Marokko Xtreme

15 feb 2009 12:45 #1 door robgoesdakar
Marokko Xtreme werd gestart door robgoesdakar
Zo, net terug van 2 weken Marokko toer.
Zal hier binnenkort ook wel een linkje naar het verslag leggen, maar in het kort was het een overweldigende ervaring om zo dicht bij de natuur, zo'n avontuur aan te gaan.

Kort alvast wat steek woorden/zinnen:
van -4 tot +30
van gravel tot mul zand / fesfes
van vlak tot 50% hellingen
van asvalt tot rotsen
eieren
trialen
gevaarlijke gaten in pistes (tot een meter diep en breed !)
helemaal weg gevaagde pistes (dus dan maar door de droge rivier bedding)
oude auto's
overal mensen (tot op de meest verlaten en ondoorgankelijke berg paadjes aan toe)
geweldig mooi land
geweldig mooi rijden
bivak op plekken waar nooit iemand komt

in ieder geval heb ik heel intens geleefd de afgelopen 2 weken, en ik zal er nog een flinke kluif aan hebben om alle indrukken op papier/scherm te krijgen. Sommige zaken zijn gewoonweg ook niet te beschrijven en moet je een keer ervaren.

Zal in de loop van de dag ook nog wel een fotootje laten zien en zo.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2009 13:46 #2 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Marokko Xtreme
Dan wachten we daar FF op  ;D

Klinkt als een mooi avontuur, en dan te bedenken dat je het straks nog en dunnetjes over kan/mag/moet doen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2009 16:25 #3 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Marokko Xtreme
Hallo rob, welkom terug in ons kikkerlandje. Ik wist wel dat je op tijd terug zou komen. Volgende week is er een feestje voor jouw," limbolander" ;D ;D. Drie keer raden welk feest ???.  Jij kunt trouwens gewoon je outfit van marokko aanlaten, je zult niet opvallen :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2009 16:28 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Marokko Xtreme
Hahaha....., ja, ik kom wel ff vieren.

Maar nu alvast even wat foto's :




Een typisch bivak :


Duinen :D :



Uhm..., hier loopt de weg dus.....


En hier zitten we volgens de navigator zelfs op een 'hoofdweg'. In feite rijden we door een rivierbedding    :))

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2009 18:46 #5 door GJ.
Beantwoord door GJ. in topic Marokko Xtreme
Het lijkt wel op de alpenrit, ook zoe heuvelig ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2009 21:21 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Marokko Xtreme
Zal een mooi avontuur geweest zijn Rob  :D  Welkom terug weer  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2009 23:16 #7 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Marokko Xtreme
Ziet er heel vervelend uit allemaal Rob >:D :angel: :P
Ben benieuwd naar de rest van de foto's en het verslag.
En de ham vraag  ??? VIEL HET MEE OF VIEL HET TEGEN ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2009 16:22 #8 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Marokko Xtreme
Alle 400 foto's die ik gemaakt heb zijn te vinden op : www.storeitonline.eu/rob/foto/Xtreme2009/

Ik wacht nog even tot ik ook de foto's van de andere deelnemers krijg, en zal daarmee een verslagje gaan maken welke ik dan als nieuwsbrief zal versturen, en ook op mijn site zal plaatsen.

Het rijden door Marokko viel mij relatief gezien mee. Maar dat kan er ook gewoon aan liggen dat ik het laatste half jaar gewoon ontzettend veel gereden heb. Ik weet zeker dat er binnen de TCN mensen zijn die dit ook kunnen, maar het merendeel zal zich op sommige plaatsen toch even 2x achter de oren krabben om sommige paden te rijden. Voordeel is op sommige momenten wel, dat je gewoon door moet. Of beter gezegd, je weet wat achter je ligt, en dat wil je eigenlijk niet meer terug rijden omdat de ellende die je voor je ziet liggen na de volgende bocht wel eens afgelopen kan zijn...... of na de bocht daarna.... of daarna..... of daarna.....  ::)

Het was in ieder geval een geweldig avontuur, en misschien organiseer ik wel een avondje ergens om het geheel eens te presenteren met foto's filmpjes, biertje erbij etc.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2009 16:34 #9 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic Marokko Xtreme

Alle 400 foto's die ik gemaakt heb zijn te vinden op : www.storeitonline.eu/rob/foto/Xtreme2009/




Het was in ieder geval een geweldig avontuur, en misschien organiseer ik wel een avondje ergens om het geheel eens te presenteren met foto's filmpjes, biertje erbij etc.



Ik houd me aanbevolen ;D ;D, maar dan wel met een juske, i.p.v. biertje, a.u.b. ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2009 21:50 #10 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Marokko Xtreme
Zier er goed uit Rob! Ben je met Patrick van X-travels geweest? En was het dan de "gewone" rit van hem of een wat extremere? Marokko is idd een prachtig land om doorheen te reizen, ik hoop er nog een keer terug te komen op de motor.

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 16:13 #11 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Marokko Xtreme
Ziet er goed uit , ik heb je foto's gezien en dat lijkt mij ook nog wel eens leuk , ik ben in nov 2007 met twee auto's (2 jeeps) van amsterdam naar gambia gereden met een gedeelte van de dakar route echt super zeker nu ik je foto's zie kriebelt het weer , nu eerst nog wat meer ervaring opdoen voor ik het op de motor zou proberen maar wie weet. greetz Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 17:13 #12 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic Marokko Xtreme
Mooi foto's Rob! ik heb er met plezier naar zitten kijken.

Ben je zelf op de twin er naar toe gereden? En kunnen we je fiets bewonderen met de opstap rit in maart?

groeten van Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 23:38 #13 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Marokko Xtreme
Nou moe...ik moet het forum toch beter volgen. Ik zie dit topicje nu pas  :-X
Gelukkig had ik de foto's al gezien maar dat idee van een avondje foto's en verhalen had ik nog gemist.
Als je het besluit te doen ben ik wel nieuwsgierig!

Zeker omdat er een Domi mee doet en ik aan het sparen ben voor zo'n dergelijke rit  ;D
Wie weet als ik ooit alles bij elkaar heb samen opgeven....kan ik getrouw weer in je stof happen  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2009 18:53 #14 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Marokko Xtreme
Mooi dat je weer ongeschonden (neem ik aan tenminste) terug bent! Zal de 400 foto's eens rustig gaan bekijken.
Volgend jaar een Marokkotrip organiseren??  :P ;)

Lijkt me leuk als je een presentatie wilt houden, dan ben ik zeker van de partij!!

Martin  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2009 19:17 #15 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Marokko Xtreme

....kan ik getrouw weer in je stof happen  ;D

Dacht het niet...., dat is al gedaald tegen de tijd dat jij er aan komt  :angel:

(geintje natuurlijk)


Anyway, ik zal eens kijken wat/hoe/waar/wie voor het opzetten van een Marokko avondje. Merk dat er best wel interesse is, maar kan moeilijk inschatten hoeveel mensen er dan daadwerkelijk gaan komen.
Ben ook bang dat ik een kleine vergoeding zal moeten vragen als het ergens belegd gaat worden.

Ik zal de opties eens proberen uit te werken....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2009 20:53 #16 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Marokko Xtreme

Ben je zelf op de twin er naar toe gereden? En kunnen we je fiets bewonderen met de opstap rit in maart?

Nog even wat vraagjes beantwoorden dan ....

Nee, Twin werd van nederland naar spanje vervoerd. Zelf met vliegtuig erachteraan.
En ik denk niet dat ik met 'de zwarte' de opstap rit rij (staat dan vermoedelijk nog bij pharaobike zodat ik daar lekker warm en droog kan sleutelen aan de opgelopen schades en de benodigde gevonden 'issues'), maar mogelijk wel op de 'de blauwe'.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2009 22:37 #17 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Marokko Xtreme

Dacht het niet...., dat is al gedaald tegen de tijd dat jij er aan komt  :angel:

(geintje natuurlijk)


:'( :'( :'( 


Wacht maar jij! Ik ben nog steeds vele malen lichter, nu hopen dat het veel technische stukjes worden dit seizoen  ;D
Heb dr echt weer zin an  :D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2009 19:21 #18 door DeDuke
Beantwoord door DeDuke in topic Marokko Xtreme
Hoi Rob,

Ik neem even aan dat je met X-travels bent geweest... Want ik heb nog contact gehad met Patrick over de voorlichtingsavond van de Marokko Extreme.. Ik heb op het punt gestaan om mee te gaan, maar financieel trok ik het nog niet... . Helaas ging die voorlichtingsavond niet door... Ik ben dus (net als anderen hier blijkt) aan het sparen om in 2010 (klinkt nog heel ver weg) aan een Marokko reis mee te gaan doen. Ben dus nu druk aan het sparen, en alvast wat inkopen aan het doen. Ook ligt het inschrijfformulier voor het Xtravels offroadweekend klaar om getekend te worden. Maar het is zeker dat ik in 2010 ga.... Het thuisfront begint er langzaam aan te wennen dat dit iets is wat ik gewoon een keer wil doen...

Mocht er dus een avond komen waar we jou verhalen aan kunnen horen, dan zou ik daar ook graag bij zijn.... Ik heb namelijk genoeg vragen... teveel om op te noemen eigenlijk.. zoals: Wat voor tent moet ik aanschaffen, ga ik op mijn Twin, of huur ik een motor van Patrick (zodat ik mijn Twin voor woon-werk kan BLIJVEN gebruiken in 2010), etc. etc.

Ik hoop dat de avond er komt.... En anders zou ik graag een keer met je spreken over het hoe en wat... In ieder geval bedankt voor de mooie foto's... als dat geen stimulans is!!!!!

Grt

Doekele

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2009 19:58 #19 door DeDuke
Beantwoord door DeDuke in topic Marokko Xtreme
Ik zou mijn baas ook vast wel bereid kunnen vinden om ons een grote vergaderzaal te "lenen" in ons kantoor in Den Bosch...... Dan is alles bij de hand, beamer, internet, koffie, etc.....

Zit tevens een grote garage bij waar de motoren kunnen staan. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2009 20:01 #20 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Marokko Xtreme

De TCN heeft een beamer en als Ilona het goed vind maken we er toch een huiskamer sessie in Alphen ad Rijn van  8)
Hoef je niet weer naar huis
Kun je je verhaal onder het genot van een verdiend biertje doen  :angel:

De Activiteitencommissie doet de organisatie en inkoop wel  ;D


Dat wordt een zooitje daar voor de deur met 20 brommers op de stoep  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden