Leuke off-road plek bij Gieten

04 sept 2012 23:36 #1 door Driepinter
Leuke off-road plek bij Gieten werd gestart door Driepinter
goo.gl/maps/uNzLL

Niet groot maar wel leuk en uitdagend. Iemand hier al eens geweest?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 08:47 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Ik zou je in elk geval deze plek niet aanbevelen. Al was het alleen maar voor het image van de TCN.

Deze foto is hier genomen en het lijkt me dus niet verstandig om hier te gaan raggen.
Oeverzwaluwen dus en die zijn behoorlijk beschermd.


Aan de ingang zit trouwens een slagboom, wat eigenlijk al genoeg zegt. Ik ga er vanuit dat dat ding ook meestal gesloten is.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 09:43 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Ken de plek. Is immers maar 12 km van mijn huis... Idd... niet gaan rijden. Doet ons motorrijders GEEN goed.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 11:51 #4 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Hoe lang geleden was dat? Ik ben er vorige week nog geweest, nergens borden of slagbomen. Het ziet er uit alsof het heel regelmatig door 4x4 rijders, motoren en mountainbikes wordt gebruikt. Overal diepe sporen en leuke paadjes.

Misschien hebben we het over een andere plek er vlakbij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 12:32 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Leuke off-road plek bij Gieten

Hoe lang geleden was dat?


Gewoon Google gebruikt. Daarop is te zien waar het is. De foto staat erin als je streetvieuw gebruikt. ( blauw puntje bij meertje )  Geen idee hoe oud die foto is.  Slagboom is te zien in streetvieuw

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 00:08 #6 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic Leuke off-road plek bij Gieten
De foto is van juni 2009 blijkbaar. Waarschijnlijk ben je handiger met streetview dan ik, ik zie nergens een slagboom daarmee. Wel zijn er slagbomen aan de overkant van het zandpad richting bos.

Je kunt er trouwens van verschillende kanten komen, nergens staat een bordje of slagboom terwijl dat verder bij elk ander klein paadje in het hele bos wel zo is. Volgens mij is het gewoon (1 van de weinige) een volkomen legale ragplek voor 4x4, motoren en mountainbikes.

Als ik er weer ben zal ik wel eens wat foto's nemen van de sporen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 10:32 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Leuke off-road plek bij Gieten

Deze dus, vanaf de verharde weg. Het pijltje geeft de zandweg aan waar de slagboom zit. Hij staat trouwens wel open.
Hij staat net voor de lichtgroene boom in het verlengde van de 2 plassen in het weggetje. Je moet wel goed kijken, maar als je hem in streetvieuw bekijkt en inzoomt zie je hem duidelijk. Op de kaart is het ook geen weg.


Ik geloof je wel vwb die paden, maar hier is duidelijk iets anders aan de hand.
Of het nu wel of niet legaal is zou het jammer zijn als de boel daar vernield wordt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 19:31 #8 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Een tip. Er zijn mensen bezig met het maken van een mooie kaart van nl http://www.allroadmap.nl/ Hij is niet af maar je kunt er misschien aan meehelpen. Volgens die kaart is er daar een aardig stukkie legaal rijden. Wanneer het niet zo is geef het door.

Gr Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 22:16 #9 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Misschien dat het na 2009 opengesteld is, googlemaps is lang niet up to date in dat gebied. Ik heb die slagboom vorige week niet meer gezien. Als je vanuit die foto een klein stukje doorrijdt kun je links ook het zandpad in, op dat zandpad staan rechtsaf overal bordjes en slagbomen, maar linksaf is met meerdere paadjes vrij toegankelijk.

Langs de plek waar die foto van de oeverzwaluwen is genomen loopt volgens mij geen paadje.
Anyway als ik er weer kom zal ik wel wat foto's nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 22:49 #10 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Ik kwam dat stuk eens tegen, er is daar een stukje MTB pad waar ik met de varadero langs ging. Bijna onderuit, dan had ik hem in mijn eentje nooit weer vlot gekregen. Met de AT ben ik er 1x geweest, kon het niet laten om te kijken of ik er bij op kon.  Toen liepen er toevallig alleen 2 motorrijders man en vrouw. Die tolereren dat, maar het is niet verstandig. Doe ik niet meer.
Offroad rijden doe ik nu liefst op een sombere/ regenachtige dag. Dan stoor je weinig mensen, maar de dieren vaak wel. Ik luister ook altijd naar Vroege Vogels op de radio en daar mopperen ze wel eens op crossers. Ben me bij een wandeling met kleine kinderen idd 1x echt rot geschrokken van crossers die over de hei scheuren. Als je daar gewoon even zit wat te drinken en de kids aan het spelen zijn, is dat levensgevaarlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 07:48 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Idd, Eduard. Gewoon NIET DOEN. Het is ook not done.
Of gewoon ff lid worden van een motorcrossclub. Dan zit je legaal lkkr in de blub.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2012 20:18 #12 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Vanmiddag daar even weer geweest, een paar paadjes gereden, even naar beneden, over het strandje en weer omhoog.
Nergens bordjes, een paar vriendelijk groetende mensen tegengekomen en zoals gezegd nog even een paar foto's genomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2012 20:23 #13 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic Leuke off-road plek bij Gieten
En nog een paar:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2012 20:28 #14 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Even met een meneer gepraat, volgens hem reden er inderdaad wel vaker motoren en terrein auto's. Volgens hem mocht dat ook gewoon.

Het hoeft natuurlijk geen betoog dat je uit goed fatsoen een beetje uit de buurt blijft van eventueel recreërende mensen, en niet als een half malle langs kinderen of fietsers crosst, maar dat is nauwelijks ontopic lijkt me.

Hier ook nog even een plaatje van die halfvergane slagboom die zeker niet "normaal dicht staat".
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2012 20:45 #15 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Dat meertje ken ik  :)

Zijn we daar in de buurt niet eens met een TCN (afsluit)weekend geweest ?  :-\ Bernard weet dat vast nog wel  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2012 21:20 #16 door Driepinter
Beantwoord door Driepinter in topic Leuke off-road plek bij Gieten
Nog een linkje met een scherpere luchtfoto: wikimapia.org/#lat=52.9938214&lon=6.7463272&z=17&l=0&m=b

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2012 21:58 #17 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Leuke off-road plek bij Gieten

Dat meertje ken ik  :)

Zijn we daar in de buurt niet eens met een TCN (afsluit)weekend geweest ?  :-\ Bernard weet dat vast nog wel  :D


afsluitweekend weet ik niet , maar een aantal jaren geleden heeft dat gedeelte in een All road route gezeten uitgezet door Harry ( HCM) startplaats was Mulders Veendam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden