Het heeft even geduurd, maar vandaag eindelijk even de tijd kunnen nemen om alle inspectieformulieren samen te vatten om te kijken wat we allemaal tegen zijn gekomen.
In totaal zijn er 36 motoren geïnspecteerd tijdens de 3 inspectiedagen. Zowel Alpjes (nieuw en oud), Africa Twins, Varadero's en NCs....
En zoals elk jaar werden er weer de nodige gebreken geconstateerd.
Dit jaar hebben we ook iets consequenter de bandenspanning genoteerd. Andere jaren corrigeerden we dat meteen en werd er geen aantekening van gemaakt. Het gevoel was dat het toch behoorlijk vaak voor kwam dat de bandenspanning te laag was, en dat laten de cijfers ook wel zien.
Hieronder een overzicht van alle mankementen die 5 of meer keren geconstateerd zijn.
21x verouderde remleiding(en)
10x remlicht van de voetrem verkeerd afgesteld
10X bandenspanning achterwiel niet correct
9x bandenspanning voorband niet correct
8x oliepeil niet correct
8x water percentage van de achterrem te hoog
5x olie lekkages (met name klepdekselpakking achterste cilinder)
5x koelvloeistof niveau niet correct
5x gaskabel die niet soepel terug komt
5x water percentage van de voorrem te hoog
5x kettingset versleten
Verder heeft Bram van Alphen tijdens de inspectiedag in Alphen aan den Rijn op vrijwillige basis een geluidsmeting gedaan volgens de richtlijnen van de politie. Zowel deelnemende motoren als gasten die even kwamen kijken konden hun uitlaat laten meten.
De resultaten daarvan staan in de bijlage.