maasvlakte!!!!

30 sept 2009 18:13 - 30 sept 2009 18:15 #261 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic maasvlakte!!!!
Ja was die opknapper die te koop stond....kuipwerk is aardig aan diggelen helaas, dus zal op zoek moeten naar een ander setje (kapotte) kuipdelen, zodat ik van twee één kan maken

Heb ik van de winter lekker wat te doen. Moet 1 stukje plaatwerk van de motorophanging repareren, dus dat wordt stukje plaatstaal inlassen. Verder is de zwarte verf er met de bokkepoot opgekalkt (was oorspronkelijk rood) dat gaat er dus allemaal weer af (potje verfafbijt doet wonderen  ;D). Maar zoals gezegd, motorisch snort ie, alleen de demper zit los dus maakt nu een heerlijk rauw ééncylinder geluid, wat opzich gewoon geil klinkt, maar ja oom agent zal het niet zo waarderen. Zal ook nog een setje spiegels moeten versieren ergens trouwens...

Geen haast mee. Hopelijk kan ik er één keertje nog mee naar de maasvlakte dit jaar om hem even door het stof te laten wroeten, en dan gaat ie naar binnen en gaat ie helemaal uit elkaar. In het voorjaar komt ie dan als een vlinder naar buiten, en mooie blauwe wel te verstaan :)

Over de banden: hier zitten semi noppen banden op voorband is al redelijk oud maar nog niet versleten, achterband lijkt praktisch nieuw. Zijn bridgestone trailwings (maten: 90/100/19 voor en 120/90/16 achter). Die ga ik ook gewoon oprijden, profiel is al veel beter geschikt voor zand dan de anakees en de fiets is de helft lichter.. Heb je Ad al gebeld of hij aan een setje noppen kan komen?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2009 23:56 #262 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic maasvlakte!!!!
Hoi,

Het wordt al echt een gezellig clubje zo op de Maasvlakte. Jammer dat het nu vroeger donker wordt en waarschijnlijk zal het weer ook wel wat minder gaan mee werken.
Komende weken ben ik steeds weg voor cursussen, dus ik ben er een paar weken niet.
Afgelopen zaterdag heb ik wel een roadbook rit van Ad Ketelaars gereden, in het grensgebied rond Chaam.
Dit was heel erg leuk, veel mooie zandwegen en tracks. Misschien leuk om de volgende maal, in het voorjaar, met zijn allen te gaan.

Alexander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 11:58 #263 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic maasvlakte!!!!
Hihi, ik reed een AK ritje op zondag tijdens het Heroes Legend weekend.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 14:06 #264 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic maasvlakte!!!!
Wellicht kunnen we nog een keer een zondag gaan? mits het weer een beetje meewerkt...

Ik weet de zondag is niet voor iedereen mogelijk, maar ik denkd at een aantal van ons dat wel ziet zitten...toch?


Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 14:11 - 03 okt 2009 14:13 #265 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic maasvlakte!!!!

Hoi,

Het wordt al echt een gezellig clubje zo op de Maasvlakte. Jammer dat het nu vroeger donker wordt en waarschijnlijk zal het weer ook wel wat minder gaan mee werken.
Komende weken ben ik steeds weg voor cursussen, dus ik ben er een paar weken niet.
Afgelopen zaterdag heb ik wel een roadbook rit van Ad Ketelaars gereden, in het grensgebied rond Chaam.
Dit was heel erg leuk, veel mooie zandwegen en tracks. Misschien leuk om de volgende maal, in het voorjaar, met zijn allen te gaan.

Alexander


Die route heb je neem ik aan op je DR gereden?

Trouwens, jij hebt die grensrit niet gereden toen. Die is echt vet. Misschien een idee om een keer samen erheen te gaan met de motoren op een aanhanger en die rit te rijden?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 14:35 #266 door Timy
Beantwoord door Timy in topic maasvlakte!!!!
Annelies en ik hebben in Bleiswijk een minibaantje gevonden dus we hoeven niet echt een rondeind nu.
Niet echt een uitdaging voor mij, maar perfect om Annelies te laten oefenen.

Nu hopen dat het niet direct weer volgebouwd wordt.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 15:43 #267 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic maasvlakte!!!!
In het weekend is het op de Maasvlakte erg druk, zal 's winters vast wel minder druk zijn dan in de maanden, we kunnen best wel eens een zat of zondag prikken om gewoon ff te rijden.
Ik ben ook voorstander om eens richting Chaam te rijden op een zat of zondag om een ritje te doen, maar waarom pas in het voorjaar RexLLex  ;D

Daarnaast kan ik ook nog op doordeweekse dagen 's middags meestal wel........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 17:14 #268 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic maasvlakte!!!!
@ T & A: Gewoon lekker oefenen bij jullie in de buurt. We zien jullie volgend jaar wel weer op de maasvlakte, dan kan Annelies gewoon lekker met ons mee jakkeren over de zandbanen  ;D

@ Marco & Alex: wat mij betreft kunnen we wel een datum prikken dat we die kant op gaan (Chaam)...
Alex, je hebt mijn nummer..Marco je hebt een PM

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2009 17:42 #269 door Timy
Beantwoord door Timy in topic maasvlakte!!!!
Vandaag even 3 uurtjes aan het stoffen geweest. ERG leuk plekje, vanalles wat en je hebt een soort baantje dus je kan je 'ronde'tijden verbeteren. Nog een klein jumpje erbij en tis compleet!

zie: www.youtube.com/user/AnybodySeenRichie#p...ploads/3/ardwmoF5vTA

@Rob: Tis vlak bij de A12 waar we altijd skeurden. Zal ik bellen als we weer eens gaan? Je kan er wel leuk je bochten werk oefenen.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2009 17:52 #270 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic maasvlakte!!!!
Cool Tim  8)

Het was dan ook een prachtige dag vandaag om een beetje te spelen  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2009 18:11 #271 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic maasvlakte!!!!
Misschien een leuk stukje om te testen of ik alles goed heb vast gedraaid  ::)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2009 18:17 #272 door Timy
Beantwoord door Timy in topic maasvlakte!!!!
Dat lukt ook wel Rob! Het stuitert en doet best  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2009 23:56 - 20 okt 2009 00:47 #273 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic maasvlakte!!!!
Nou, ik heb de NX weer enigszins opgeknapt. Er was veel werk aan, waaronder:

Voorrem volledig uit elkaar gehaald, inclusief master cylinder bij de handgreep. Alles schoongemaakt. De ringgroeven on de cylinders zaten helemaal vol met zooi. Na een half uur met de dremel en messingborstel voorzichtig schoonmaken eindelijk alle zooi eruit eten te krijgen. Alles weer in mekaar gezet. 1 hele avond werk (tot half 1).

Achterwiel er af gehaald, alsmede de achterbrug. Grote schrik: de trommelrem was helemaal aan gort. De remschoenen waren gewoon afgebrokkeld, aan de ene schoen zat nog ongeveer 10% van de voering erop, de rest was eraf geslagen. De andere schoen was flink op weg naar het lot van de eerste. Hierdoor is de trommelvoering ook flink beschadigd. Ik dacht eerst dit wordt niks... toen kwam ik op het briljante idee om de dremel met slijpsteentje met een ijzerdraadje om de achteras op een bepaalde afstand te houden en het wiel te draaien zodat alleen de oneffenheden weggefreesd zouden worden. Dat is redelijk goed gelukt. Hij is weer zo goed als (bijna rond). Nieuwe remschoenen erop gezet en de scharnierpunten iets ingevet.

De achterbrug. Die was in embarmelijke staat. Over ongeveer 40% oppervlakte was de verf eraf of blisterde en was op sommige plaatsen al bezig flink in teroesten. Dus heb ik maar meteen de beslissing gemaakt om deze maar eens grondig te strippen. 2 dagen schuren en borstelen(electrisch). Daarna alles met nr. 120 nageschuurd. eindelijk alle verf en roest eraf. Uiteindelijk viel het inroesten nog mee, ik ben er net op tijd bij. In de zinkspray gezet, en gele grondlak. Daarna de hele achterbrug met de kwast in de metaalhamerslag gezet.

Het link systeem opnieuw goed ingevet, en de achterveer grondig schoongemaakt (zat helemaal vol met vet & vuil). Ketting had ik al in een oliebad gelegd. tandwielen waren nog in orde.

Uitlaat: De demper had al losgelaten van binnen, hij rammelde er gewoon los in. Het achterstuk was al half losgeroest, dus heb ik de slijptol erin gezet. Achterstuk eraf, en daar kwam de demper: hij viel eruit, in ongeveer 10 stukken. Terugzetten geen optie. What the hell dacht ik, ik heb de pijp iets ingekort om het roestige deel weg te halen, achterstuk er weer opgelast, en de RVS omhulsel er met parkers weer op geschroefd. Heeft nu wel een lekker geluidje  ;D

Koppelingskabel heb ik ook gedemonteerd en er een mengsel van kruipolie en kettingvet in laten lopen en goed doorgeragd. Die loopt nu ook weer soepel. Voor zover ik kon voelen geen gebroken staaldraden.

Afgelopen zondagochtend de achterkant grotendeels weer in mekaar gezet. Dat verliep redelijk voorspoedig, op een dingetje na: Ik wilde de naaldlagers van nieuw vet voorzien ( in het link system), eerst met remmenreiniger goed doorgespoten, en daarna wilde ik dus met perslucht het geheel droogblazen eer ik er nieuw vet in deed. Foutje: Ik blies dus alle naalden alle kanten op  ;D >:( gelukkig hebben we alle naalden weer gevonden en erin gestopt. Nieuw vet erin, bussen erin. Poeh! Toch nog zonder kleerscheuren er vanaf gekomen. Die naaldlagers zijn niet goedkoop.

Zondag middag richting maasvlakte gereden, NX op de aanhanger. Alwaar Alex en Marco al op mij stonden te wachten.

Ik heb heerlijk 2 uur rondgebanjerd in het zand. Het is maar 250cc, maar hij trekt het moeiteloos, ook door mul zand. Ding stuurt heerlijk. Er komt een heerlijk HARD en diep geluid uit de uitlaat  ;D en gaat als de brandweer...

Ik zal morgen wat foto's posten...

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2009 19:08 #274 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic maasvlakte!!!!
Zondag inderdaad de nieuwe aanwinst van Paul bewonderd.
Het is een heel leuk baggerfietsje, en dan bedoeld in de positieve zin van het word.
Er moet nog het een en ander aan opgeknapt worden, maar de delen die die had gedaan zagen er netjes uit.
Alleen de uitlaat :angel: Laat de jongens van "codegroen" dat ding maar niet horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2009 21:51 #275 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic maasvlakte!!!!
Is er morgen 21-10 ook iets te doen op de maasvlakte ???

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2009 22:34 #276 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic maasvlakte!!!!
Er is natuurlijk altijd wel iets te doen op de Maasvlakt, ;D maar morgen weet ik niet.

Overmorgen dinsdag, omstreeks 10:00 een paar lui van Allroadmaniacs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2009 00:29 #277 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic maasvlakte!!!!

Zondag inderdaad de nieuwe aanwinst van Paul bewonderd.
Het is een heel leuk baggerfietsje, en dan bedoeld in de positieve zin van het word.
Er moet nog het een en ander aan opgeknapt worden, maar de delen die die had gedaan zagen er netjes uit.
Alleen de uitlaat :angel: Laat de jongens van "codegroen" dat ding maar niet horen.


;D heftig geluidje he... zonder dollen, deze uitlaat heb ik even zo opgelapt zodat ik er nog een paar keer mee kan baggeren. Van de winter gaat hij weer helemaal uit elkaar en dan gaat het frame ook in de hammerite, ga ik de kuipdelen repareren en spuiten alsmede de tank, wordt het blok opgepoetst, en ga ik de cylinder demonteren om alles te inspecteren en eventueel de kleppen opnieuw in te slijpen, carburateur schoonmaken etc. Ik ga dan ook op zoek naar een redelijke gebruikte uitlaat, gewoon met demper. Ik wil hem tenslotte ook weer straatwaardig maken. Maar dit voldoet even voor het crosswerk, eenmaal op dat terrein merk je er weinig van dat hij zoveel herrie maakt.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2009 08:12 #278 door M@rco
Beantwoord door M@rco in topic maasvlakte!!!!

Er is natuurlijk altijd wel iets te doen op de Maasvlakt, ;D maar morgen weet ik niet.

Overmorgen dinsdag, omstreeks 10:00 een paar lui van Allroadmaniacs.


Donderdag  ;)


en die NX hoort Codever zelfs als ze in huis een bakkie zitten te doen.....  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2009 19:51 #279 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic maasvlakte!!!!
Krijg nou wat....onze groepsfoto bovenop de heuvel op het crossterrein van de maasvlakte staat voorop de Transalper!

Enne Marco, jij hebt een hele pagina gekregen...de achterzijde!!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2009 19:53 #280 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic maasvlakte!!!!
ik heb hem noniet binnen
maar ik heb wel een vermoeden om welke foto het gaat  :-X

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden