Interessepeiling rally voorbouw + kuip voor XLV600

20 nov 2011 16:21 #21 door GJ.

Niet veel verder mee gegaan sindsdien, maar het knutselseizoen is aangebroken  :D
Bovendien heb ik vorige week mijn kuipruitje aan gort gereden door het prikkeldraad  ;D dus er moet sowieso iets gebeuren  ;)


Geld niet meer voor mij :( doe de alp weg :'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2011 16:31 #22 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Interessepeiling rally voorbouw + kuip voor XLV600
Rene,

Wat een gaaf initiatief!

750 euro (ik teken de xenon even niet mee) is niet ontzettend veel geld voor zo'n hele kit, deze zomer ben ik zelf aan de slag gegaan met het ontwerpen van een setje voor een 'rally' dominator. Ik heb alles ontworpen, maat van me heeft het in autocad getekend en dan cnc laten frezen.

Ter inspiratie (ik vind de jouwe er trouwens veel professioneler uitzien). Ik heb geen foto's van het eindresultaat...











Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2011 10:11 #23 door PimW
Vind het mooi.

Enige waar ik mee zou zitten is de hoogte van de toren/lampen.
Elk gewicht dat ver van het balhoofd zit maakt een grotere belasting voor je aluframe en geeft een groter gewicht aan de voorkant van de motor.

En als je nu eens voorover afstapt dat je dan op de cdi land...

Er van uitgaand dat je pech hebt uiteraard ;D

Niet opvatten als flauwe mierenneukerij, vind het een toffe motor en ik denk dat het goed in elkaar steekt. ;) Denk dat dit best een beest geworden is? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2011 17:08 #24 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Interessepeiling rally voorbouw + kuip voor XLV600
Haai Pim,

Ik neem aan dat die reactie naar mij was bedoeld?

Bedankt voor het compliment, ik vind/vond het zelf leuk voor een eerste poging, maar veel kan beter/anders. Zeker het instrumentenpaneel zelf (met gps/vapor dash/waarschuwingslampjes/schakelaars, NOG geen roadbook) zit met een vrij ingewikkelde constructie vast...

Erg veel steekt het geheel trouwens niet naar voren hoor. De CDI zit inderdaad wat 'ongelukkig', maar zit bij een dominator standaard achter de koplamp, dus zo veel verschil is er nu niet.

Ik zou echt wat plaatjes moeten maken van het 'afgewerkt' geheel, hoewel het hele ding terug gestript zou moeten worden en frame en kuipwerk opnieuw gelakt. Het was alleszins de laatste keer dat ik een dominator als basis voor zo'n project gebruik...

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2011 22:35 #25 door rosiaantje
Beantwoord door rosiaantje in topic Interessepeiling rally voorbouw + kuip voor XLV600
Heren, (en dan met name Headless)

Zoals vele van jullie ben ik ook aan het kijken om mijn voorkuip te veranderen. Ik ben de motor op het moment helemaal aan het opknappen en het begint steeds meer een project te worden met modernere modificaties als standaard op de xl600v.

Ik heb mij ook geprobeerd te verdiepen in de verschillende voorkuip mogelijkheden.

o.a. african queens en boano.

De boano kit incl lamp zou (wat mij aangeboden is) neer komen op 900 euro. (Direct bij Boano vandaan)
De kuip van african queens schijnt prijziger te zijn en neer te komen op +/- 1100 euro.

Daar naast zijn dit fabrikanten van rally onderdelen. Dit betekent dat bijvoorbeeld de dikte van het fiberglas tot minimaal is beperkt om gewicht te besparen (en kosten)
Dit komt dus niet altijd ten goede aan de stevigheid van de kap.

Ik zou dus ook veel interesse in een andere kuip hebben!

keep up the god work!

rosiaantje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2011 15:18 #26 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Interessepeiling rally voorbouw + kuip voor XLV600
Ik snap niet waarom iedereen gaat voor dikke alu platen, in plaats van dunne profielen?

door te werken met profielen kun je zeer exact bepalen wat stijf is, wat flexibel is, en waar de " scheurpunten"  liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.295 seconden