Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....

08 nov 2022 19:41 - 08 nov 2022 19:43 #21 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....

renATus schreef : ....... Het is te hopen dat Honda wat serieuze aanpassingen maakt want zoals het er nu uitziet zal het geen verkoopsucces worden.


De historie herhaalt zich. Toen de Transalp XL600V uitkwam vond niemand hem mooi en viel de Alp het predicaat damesbrommer ten deel.
Maar goed over smaak valt te twisten, het is inderdaad geen nekkedraaier geworden maar wellicht zit daar nu juist de kracht van dit model. Hij is rustig qua styling en daardoor een soort van tijdloos en als je ziet hoeveel lijnen er in zitten uit de 600 dan hebben ze het knap gedaan en is het meer allroad georiënteerd dan de XL700V.
Als je ziet hoe dicht deze Alp tegen de CRF1000L zit dan wordt het toch wel een ander verhaal. Er zijn al leuke accessoires te koop maar daar meer over in de komende Transalper :silly:

Over lelijk gesproken, je zal maar hoopvol uitgekeken hebben naar de nieuwe V-Strom van Suzuki, het was al niet mijn cup of thea maar wat ze er nu toch van gebakken hebben :( :X :unsure: :whistle:
Discussie gesloten.
08 nov 2022 21:48 #22 door Pronto
Discussie gesloten.
08 nov 2022 22:08 #23 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Zonder de bellypan smoelt die gelukkig al een stuk beter. Snel een keertje in het eggie aanschouwen. De after market zal er zeker in springen en in no-time met accessoires komen.
Discussie gesloten.
08 nov 2022 22:12 #24 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....

Pronto schreef : Prijs in Duitsland 10.511,00

www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/hond...adventure.de&mkevt=1


Scherp maar voor ons komt daar vast nog iets van BPM bij.
Discussie gesloten.
08 nov 2022 22:16 #25 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....

V-Twin schreef :
Over lelijk gesproken, je zal maar hoopvol uitgekeken hebben naar de nieuwe V-Strom van Suzuki, het was al niet mijn cup of thea maar wat ze er nu toch van gebakken hebben :( :X :unsure: :whistle:


Tupperware doet goed zaken bij Suzuki in Hamamatsu. Vreselijk dat klonen van Beemers. En wat is nu het nut van die alsmaar groeiende snavels? Vreselijk
Discussie gesloten.
08 nov 2022 22:45 #26 door Timy
Hij kan mijn goedkeuring wel wegdragen... beetje offroad dingetjes erop en gaan met die banaan!
Benieuwd of het blok net zo soepel en zuinig als de NC is. Zo ja, heb ik een mooie opvolger gevonden voor t.z.t.
De CRF is tof maar verbruik vind ik te gortig voor wat tegenwoordig mogelijk is. Dus ik duim voor de nieuwe Alp.

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
08 nov 2022 23:53 #27 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Ik vind het wel wat B) In wit/blauw/rood uiteraard ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
09 nov 2022 07:02 - 09 nov 2022 08:36 #28 door Timy
Dit is toch mooi...


Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:
Discussie gesloten.
09 nov 2022 07:53 #29 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....


De dame achterop met de stiletto’s maakt het Italiaanse plaatje compleet 🤣
Discussie gesloten.
09 nov 2022 10:29 #30 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Iemand al iets voorbij zien komen vwb een DCT uitvoering?
Discussie gesloten.
09 nov 2022 16:12 #31 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Na een paar dagen de plaatjes te hebben laten bezinken zie ik volgende :

- zoals hij 'smoelt' is het onmiskenbaar een moderne transalp. (Beter dan de 700)
- 21" voorwiel is weer terug.... jippie.....
- vermogen / gewicht valt binnen wat ik ervan verwacht. Zou liever nog iets lichter gewicht willen, maar snap ook dat dit misschien niet helemaal realistisch is
- euro 5...... (geen 6 ????!!!!)
- 18" achterwiel .... meer (offroad) banden keus
- uitlaat ligt toch wel gevoelig laag aan de voorkant, maar met een goede keienvanger valt die wel te beschermen.
- uitlaat achter komt ook iets lager uit dan je zou verwachten, maar ik denk dat 99% van de rijders nooit zo'n diepe plas in zal rijden dat de uitlaat hoger moet, en bovendien, als de motor draait, gaat het meer om de inlaat dan de uitlaat.
- gelukkig niet zo'n gekke snavelbek
- al dat tft-scherm gedoe met apps hoeft voor mij eigenlijk allemaal niet.
- verbruik zou (kwam ik ergens tegen) 1:23 zijn. Hmmm.... dat valt me dan wel een beetje tegen.
- met 3,9 liter olie in het blok hoop ik dat het maintenance interval wel omhoog gaat naar elke 10, of liever nog 12k.
- hoewel 'ross white' de originele honda kleurstelling van de oeralp is, twijfel ik eerder tussen de zwarte of de grijze....

binnenkort maar eens een rondje bellen wat hij moet kosten, geleverd in de krat. (Zet m toch liever zelf verder in elkaar, en kan dan meteen even kijken hoe een en ander in elkaar steekt voordat ik er dagen op weg ben.)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
09 nov 2022 17:51 #32 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....

renATus schreef : Iemand al iets voorbij zien komen vwb een DCT uitvoering?


Er komt voorlopig geen DCT uitvoering, als die er überhaupt al gaat komen. Honda laat zich over de laatste nog niet uit zover ik nu heb kunnen nagaan. M.a.w. ze zeggen niet dat hij er niet komt maar ook niet dat die er wel komt. Ik denk zelf dat dit zal afhangen van de vraag in de markt naar motorfietsen met dit nieuwe 2 cilinderblok.
Honda lijkt nu voor de korte klap te gaan, zelfde blok als in de Hornet (ook zonder DCT) maar wel in twee uitvoeringen: beperkt vermogen voor A2 rijbewijs, of vol vermogen.
Discussie gesloten.
09 nov 2022 18:30 #33 door Timy
1 op 23 is wel ouderwets onzuinig w.m.b.
Heel benieuwd naar eerste testritten etcetera. Zal nog even wachten zijn maar wat in het vat (krat?) zit verzuurd niet :cheer:

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
09 nov 2022 18:39 - 09 nov 2022 18:42 #34 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Mijn eerder geplaatste foto’s zijn verdwenen, maar als ik goed naar de wielen kijk heeft de Transalp de velgen van de CRF1000 gekregen. Maw niet geschikt voor tubeless banden.

Nu hopen dat Honda er gelijk RVS spaken in monteert ipv een terugroepactie of in mijn geval een keurige coulance regeling met Benjan Motoren in Ridderkerk.

Bijlagen:
Discussie gesloten.
09 nov 2022 23:11 #35 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....

robgoesdakar schreef : Na een paar dagen de plaatjes te hebben laten bezinken zie ik volgende :

- zoals hij 'smoelt' is het onmiskenbaar een moderne transalp. (Beter dan de 700)
- 21" voorwiel is weer terug.... jippie.....
- vermogen / gewicht valt binnen wat ik ervan verwacht. Zou liever nog iets lichter gewicht willen, maar snap ook dat dit misschien niet helemaal realistisch is
- euro 5...... (geen 6 ????!!!!)
- 18" achterwiel .... meer (offroad) banden keus
- uitlaat ligt toch wel gevoelig laag aan de voorkant, maar met een goede keienvanger valt die wel te beschermen.
- uitlaat achter komt ook iets lager uit dan je zou verwachten, maar ik denk dat 99% van de rijders nooit zo'n diepe plas in zal rijden dat de uitlaat hoger moet, en bovendien, als de motor draait, gaat het meer om de inlaat dan de uitlaat.
- gelukkig niet zo'n gekke snavelbek
- al dat tft-scherm gedoe met apps hoeft voor mij eigenlijk allemaal niet.
- verbruik zou (kwam ik ergens tegen) 1:23 zijn. Hmmm.... dat valt me dan wel een beetje tegen.
- met 3,9 liter olie in het blok hoop ik dat het maintenance interval wel omhoog gaat naar elke 10, of liever nog 12k.
- hoewel 'ross white' de originele honda kleurstelling van de oeralp is, twijfel ik eerder tussen de zwarte of de grijze....

binnenkort maar eens een rondje bellen wat hij moet kosten, geleverd in de krat. (Zet m toch liever zelf verder in elkaar, en kan dan meteen even kijken hoe een en ander in elkaar steekt voordat ik er dagen op weg ben.)


Motoren lopen volgens mij altijd een Euro klasse achter op auto's. Euro 5 is nu de laatste klasse voor motoren, terwijl voor auto's net Euro 7 is vast gelegd.

Ik vind de missende keienvanger in het toerpakket wel een beetje jammer, de motor ziet er dan wel een beetje kaal uit.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".
Discussie gesloten.
10 nov 2022 19:48 #36 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Ik zat nog even naar wat prijzen te kijken:
- de nieuwe Honda CB750 Hornet kost in Duitsland €7.890,-
- dezelfde motorfiets kost in Nederland €8.999,- een verschil van €1.109,-

Als de eerder gevonden prijs van €10.511,- voor de Transalp in Duitsland klopt (de prijs is nog niet op Honda DE te vinden overigens), dan zou hij in Nederland nog nét onder de €12.000,- uit moeten komen lijkt me. Dat zou best netjes zijn B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
11 nov 2022 07:55 #37 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Voor een 'kale' motor met toch heel veel vindt ik het toch wel veel.

Vooraf had ik al iets van hou m onder de 10, maar dat is misschien wel heel wishfull thinking. Onder de 11 zou wel reëel zijn. Zeker ook zonder standaard handkappen en carter beschermer.....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
11 nov 2022 08:34 #38 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Er is nog niet getest en we moeten uitgaan van de specs welke we terugvinden in de media. Deze video geeft een mooi vergelijk met een verrassende uitkomst.

Kan haast niet wachten op de eerste ècht ONAFHANKELIJKE test of zelf gaan rijden.
Rijden en dan pas oordelen is het motto.

Discussie gesloten.
15 nov 2022 22:18 - 15 nov 2022 22:44 #39 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe transalp -- de geruchten worden sterker....
Deze meneer is er al uit. Knap als je zo zeker van een reclamecampagne en internet teasers bent. Eerst rijden en dan oordelen wordt wel eens gezegd :unsure:

Discussie gesloten.
21 nov 2022 19:48 - 21 nov 2022 19:53 #40 door renATus
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.549 seconden