Snertrit AFGELAST!

20 okt 2020 21:46 #1 door DDW
Snertrit AFGELAST! werd gestart door DDW
Helaas is na uitvoerig overleg tussen organisatie en bestuur ook de snertrit afgelast!

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2020 22:54 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Snertrit AFGELAST!
Je zou denken de snertrit is een uitgelezen rit om wel door te laten gaan, alles buiten, mondkapjes op en gaan. Waarom geen interesse peiling onder de leden voor een snert rit?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2020 10:12 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Snertrit AFGELAST!
Hoi xrvtuur,

denk dat iedereen er van baalt dat in deze tijd veel evenementen geen doorgang vinden. Ook ik had graag ff een rondje snert gepakt, maar het is aan de organisatie om de risico's in te schatten, en ik kan me voorstellen dat het hier wel eens een dingetje kan worden.

Afhankelijk van de hoeveelheid beschikbare buiten ruimte, blijf je beperkt in het aantal deelnemers, en vooraf ken je nauwelijks een inschatting maken over hoeveel mensen er gaan komen. We weten als geen ander dat veel mensen pas op het allerlaatste moment inschrijven, of zelfs helemaal niet. En als dan plotseling het weer lekker is komen er velen zomaar 'aanwaaien' en daar wringt de boel. Dan zou je een ieder die niet heeft ingeschreven botweg moeten weigeren, met alle boze gezichten van dien, en wat kunnen we dan weigeren ? Daar zijn wij de club niet naar.... (gelukkig) en zou alleen maar weer boze gezichten opleveren.

En wat als het slecht weer is, en plotseling iedereen op een kluitje bij elkaar gaat staan onder dat ene afdakje wat (misschien) beschikbaar is ?

Als...., Als je dan toevallig bezoek krijgt van een BOA, dan hebben niet alleen de deelnemers, maar zeer zeker ook de vereniging een groot probleem, en dat wil je als vereniging niet. (los van de potentiele gezondheids risico's)

Hoe vervelend ik dit ook vindt, denk ik dat het de juiste beslissing is.

Ik hoop dat de situatie snel verbeterd en we weer gewoon iets kunnen organiseren. Maar ik heb sterke vermoedens dat we nog wel een tijdje geduld moeten hebben ....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2020 10:36 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Snertrit AFGELAST!
Je kan van te voren zeggen dat iedereen voor een rit moetinschrijven, dat lukt bij een weekend evenement ook. En dus vol is vol. En als het regent heeft iedereen zijn goretexje of regenpak en helm en desnoods neem je je eigen afdakje mee, paraplu's zijn er ook opvouwbaar. Een beetje avontuur past toch wel bij onze club dacht ik.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2020 10:55 #5 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Snertrit AFGELAST!
Tuur, ik snap je emotie, maar ik snap ook het besluit om de rit niet door te laten gaan. Wat let je om een eigen oproep te plaatsen voor een gezellig treffen, met rit en snert? Van mij mag je!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2020 19:30 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Snertrit AFGELAST!
Volgens mij zijn alle TCN ritten afgelast sinds Covid19, het zit er niet in dat het er in 2021 beter uit gaat zien dan nu het geval is, betekent dit dat ook alle ritten en evenementen voor 2021 worden afgelast? Ik baal er een beetje van dat er hier op het forum een berichtje komt dat iets wordt afgelast en dat is het dan. Hoe worden die besluiten genomen en op basis van wat? En wordt er nagedacht over alternatieven? Als je op internet zoekt naar motor toertochten zie je dat er dit jaar toch best wel gereden is, en in mijn omgeving zie ik in de weekenden ook regelmatig groepen motoren rijden. En ja ik kan op eigen houtje een ritje gaan organiseren maar dat is niet echt waarom je lid wordt van een club.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2020 22:27 #7 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Snertrit AFGELAST!
De Oostrit en 8 van Alphen zijn de enige twee ritten van het jaar geweest. Daar was het voor de organiserende leden wel mogelijk om geschikte locaties te regelen. Tijdens andere ritten was die mogelijk er niet, en/of de leden vonden het niet verantwoord om een rit te organiseren.

Op dit moment is het duidelijk dat de tweede golf van besmettingen over Nederland gaat, een evenement organiseren is dan verre van verantwoord.

Dit schreef ik eerder:

Onze club draait op de inzet van vrijwilligers en hun vrijwillige inzet. We kunnen en willen niemand verplichten om een activiteit te laten doorgaan waarbij ze zich niet op hun gemak voelen.
Bij een activiteit van de Transalpclub komen leden vanuit heel Nederland, uit gebieden met wisselende besmettingsgraden van COVID-19. Dit is per definitie een risicomoment. We gaan ervan uit dat iedereen voor een activiteit voor zichzelf checkt of het verantwoord is om te gaan, maar we kunnen dat niet na gaan. Het probleem is dat veel mensen COVID-19 doormaken zonder (veel) symptomen. On-bedoel iemand besmetten kan gebeuren en voor die persoon kan er weinig aan de hand zijn. Maar die persoon kan dan, zonder het te weten, zijn/haar (groot)vader, (groot)moeder, (oud)oom, (oud)tante of ander kwetsbaar persoon besmetten die minder kans heeft op een goede afloop.
Van alle geplande ritten is tot nu toe alleen de Oostrit door gegaan. Hier konden de organiserende leden een ruime start/finish locatie en een geschikte lunchlocatie regelen. Dat is niet voor iedere rit mogelijk.
Zoals eerder aangegeven: Per te organiseren activiteit zullen we steeds opnieuw overwegen hoe de situatie op dat moment is en of het verantwoord en haalbaar is de betreffende activiteit te laten doorgaan.



In de craft bier wereld heeft men DAT verzonnen tijdens de eerste lockdown, Drinking Apart Together. In combinatie met een bierwebwinkel werd er een pakket van Nederlandse bieren aangeboden en elke week werd er 1 bier uit het pakket gedronken en de smaakbelevingen gedeeld online.

De Snertrit zou als RAT activiteit kunnen worden verreden, Riding Apart Together. Op de dag van de Snertrit rijdt ieder lid een route in de buurt van haar of zijn huis en deelt de ervaringen online. Dat kan hier op het forum, op Facebook en er is een begin gemaakt met Instagram. Deel een leuke foto of filmpje dat je na de rit bij je Alp, Twin, Dero of Domi een bakje snert eet.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 00:07 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Snertrit AFGELAST!
In je eentje bier drinken of motorrijden kun je iedere dag . Ik zit voor mijn werk per week met ongeveer 80 wild vreemden in een auto, weliswaar met een masker op maar verder is het gewoon door werken. Ben ik bang om besmet te worden buiten op de motor en buiten een praatje maken met een paar clubleden, nee. De kans dat je van je motor wordt gereden is groter dan dat je besmet wordt met covid19. Maar verder ook weinig respons hier van andere leden dus ik hou er over op.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 07:17 #9 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Snertrit AFGELAST!
Leef met je mee xrvtuur
Gevoel zegt ja _ ja ,verstand zegt vaker nee .
Als het weer redelijk mooi zou zijn en een grote openbare hal / afdak beschikbaar zou zijn had het een kans gehad dat ik ook langs zou komen .
Verwacht helaas vervelend weer en een (te) lage opkomst .
Denk dat het verstand blijft winnen :dry:

Ik baal ook van de huismus modus en had graag meerdere clubleden ontmoet

Wacht met smart op nieuwe verantwoordelijke kansen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 08:35 #10 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Snertrit AFGELAST!
En natuurlijk het platte argument dat buitenbijeenkomsten met meer dan 4 mensen verboden zijn.

De crux zit niet in het rijden maar in het niet kunnen organiseren van een gezamenlijke start, eind en pauzemoment

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 10:04 #11 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Snertrit AFGELAST!
Gespreid stempeltjes rijden ,eigen koffie en broodjes zelf nuttigen B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2020 11:03 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Snertrit AFGELAST!
Doe gewoon de landmark rally. Broodjes en koffie mee dan kom je vanzelf je mede clubleden tegen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2020 15:49 - 23 okt 2020 15:52 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Snertrit AFGELAST!
Ik kreeg laatst al de opmerking of ik ook geen last had van post traumatische corona ervaring.

ik doe mijn uiterste best om gehoor te geven om verspreiding af te remmen echter mijn biologische achtergrond zegt me ook dat het vechten tegen de natuur is .
net zoiets als dweilen met de kraan open
soms wat langzamer en dan weer wat sneller maar in beiden gevallen zal de factor tijd toch de emmer laten overlopen
Zolang er geen permanente oplossing is gaat dit jo jo effect niet stoppen

hoeveel compassie gaan we nog accepteren maw wie mag er nog leven en wie laten we los..
dat gaat op een zeker punt toch echt de vraag worden.
En daarmee zeggende zou zeer naïef zijn om te denken dat het uiteindelijk niet om de centen gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2020 18:49 #14 door alain
Beantwoord door alain in topic Snertrit AFGELAST!

Waffie schreef : Ik kreeg laatst al de opmerking of ik ook geen last had van post traumatische corona ervaring.

...
hoeveel compassie gaan we nog accepteren maw wie mag er nog leven en wie laten we los..
dat gaat op een zeker punt toch echt de vraag worden.
...


Om die discussie toch echt in relatie tot de Transalpclub te houden zou ik zeggen: laat toch zeker diegenen leven die met een clubmotor rijden, want anders krijgen we hier volgend jaar een overaanbod van tweedehands clubmotoren. Vergeet niet: mannen tussen 50 en 70 van het frontaal gewelfde en Boergondische type staan bovenaan in de Corona-hitparade.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100DDW
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden