Meerdaagse allroadtraining in de winter?

06 okt 2021 13:11 #1 door Heleen
Meerdaagse allroadtraining in de winter? werd gestart door Heleen
De winter komt eraan, tijd voor vakantieplannen! Na een toffe trainingsdag eerder dit jaar lijkt het me leuk en leerzaam een paar dagen achter elkaar op zo'n manier met all/offroad bezig te zijn. Zelf op stap wil ik (nog) niet, liever een training of tripje. Losse dagen vind ik wel, maar nergens iemand die een weekend of meerdere dagen training aanbiedt. Ik kijk ook over de grens, en ergens diep in Frankrijk zit een prachtig trainingscentrum maar voor € 600 per dag (inclusief accommodatie, maar toch) wordt dat wel erg prijzig... Heeft een van jullie tips of een adres?

Heleen

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2021 14:52 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Kijk ook eens bij Allroadmaniacs, die organiseren een paar keer per jaar wel weekend tripjes.
Afgelopen weekend heb je van de de transalpclub uit de TCN500 gemist.

Dat zijn dan voornamelijk ritten, en niet zo zeer gericht op training/uitleg. Dat zal wat lastiger worden, maar meestal zijn er tijdens dergelijke weekenden ook wel mensen die met een rustigere groep mee gaan voor wat additionele tips/trics.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2021 22:18 #3 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Adventure shield in Witteveen organiseert weekenden. Of dat ook in de winter is weet ik niet

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2021 08:11 #4 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Dank, die ken ik! De één houdt me op de hoogte, de ander daarvoor wil ik net wat meer ervaring hebben. Dit weekend was ik nog aan het werk, maar ook voor dat uitje had ik denk ik liever iets meer ervaring gehad.

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2021 12:45 #5 door Dick_XL700
Beantwoord door Dick_XL700 in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Als je toch al diep in Frankrijk kijkt, is Enduropark Isabena wellicht een optie.

www.enduropark-isabena.com/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2021 14:10 #6 door cock
Beantwoord door cock in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
ik zag een recent antwoord in een ander 'draadje' (werd door een ander tcn lid - mogelijk per abuis - als reactie op recent geplaatste video paderborn geplaatst)

anyway even daar geknipt en hier geplakt

8K
8<


www.arjanbrouwer.nl/all-offroad-motorcursus-putten/

Arjan organiseert voor kleine groepen cursussen. Wellicht hem eens contacten of hij iets op het programma heeft staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2021 21:02 #7 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Heleen,

Misschien is dit iets voor je www.offroadvoorbeginners.nl/ zitten in volkel in de prijs zit een crf-250 in begrepen.
Staat bij mij ook nog op het lijstje. Maar volgens zit bij jou in de buurt Albert Oosting van www.adventureshield.nl/ ik zou die is even bellen en uit leggen wat je wilt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2021 08:39 #8 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Dank allen! Enduropark Isabena, dat klink heerlijk maar is nog verder te ver weg dan die in Frankrijk, én niet in de winter. Wellicht voor als ik met pensioen ben ;-) Twee van de andere adressen had ik nog niet gevonden, die zal ik nog benaderen. Ik begin al te vermoeden dat ik er zelf wat meerdaags van zal moeten maken... Komt vast goed!

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2021 22:57 #9 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Hallo, Ik heb eens mee gereden met offroadvoorbeginners.nl, was een leerzame en leuke dag. We reden op Yamaha`s XT 600 met electronische starters. Wij reden met 4 motoren waaronder Peter van der Sanden, een bekende verslagever van o,a Moto73. Hij verzorgd daar Marathon motor. Soms staat er een Alp en Twin bij.
Wij konden toen ook kleding huren, was inbegrepen. Sta zelfs nog op een foto, met die motor die in de sloot stond, ik sta op het pad met die witte laarzen aan. Het was voor diegene gelukkig een droge sloot. Hij reed voor me, er was een klein hupje en zo sprong hij in die sloot. Wij kregen ook nog een lunch en een snack en koffie aangeboden. Hij verzorgd ook reizen naar Portugal.
Je kunt nu bij hem ook met Yamaha`s Terene`s rijden.

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2021 11:19 #10 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
<Je kunt nu bij hem ook met Yamaha`s Terene`s rijden. >

Hij rijdt inmiddels met Honda 250's. Nog makkelijker hanteerbaar. Ik ben een paar keer met hem in Brabant wezen rijden (met eigen motor), echt aan te raden. Zie www.offroadvoorbeginners.nl/

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2021 07:59 #11 door Heleen
Beantwoord door Heleen in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Dank nog heren! Die had ik ook al gevonden en aangeschreven. Ik heb nu zelf maar een meerdaagse samengesteld met een trainingsdag en een weekend later een rit richting het zuiden, daar een begeleide allroadrit bij Ride-on Motortours, de dag erna zelf richting de Achterhoek, de dag erna weer een begeleide allroadrit en daarna naar huis. Nu al zin in, en er is nog plek bij die ritten voor andere liefhebbers. Zal er een postje voor maken.

De Vliegende Tekstschrijver - Voor goede tekst én leren deltavliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2021 08:28 #12 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Meerdaagse allroadtraining in de winter?
Ik zag je andere post.
Volgens mij heb je het zo heel leuk geregeld.
Ik wens je heel veel plezier !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.507 seconden