eens kan bekijken is de hoogte van je rempedaal, misschien moet je iets te diep trappen en kan je niet genoeg kracht zetten omdat je voet teveel naar voren kantelt , pedaal iets hoger zetten kan helpen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

20 dec 2015 13:49 #5 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Soort Remblokken en welk merk
Staalflex remleidingen is de enige manier om een betere achterrem te krijgen,maar het zal nooit
een directe bijter worden, denk dat dat vage gevoel  door het "Dual Break" komt, uiteindelijk heb
je remkracht genoeg op de achterrem van de Dero maar het probleem is de dooseerbaarheid.

Als je ook nog is een ABS versie hebt zitten er 14 remleidingen op . Hele setje staalflex kost dacht ik
440 euro en een dag werk, maar ik ben er zeer tevreden over, de Dero remt er echt  beter door.

Deze week nog vol in de ankers gemoeten omdat er een jochie me niet zag aankomen met zijn golf
dus maximaal geknepen en getrapt en dan merk je het nut van ABS ,ondanks dat het regende op de
vierkante meter stilstaan en nog maar een paar centimeter over hebben, dikke voldoende voor de
remkracht.
Ik wil nooit geen motor meer zonder ABS en zal er ook altijd staalflex op zetten,gelukkig zit dat er bij
de meeste nieuwe motoren standaard op.

28 jan 2016 00:53 #6 door STA
Beantwoord door STA in topic Soort Remblokken en welk merk
Ik ben ook aan nieuwe remblokken toe maar ik lees hier allemaal voor mij onbekende merken. Als ik op een paar bekende webshops ga zoeken kom ik op Brembo, Ferodo&Saito(voor mij 2 onbekende ook).

Is Brembo dan niet goed of gewoon de orginele? Ik weet nou niet van welke merk ik het moet nemen.

Groet STA

28 jan 2016 02:21 #7 door Waffie
Wil je het zelfde  van wat Honda bedoelt heeft(nissin) dan ga je gewoon voor de originele remblokken

wil je beslist beter dan ga je voor de top wat de after market te bieden heeft

Dunlop brakes (DP)
Een fabrikant die enkel een remblok in het programma opneemt die minimaal gelijk of  beter presteert dan de originele
online shoppen kan leuk zijn maar dan moet je wel weten wat je moet hebben
en deze service heeft gewoon zijn invloed op de prijs
dus  met jouw vragen  misschien toch niet zo goed idee ;)

28 jan 2016 04:53 #8 door STA

Wil je het zelfde  van wat Honda bedoelt heeft(nissin) dan ga je gewoon voor de originele remblokken

wil je beslist beter dan ga je voor de top wat de after market te bieden heeft

Dunlop brakes (DP)
Een fabrikant die enkel een remblok in het programma opneemt die minimaal gelijk of  beter presteert dan de originele
online shoppen kan leuk zijn maar dan moet je wel weten wat je moet hebben
en deze service heeft gewoon zijn invloed op de prijs
dus  met jouw vragen  misschien toch niet zo goed idee ;)

zal de dunlops eens google'n :D

Groet STA

28 jan 2016 18:54 #9 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Soort Remblokken en welk merk
Ben het helemaal met Waffie eens. Niet alleen naar de blokken kijken, maar ook naar de zuigers (moeten goed gangbaar zijn), stalen remleidingen, maar vergeet vooral de schijven niet. Het gaat om het totale systeem. En of je wat zachtere of juist wat hardere remmen wil is natuurlijk persoonlijk.

Let ook op de combinatie van blokken en schijf. Niet alle schijven kunnen gecombineerd worden met gesinterde blokken.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

31 jan 2016 12:01 #10 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Soort Remblokken en welk merk
Thanks voor de tips, de keuze is geworden EBC. Nu hopen dat dit remt maar daar twijfel ik niet over.

31 jan 2016 12:14 #11 door Waffie
beste Boldlunatic1972

wat ik nu niet begrijp is dat onze tips nergens iets gezegd hebben over EBC brakes
Je vraag was namelijk of er iets bestond wat beter presteert

je licht je keuze ook niet toe  welke type  compound  je hebt gekozen omdat EBC ook verschillende compounds in het gamma heeft
je hoort mij niet zeggen dat EBC slecht is maar  ze houden geen rekening ermee dat de achter remblokken iets dikker zijn dan die van voren(zomaar een klein minpunt

maar  ook ik leer graag bij

waarom afwijken van de tips en keizen voor EBC
redenen zouden kunnen zijn

verkrijgbaarheid (maw beslist online te verkrijgen) ?
prijs ?
referenties
etc

deel het met ons

waffie

31 jan 2016 12:30 #12 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Soort Remblokken en welk merk
Ik heb er nu ook EBC remblokken opzitten, remmen goed en hangt een stevig prijskaartje aan.
Mijn vorige remblokken waren van Frixion en kwamen als set met de remschijven, remmen ook goed en hangt geen stevig prijskaartje aan. Mijn volgende set wordt dus Frixion. www.motoronderdelen.nl/product/remblokke...8992951f7?year=15086

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

31 jan 2016 19:48 #13 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Soort Remblokken en welk merk

Mijn volgende set wordt dus Frixion. www.motoronderdelen.nl/product/remblokke...8992951f7?year=15086

Dan moet je alleen wel een andere leverancier zoeken  ???
https://www.motoronderdelen.nl

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

31 jan 2016 20:05 #14 door Cas

Dan moet je alleen wel een andere leverancier zoeken  ???
https://www.motoronderdelen.nl

Inderdaad, die is ermee gestopt, dan maar naar Ad van Gils in Breda, is hier vlakbij en nog goedkoper ook.
advangilsmotors.nl/frixion-remblok-fr-db-2024-m1.html

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

01 feb 2016 23:15 #15 door STA
Ik vind het maar lastig om zelf naar een set remblokken te zoeken als je niet veel verstand van hebt. Breng je je moter naar een motorzaak dan weetje ook niet wat er onder gaat. Nu probeer ik me er in te verdiepen maar dat had ik beter niet kunnen doen[emoji23][emoji23].  Als je google'd kom je alleen maar bij de grote merken uit wat ik dan hier lees remt het dan niet zo best.

Voor mij werd dunlop brakes geadviseerd ga ik dat ff snel google'n is het in nl lastig te krijgen volgens mij.  Ik vind het maar lastig haha.

Groet STA

01 feb 2016 23:19 #16 door Cas
Als je deze remblokken neemt weet je voor 100% zeker dat je goed zit.
www.mlmparts.com/nl/brembo-remblokken-vo...1000-v-varadero.html

02 feb 2016 01:44 - 02 feb 2016 01:47 #17 door Waffie
De hoeveelheid data via internet is zo uitgebreid dat het juiste vinden soms een hel kan zijn.
maar  verder vragen ho maar. want dat lijkt dom . nee dan liever je eigen wezenloos surfen
en hopen dat je een goede keus maakt.

en misschien hoort het bij deze tijd
Ik leer ook bij?
ik  ga voortaan ook maar commercieel ;D
bij deze
klein advies €5,-
groter advies € 10,-
en maatwerk  in overleg

en eerst betalen
ideal accepted

02 feb 2016 12:26 #18 door STA

maar  verder vragen ho maar. want dat lijkt dom . nee dan liever je eigen wezenloos surfen. 

Hoe bedoel je dit? Ik ben toch bezig met informatie te winnen via het forum omdat ik niet klakkeloos remblokken wil kopen. 

Groet STA

02 feb 2016 12:52 #19 door Waffie
Beste

Je hebt een vraag gesteld wat de betere merken remblokken zijn omdat jij vond dat je varadero een vaag remgevoel  had,
(overigens vind ik dat best wel meevallen)
daar heb je dan inderdaad antwoordt op gekregen hoe dat op te lossen en vooral waarmee.
vervolgens geef je aan  dat je wel weer op internet ging kijken  met als gevolg.. ik kan het niet vinden  en trek mijn eigen plan

dat mag , begrijp me niet verkeerd

maar je had bijv  ook kunnen vragen waar je die zou kunnen vinden en/of kopen ?
of waar die  het voordeligste waren etc
zouden mijn eerst volgende vragen zijn ?
Want dat zijn vragen waar je pas echt mee verder kunt komen en mogelijke teleurstelling te tackelen
m.a.w de zogenaamde recensies van  gebruikers en  van mensen die dagelijks met deze kost werken
Op dit forum kun je heel veel info verkrijgen maar je moet wel bereid zijn om door te vragen
Dat je niet alles kunt weten is niet verwijtbaar maar nogmaals het niet vragen aan die die het kunnen weten is gewoonweg dom

Dit bericht moet je lezen als een algemene opmerking, je bent zeker niet de enige en ook niet de laatste die van mening is dat op internet alle wijsheid te vinden is.

02 feb 2016 19:54 #20 door STA

Beste

Je hebt een vraag gesteld wat de betere merken remblokken zijn omdat jij vond dat je varadero een vaag remgevoel  had,
(overigens vind ik dat best wel meevallen)
daar heb je dan inderdaad antwoordt op gekregen hoe dat op te lossen en vooral waarmee.
vervolgens geef je aan  dat je wel weer op internet ging kijken  met als gevolg.. ik kan het niet vinden  en trek mijn eigen plan

dat mag , begrijp me niet verkeerd

maar je had bijv  ook kunnen vragen waar je die zou kunnen vinden en/of kopen ?
of waar die  het voordeligste waren etc
zouden mijn eerst volgende vragen zijn ?
Want dat zijn vragen waar je pas echt mee verder kunt komen en mogelijke teleurstelling te tackelen
m.a.w de zogenaamde recensies van  gebruikers en  van mensen die dagelijks met deze kost werken
Op dit forum kun je heel veel info verkrijgen maar je moet wel bereid zijn om door te vragen
Dat je niet alles kunt weten is niet verwijtbaar maar nogmaals het niet vragen aan die die het kunnen weten is gewoonweg dom

Dit bericht moet je lezen als een algemene opmerking, je bent zeker niet de enige en ook niet de laatste die van mening is dat op internet alle wijsheid te vinden is.

Ik denk dat je mij STA verward met boldlunatic[emoji16][emoji1474]

Groet STA

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden