2017 Woods, Space & Water XL - Meerijafspraken, reacties enz.

03 mei 2017 22:33 #21 door Erwin

Groen of paars volgen?


Hoi Martin,
Ik vermoed paars als ik de wegen daar ken ;)
Groen gaat eigenlijk tegen de rijrichting in, op zondag met veel auto' s en fietsers sta je veel te wachten tussen geparkeerde auto's. Is daar één auto breed.

Africa Twin CRF1000LAD DCT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 22:46 #22 door MartinW
Hé Erwin, je zal wel gelijk hebben als local  ;D En desnoods rijden we een lusje extra.  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2017 09:29 #23 door Oldtimer
John heeft deze route voorgereden en volgens zijn gereden track kun je daar gewoon rijden.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 17:57 #24 door Steffie
Nog steeds bezig met proberen te downloaden naar mij  TT.
Ik laat me niet gek maken maar de TT heeft bijna een paar vlieguren te pakken.
Zijn er morgen leden met een TT 40-400-410 aanwezig die wel de rit opgeslagen hebben?
Mocht dit zo zijn dan zou ik graag willen proberen om deze te delen via bluetooth.
Dit zou volgens een wattsapje dat ik heb niet zo moeilijk moeten zijn.
Graag hoor ik van jullie.

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 20:40 #25 door MartinW
Nog niet duidelijk welke route nu juist is, paars of groen. Maar goed, ik zet de track in gps en we zien morgen wel. Zal wel druk worden op de weg met dit weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 20:43 #26 door James Bond
Ik overweeg morgen ook te komen. Ik kan de route in mijn oude TT urban rider oid, niet inladen. Halverwege (c charlie?) draai ik om ivm verplichtingen thuis.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 20:55 #27 door MartinW

Ik overweeg morgen ook te komen. Ik kan de route in mijn oude TT urban rider oid, niet inladen. Halverwege (c charlie?) draai ik om ivm verplichtingen thuis.

Er is altijd wel iemand met de route waar je je bij aan kan sluiten. Als je komt, tot morgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 22:13 #28 door MartinW

PAARS EN GROEN NIET

ZIE onder de bron van de routen.

Als je aankomt rijden mag je NIET rechtdoor (bord C12) Dus ga je rechtsaf, dan de 1ste links aanhouden/ rechtdoor.
Dat is de lus die later weer terug komt op de plek waar je niet in mocht, maar waar je nu UIT rijdt en linksaf slaat om de route te vervolgen.
Op de kruising waar je eerder rechtdoor reed ga je LINKSAF, dus pas de 2de keer al je op die x bent aangekomen.

Zie plaatje

Duidelijk, de lus hoort dus in de route.
Tot morgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 22:44 #29 door MartinW
Komt helemaal goed John.  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 23:02 #30 door Eric van Heck
Beantwoord door Eric van Heck in topic 2017 Woods, Space & Water XL - Meerijafspraken, reacties enz.
Route en track in de GPS geladen, evenals een route naar het beginpunt. Morgen op tijd op. Motorpak hangt klaar. Ben heel benieuwd! Mijn eerste tour  :)
In de aanloop was ik even bang dat we met slechts 3 motoren zouden rijden, maar gelukkig staan er inmiddels 12 inschrijvingen.
Tot morgen!
Eric

Transalp XL650V-6 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 07:47 #31 door luwe
ben er klaar voor  :-[ :-[
ik lust wel een broodje hamburger  ;) :)
in twente nu 18 graden zon en droog tot zo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 08:22 #32 door MartinW
Ik vertrek zo, hier in de polder nog maar 11 graden en bewolkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 17:05 #33 door James Bond
Bedankt voor de rit en de gezelligheid. Veel deelnemers !.
Ik wist niet dat rond Zeewolde zoveel bosgebieden etc lagen. Ik ben halverwege, zoals bekend, weer naar Twente teruggereden, maar heb zeker genoten !

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 19:03 #34 door Bomba
Allen bedankt voor de gezelligheid.
Mooie rit met heel veel muggen, water, water en nog eens water. Kan even geen dijk meer zien :D
Maaaaaaaaaaaaar, de lunch was weer goed geregeld ;D Koffie, soep, een broodje kroket en kaas voor € 10,=. Goed geregeld John ;)
Had de uitbater maar beter op moeten letten.


Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 19:40 #35 door MartinW

Allen bedankt voor de gezelligheid.
Mooie rit met heel veel muggen, water, water en nog eens water. Kan even geen dijk meer zien :D
Maaaaaaaaaaaaar, de lunch was weer goed geregeld ;D Koffie, soep, een broodje kroket en kaas voor € 10,=. Goed geregeld John ;)
Had de uitbater maar beter op moeten letten.

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten  :D ;D 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 20:21 - 08 mei 2017 23:20 #36 door luwe
wat moet ik nog zeggen !
geweldig weekend zaterdag even een bakkie wezen halen bij ROB in alpen aan de rein
zondag de toer en nu blaren  op de billen meer dan 700 km
John en alle alpers bedankt voor deze twee dagen
tot de volgen de keer en niet de voor rijders vergeten 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 22:13 #37 door Eric van Heck
Beantwoord door Eric van Heck in topic 2017 Woods, Space & Water XL - Meerijafspraken, reacties enz.
Dank! Voor de gezellige ontvangst en de prachtige route.
Helaas ben ik, onwetend en onervaren in deze groep, bij vertrek aangehaakt bij Jeroen en als laatste groepje vertrokken. Jeroen zei nog vóór vertrek dat hij had afgesproken een "verbeterde" route te rijden. En die route bleek helemaal prima voor mij, vooral tussen Zeewolde en Almere mooie nieuwe motorwegen ontdekt (terwijl ik daar best bekend ben, wonend in Huizen) Top!

Maar in Lelystad begreep ik bij de lunch van Jeroen dat hij niet via Enkhuizen wilde rijden. Helemaal prima, maar ik vind dit achteraf toch jammer. Ik dacht de groep nog wel op te pikken bij "de Buren", maar daar was iedereen helaas al weg, daar stonden alleen nog Harleys.... De route over de dijken was prachtig (afgezien van de muggen  >:( ) maar ik had het toch wel leuk gevonden ook andere Transalpers te spreken en samen te rijden.

Uiteraard ben ik zelf hiervoor verantwoordelijk (ik neem Jeroen niets kwalijk!) Ik had bij de MacD. natuurlijk zelf na kunnen vragen welke plannen iedereen had. Maar ja, onervaren, dus ik heb nooit van te voren bedacht dat mensen slechts een gedeelte meerijden. Motorrijders zijn natuurlijk per definitie vrijbuiters en anarchistisch  ;)
Achteraf gezien vind ik het jammer dat "de organisatie" mij als aangemelde nieuweling niet even ingewijd heeft, en bij voorbeeld aan iemand gekoppeld heeft (rijd maar achter hem aan...)

Dat ga ik een volgende keer toch anders doen.

Eric

Transalp XL650V-6 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 22:42 #38 door Kreidler
Hele begrijpelijke reactie van Eric! Ik was hem ook al kwijt maar dacht dat hij zoals een aantal anderen ook afgehaakt was. Jammer dat dat niet van tevoren gecommuniceerd is. Hoewel ik ook wel begrijp dat er veel komt kijken bij de organisatie van een dergelijke route. Het was voor mij ook een eerste toertocht on road. Wat ik wel heel prettig vondt, bij de off road rit die ik gereden heb, was dat er een aangewezen voorrijder en een achterrijder was die het zwikje bij elkaar houd. Dat is bij off road wel wat belangrijker natuurlijk, maar toch.

Zelf zat ik te denken dat het misschien wel prettig is bij en rit van deze lengte dat er misschien vaker een wacht/verzamel moment mag zijn. Maar dan moet iedereen daar zich wel in kunnen vinden natuurlijk.
Je moet er niet aan denken dat Eric voor problemen was komen te staan. Dan is er weinig samen uit/samen thuis.

Verder echt een dikke "thumbs up" voor de organisatie! Leuke veelzijdige route gereden. Zeker voor herhaling vatbaar.
Bedankt daarvoor!

Groet,

Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 22:53 #39 door Kreidler
+ Nog een filmpje.

https://youtu.be/wc1Yu64N1-4

(Tempo lijkt nergens op maar er reed een auto voor :o)

+ Kleine impressie van de aanwezigheid van de eerder genoemde muggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 16:07 #40 door Eric van Heck
Beantwoord door Eric van Heck in topic 2017 Woods, Space & Water XL - Meerijafspraken, reacties enz.

Bij mij heeft er NIEMAND zich gemeld als beginner/nieuweling.  :-\

Route en track in de GPS geladen, evenals een route naar het beginpunt. Morgen op tijd op. Motorpak hangt klaar. Ben heel benieuwd! Mijn eerste tour  :)
In de aanloop was ik even bang dat we met slechts 3 motoren zouden rijden, maar gelukkig staan er inmiddels 12 inschrijvingen.
Tot morgen!
Eric


Ook op het aanmeldingsformulier heb ik aangegeven nieuw en onervaren te zijn. En ik dacht toch zeker het ook vermeld te hebben bij aanmelding, maar misschien is het in de chaos/drukte zondag niet helemaal overgekomen. Dat is jammer, en ik zal het volgende keer duidelijker proberen over te brengen.

Het is misschien lastig in te schatten als de meesten elkaar al lang kennen en vaak samen op pad bent geweest. Voor mij was iedereen vreemd. Ik heb heel gezellig staan praten met verschillende mensen, maar werd enigszins verrast doordat plotseling iedereen vertrok (ook weer mijn fout) Toen stond ik bij Jeroen (en Liesbeth?) en kon bij hun aanhaken.

En dan nog wat.

Dit is de 1ste keer dat ik een route heb uitgezet en meteen de laatste keer!  >:(


Sorry John, het is absoluut niet mijn bedoeling iemand aan te vallen, of een zwarte piet uit te delen. Maar ik kan me voorstellen dat andere nieuwelingen mogelijk ook dit soort situaties meemaken. Misschien is het in de toekomst te voorkomen. Ik hoop dat je mijn teleurstelling ook kunt begrijpen.

Eric

Transalp XL650V-6 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100DDW
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden