Dakar of Baja

04 jan 2012 22:03 - 05 jan 2012 19:21 #1 door Peter M
Dakar of Baja werd gestart door Peter M
Aan welke zou je willen deelnemen?

De Dakar of de Baja 1000? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2012 22:29 #2 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Dakar of Baja
Absoluut Dakar!

Waarom?
Omdat het voor mij het grootste en meest legendarische evenement is. Lekker dwarse en strenge organisatie met die Fransosen, meedogenloos over de doorgang (of er nou mensen omkomen of vermist zijn) en niet zo'n hamburgermentaliteit als rond de Baja.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 09:22 #3 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Dakar of Baja
Denk dat het voor mij de Baja zou worden. ( hou van Hamburgers  ;D  ).
Bijna alles en iedereen kan meedoen.
Niet dat het onderstaande invloed heeft op mijn keus, maar wat mij opvalt dat Honda het niet echt goed doet in de Dakar in tegenstelling tot de Baja, waar ze sinds 1997 aan top staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 14:02 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Dakar of Baja
Geen van beiden. Ik zou de Heroes Legend willen doen... Die komt denk ik qua sfeer het meest bij de oorspronkelijke Dakar in de buurt!

Gisteren voor het eerst dit seizoen naar de Dakar samenvatting gekeken op RTL. Dikke commerciële bende. Zal wel niet tegen te houden zijn, maar als je met beperkte middelen toch wilt rallyrijden, maak je geen schijn van kans meer... Erg jammer.

De plaatjes blijven natuurlijk wél mooi!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 17:13 #5 door JJ
Beantwoord door JJ in topic Dakar of Baja
Heroes Legend wordt ook steeds commerciëler. Begonnen met XT's en GSsen en nu ook al steeds meer toelatingen en duurder.

Waarom organiseren we als TCN niet een unsupported Sprundel-Dakar?
Geen commercie, geen assistentie trucks, geen niks. Gewoon beginnen en met z'n allen proberen het einddoel te halen.
Alleen een bezemtruck voor als je helemaal stil komt te vallen en echt niet meer verder kan.

Was dat uiteindelijk niet het idee van Thierry Sabine?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 17:45 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Dakar of Baja

Heroes Legend wordt ook steeds commerciëler. Begonnen met XT's en GSsen en nu ook al steeds meer toelatingen en duurder.

Waarom organiseren we als TCN niet een unsupported Sprundel-Dakar?
Geen commercie, geen assistentie trucks, geen niks. Gewoon beginnen en met z'n allen proberen het einddoel te halen.
Alleen een bezemtruck voor als je helemaal stil komt te vallen en echt niet meer verder kan.

Was dat uiteindelijk niet het idee van Thierry Sabine?


+1. Wachten wel wél ff tot Youssou n'Dour president van Senegal is... En we moeten werken aan de afkorting... PD klinkt beter als 'SD'...  :-X

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 18:14 #7 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Dakar of Baja
Dan doe ik ook mee!! Lijkt me een leuk idee ;-) Kun je ook twee routes doen, de verharde route (voor de avontuurlijke nutella rijders) en de 'duinen-route.' Ben er twee jaar terug ook geweest met een subaru... mali, senegal gambia en weer naar huis, in iets minder dan 5 weken. Maar een stuk offroad lijkt me leuk! :D

En wat betreft de Baja of Dakar... Ik denk toch dakar, als het financiele gedoetje geen rol zou spelen, maar dan gewoon achteraan het veld proberen de finish te halen. En anders is de heroeslegend ook mooi! (maar eerst maar eens gewoon leren rijden, schijnt handig te zijn)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 18:19 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Dakar of Baja
Ik kijk de Dakar niet meer op rtl. Die maken er een potje van en slepen alles wat ze maar vinden er bij de haren bij.
Op eurosport vind ik het veel leuker.

Ik vind het allemaal mooi. Beetje centjes sparen is sowieso de eerste hobbel  :))



Was dat uiteindelijk niet het idee van Thierry Sabine?


Nou, hij wilde zichzelf (en dus anderen) testen en uitdagen. Als ik het mij goed herinner was zijn perfecte race degene waarbij er maar 1 coureur de eindstreep zou halen...

Dus wat was je suggestie om de SD een echte uitdaging te maken?  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 18:32 #9 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Dakar of Baja

Sprundel-Dakar?


Dan opteer ik voor de rally:
Winsum - Ouagadougou (spreek uit wakadoekoe). ook in West Afrika, in Burkina Faso.

Maar dan echt puur!
We starten allemaal tegelijk en we doen niet aan bivak, checkpoints of bezemwagen. Gewoon op de GPS als eindplaats Ouagadougou intoetsen en we zien wel wie er op welk moment aankomt.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 18:39 #10 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Dakar of Baja

Dan opteer ik voor de rally:
Winsum - Ouagadougou (spreek uit wakadoekoe). ook in West Afrika, in Burkina Faso.

Maar dan echt puur!
We starten allemaal tegelijk en we doen niet aan bivak, checkpoints of bezemwagen. Gewoon op de GPS als eindplaats Ouagadougou intoetsen en we zien wel wie er op welk moment aankomt.


Samen rijden is wel leuker en ook veiliger, dus ik zou wel voor een aantal tussenstops/bivaks/campings met elkaar zijn, anders kun je net zo goed in je eentje gaan.
En je moet wel kijken of dat kan in Mauretanië en noord/oost Mali (richting Gao ed) als je naar Oaugadougou zou gaan... (ivm ontvoeringen ed). Denk dat Dakar wat dat betreft veiliger is (moet je niet die grote mauretanie-senegal grensovergang nemen, er is ook een kleinere, minder corruptie). Maar ik vind het een leuk idee  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 18:51 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Dakar of Baja
Mag het ook iets meer bescheiden zijn dan.

Vind het idee wel leuk om een rally te doen, maar dan iets minder ver en iets waar iedereen aan mee kan doen.
Bijvoorbeeld 1000 km of zo, en dan met een  in 2 of 3 dagen bereikbare bestemming.
Geografisch vanuit Nederland eenzelfde afstand voor iedereen.

Thema zoals fotosafari, maar dan zonder los zand. 8)
Maar we raken off topic denk ik.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 19:17 #12 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Dakar of Baja

Maar we raken off topic denk ik.

Beginnen we toch gewoon een nieuw topic. B.v. ....Dakar, Baja of het TCN alternatief?
Wie weet komen we nog uit op een goed idee....  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 19:21 #13 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Dakar of Baja

En je moet wel kijken of dat kan in Mauretanië en noord/oost Mali (richting Gao ed) als je naar Oaugadougou zou gaan... (ivm ontvoeringen ed).


Tja Floor, maar jij bent als aantrekkelijke jonge dame natuurlijk ook een gewild object voor een ontvoerder. Voor jou zullen mensen nog wel een lieve duit aan losgeld over hebben. Ik ben slechts een te zware, kalende, vervelende kerel die de ontvoerders veel te veel geld aan voedsel kost en waarvoor echt niet meer dan een paar tientjes losgeld bijeen wordt gebracht. Mij laten ze rustig voorbij hobbelen.

Sorry voor het off-topic zijn, ik zal de zaak niet langer verstoren (anders levert de collecte voor mijn losgeld nog minder op).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 21:00 #14 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Dakar of Baja

Tja Floor, maar jij bent als aantrekkelijke jonge dame natuurlijk ook een gewild object voor een ontvoerder. Voor jou zullen mensen nog wel een lieve duit aan losgeld over hebben. Ik ben slechts een te zware, kalende, vervelende kerel die de ontvoerders veel te veel geld aan voedsel kost en waarvoor echt niet meer dan een paar tientjes losgeld bijeen wordt gebracht. Mij laten ze rustig voorbij hobbelen.


Haha, als ik een grotere kans loop om ontvoerd te worden, denk ik dat we in ieder geval 'ontvoering' als gevaar van het lijstje af kunnen strepen, tenzij ze geld toekrijgen, dan nemen ze me misschien mee ;-) En anders denk ik dat er max 3 kamelen nodig zijn om me weer vrij te krijgen.

Maar we hoeven natuurlijk niet zover... Marokko is ook leuk en mooi dichtbij, heb je ook niet zoveel tijd nodig en heb je ook geen gedoe om die motoren weer terug te krijgen / te verkopen (en carnet de passage ed)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 21:18 #15 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Dakar of Baja
Leuk land en heel veel mogelijkheden om het jezelf lastig te maken  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 21:49 #16 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Dakar of Baja
Een rondje door marokko staat op mijn lijstje voor over 2-4 jaar.

Mijn eerste idee is om dat met een kleinschalige reisorganisatie te doen. Maarr... als er een tcn  collectief heen gaat ga ik zeer zeker overwegen om daar aan mee te doen.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2012 22:14 #17 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Dakar of Baja



Moet je eens kijken op de site van bikershome.net


Erg gaaf wat die doen en nog redelijk betaalbaar. Wellicht kunnen we als TCN groep een speciale trip op maat laten maken. Lijkt me wel wat. Met de motor naar Spanje en dan met de boot over naar Marokko. En dan een maandje rondrijden.




Zelf heb ik deze reis van 25 dagen op mijn dromenlijstje staan: http://www.bikershome.net/nl/services/timbuktu-dakar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2012 09:50 #18 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Dakar of Baja
Wij wilden twee jaar terug in de zomer met een subaru forester ook naar Timboektoe, maar toen zijn we na 150 km op die piste (van ongeveer 300km) teruggegaan, want de plassen water waar we doorheen moesten werd steeds dieper... toen het op kniehoogte kwam zijn we maar omgedraaid... (maar ik ben geen 2 meter nog wat, dus mijn kniehoogte zal waarschijnlijk lager zijn dan die van jullie, maar het gaat om het idee ;-)) Een volgende poging richting timboektoe zal door mij dus niet in de zomer plaatsvinden...  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2012 13:28 #19 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Dakar of Baja

Een volgende poging richting timboektoe zal door mij dus niet in de zomer plaatsvinden...


Timboektoe moet je als westerling momenteel sowieso niet doen i.v.m. de hoge aantallen ontvoeringen. De vroegere Touareg huurlingen van Gadaffi hebben een nieuwe inkomstenbron gevonden door mensen te ontvoeren en als gegijzelden te 'verkopen' aan organisaties die aan Al Qaida gerelateerd zijn. Die vragen er vervolgens weer losgeld voor om hun strijd te financieren.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2012 13:59 #20 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Dakar of Baja
Is niet echt prettig idd, maar dat zal in zuid-oost Mauretanië en het oosten van Mali ook zo zijn, dus dat is een beetje jammer...

Een andere optie voor een vakantie zou ook nog kunnen zijn naar Caïro of Abu Simbel, maarja, hoe kom je daar? Er was een paar maand terug een bootlijn, maar toen braken die onrusten uit en is de bootlijn er weer uitgehaald, maar Syrië is op dit moment niet echt lekker en Libië kom je denk ik ook niet in... ingewikkeld
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden