Waarom je misschien beter niet alleen off road kunt gaan rijden

10 juli 2013 12:06 #1 door Damian
Video verslag van mijn eerste dagje alleen offroad in de Alpen, na het TCN offroad weekje..  8)

[youtube]

[/youtube]

Filmpje werkt niet op iphone/ipad. Hier wel:
www.facebook.com/photo.php?v=10151563059494151

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 12:30 #2 door GJ.
Heel mooi filmpje. Ik kan het filmpje gewoon op de Ifone bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 12:30 #3 door Bill
Toch wel een mooi pad om te doen volgend jaar met z'n alle ;) >:D :P
Maar goed laat je overigens fantastische filmpje een les zijn voor iedereen die wel eens alleen op pad gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 12:34 #4 door Goobi
Mooi filmpje en bewondering voor de manier waarop je kalm blijft en gewoon door gaat (gevloek gecensureerd met piepjes?).

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 13:01 #5 door Marcel T
Complimenten voor het filmpje. Leerzamer heb ik ze al lange tijd niet meer gezien.

Mijn reacties tijdens het filmpje:
Goede muziekkeuze
Whoo, shit
daar kom je goed weg
Vloeken is goedgekeurd
nice autobiografisch en instructief filmpje
Jeej, tape!
Hoe lang duurde het vanaf de val tot het weer wegrijden?
Laatste stuk met uitgeschakelde motor?

Overall, respect voor de rustige houding en het gebruik van je hersenen en ik ben blij dat je er goed vanaf bent/lijkt te zijn gekomen.
Geen grote fysieke schade?

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 13:04 #6 door Floor
Wow.  :o
Beter niet te vaak doen.  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 13:55 #7 door Michaelmiata89
Beantwoord door Michaelmiata89 in topic Waarom je misschien beter niet alleen off road kunt gaan rijden
pfff man, spannend zeg!
Ik zat met samengeknepen billen op de bank. Goed gedaan hoor!!!!

Africa Twin 95 RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 16:37 #8 door Timy
Das lef hebben.. helemaal dat je na die val nog zo'n vlakte voorbij gaat (na veel gevloek).
Gok dat je een wijze les geleerd hebt maar mooie beelden heb je er wel aan overgehouden!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 18:28 #9 door Grote Meid
ik heb vol spanning zitten kijken en nu weet ik het heel heel erg zeker.
dit is niets voor mij
ik ga niet off road rijden.
wel veel bewondering dat je er zo rustig onder gebleven bent.

gr, Edit

Cursus leidster Opbokken Clubmotoren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 18:47 #10 door PH-ADW
:o    jij hebt heel veel geluk gehad Damien...    Wat een buiteling zeg.    Erg knap van je hoe rustig je gebleven bent, en hoe je de tijd nam om je problemen op te lossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 20:51 #11 door martsky
Potverdikkie, net in een weekje Frankrijk nieuwe vrienden gemaakt, waarvan jij een hele beste!! en relatief weinig schade gehad.....
en dan zie je dit gebeuren, het had zomaar weer voorbij kunnen zijn....
De engeltjes waren kennelijk nog niet op gebruikt door ons 8-en  :angel:

Gelukkig heb je het gered, en is de boel niet grof beschadigd.

volgende keer moeten wij met een paar man maar iets langer blijven om je te begeleiden. Balen !  8)

AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 20:57 #12 door Driepinter
Mooi filmpje! Wat was er kapot dat hij niet meer starten wou?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 21:07 #13 door jomakra
Nou Damien, met een moutainbike is dit nog heavy sh*t.
Pet je af hoe je dit heb opgelost.
Offroad is fun maar dit gaat mij te ver.
Misschien iets voor Red-Bull ;D ;D ;D

grtz,
marco 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2013 22:16 #14 door len_tour
Respect!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2013 07:45 #15 door Two Plugs
Piew! Nix toe te voegen aan bovenstaande reacties. Wél mooi videomateriaal opgeleverd... Das dan de plus...  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2013 10:35 #16 door Damian
Bedankt voor de reacties.

Het was een samenloop van omstandigheden die het een beetje ernstig maakten.. inschattingsfoutje, dan motor die niet meer start, dan alleen een smal weggetje om terug te gaan.

Achteraf gezien waren er nog verschillende punten geweest waar ik eea had kunnen oplossen/redden denk ik:

- De grootste stenen had ik van te voren even weg moeten halen
- Toen mijn achterwiel voor het eerst weggleed had ik de motor nog neer kunnen leggen op z'n rechterkant, steen weghalen en achterwiel terug op de weg trekken
- Zoals iemand opmerkte op youtube.. het niet starten lag mogelijk aan olie in de cilinders. Ik was inderdaad bijna een halve liter olie kwijt de volgende dag en toen ie startte rookte de motor als een stoomtrein.
Bougies eruit,  doorstarten om de olie eruit te halen en bougies drogen was misschien alles wat er nodig was. Dan had ik terug omhoog kunnen gaan, dat was nog best lang een optie voordat het een nauwe singletrack werd.  Dat stukje waar ik viel was niet zo moeilijk, achterwiel kwam alleen ongelukkig terecht.


Affijn, boel geleerd en hetzelfde gebeurd me niet nog een keer. Wellicht wel wat anders ;)
Goede voornemen: Meer leren over noodreparaties en sleutelen en meer offroad training zodat ik wat minder val.

Al met al ben ik er gelukkig niet teveel van geschrokken. De dagen erna ben ik doorgegaan met alleen allroad routes rijden.  Alleen wel wat sneller omgedraaid als het er onveilig uit begon te zien  8)
Het is toch wat ik juist leuk vind.. die spanning van daar alleen zijn en toch ook de rust om het allemaal in 100% mijn eigen tempo te doen.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2013 22:44 #17 door 4Plugs
Een leukerd heeft hem ook op Dumpert beroemd gemaakt :P

www.dumpert.nl/mediabase/6552775/70e6bddd/index.html#177580681

Dus naast een hoop Respect, krijg je nu ook een berg RESTECP!

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2013 22:28 #18 door thedennman
Respect.! Tof filmpje.! Gewoon zo doorgaan met vallen en opstaan leer je het.!
Ik ken t gevoel wel..
mn oude @t heeft ook wwl een half koppie onder in de sloot gelegen op nieuwjaarsdag in de middel of nergens... >:D

Greetszz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2013 09:02 #19 door GSApaul
Ik had met je te doen toen je in Briancon naar ons toe kwam (je zat er goed doorheen) met de vraag of we je konden helpen.
Ben blij je geholpen te kunnen hebben, en begrijpelijk dat je jezelf weer terugtrok.
Had je film al gedeeld op FB.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2013 20:38 #20 door Damian
Nog bedankt Paul :)
De mooie kant van problemen onderweg vind ik dat je zo bijna altijd aardige mensen ontmoet die willen helpen...en bijzondere kanten ziet van mensen die je al wel kent.

- De barman waar ik mijn verhaal kwijt kon terwijl ik moest wachten op de sleepwagen naar Briancon, en die zijn laatste kamer de hele dag vasthield voor het geval het niet zou lukken met de sleepwagen (De ANWB kreeg het alleen met veel moeite rond)
- De man van de quad garage in Briancon die me goed heeft geholpen heeft met een eerste diagnose en test, na sluitingstijd
- GSAPaul en gezelschap op de camping, die me geholpen hebben om oa het stuur weer recht te buigen.
- Mijn zwager in Menton met wie ik de volgende dag oa de luchtfilter heb schoongemaakt
- De regelmatige SMSjes van Willem (Valmaarnero) in de week erna om te vragen hoe mijn solo allroad tocht verder verliep. Jij ook nog bedankt Willem!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden