- Berichten: 377
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Heb een fantastische dag gehad! Mooie kennismaking met het allroad rijden! Een leuke (afwisselende) route en leuke groep!
Voor diegenen die mijn motor hebben aangeduwd! Nogmaals heel erg bedankt! Ga morgen eens accu opladen en kijken welke spanningen ik gemeten krijg!
Marco, bedankt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
dat de inzet van Marco en Jeroen een aantal nieuwe allroadies tot gevolg heeft
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
;D ;D ;D ;D ;D ;DMooie gelegenheid ook om hier dus toeruitzetters te werven voor het komende seizoen.
De commissievergadering hiervoor is aanstaande zaterdag.
Dus wil je wat organiseren in 2014 (and far behind) on of offroad meld je aan bij Bill of Jeroen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vooral ook even je laadstroom meten (bij verschillende toerentallen). Schroom niet om je bevindingen op het forum te posten voor wat deskundig advies
Movietime. ;D ;D ;D ;D (van de Lightversie)
grtz,
marco
PS : Jeroen bedankt voor het meehelpen en de deelnemers voor de gezellige en fundag.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Spanningsregelaar? Of beginnen met nieuwe accu?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Begin eerst maar eens met een accu. Zelfs in rust is de spanning veel te laag.
De laadspanning zal je nieuwe accu niet vernielen bij 12,58 volt.
Meet maar eens met een nieuwe accu en 99% zeker zal ook de laadspanning weer normaal zijn.
Suc6
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
hoi Marco ( en niet te vergeten Jonita ) zijn vrouw
fijn dat ik weer een weekeindje mocht vertoeven in je mooie stulpje ( met al mijn honden vriendjes ) ik heb er van genoten van begin tot eind met als kers op de taart een top blubber off road rit.met veel gelijk gestemde toppers ( en wat een opkomst ) 23 man/vrouw totaal.voor de gene die er niet bij waren jullie hebben wat gemist hoor.aan alle deelnemers bedankt en tot een volgende rit mvg Willem
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Volgens het Haynes werkplaatshandboek, moet een volle accu ongeveer 13V leveren (13V - 13,2V). Lijkt dus wat aan de lage kant.
Weerstand van dynamo moet tussen 0.1 en 1.0 Ohm liggen, dat ziet er idd wél goed uit.
Laadspanning bij 5000rpm moet 13,5V - 15,5V zijn, volgens Haynes. Dat lijkt dus niet in orde. Spanning bij alles anders dan stationair moet toch wel 13V minimaal zijn.
Wat je nog even kan testen is het voltage van de accu, terwijl je start. Een volle accu kan best netjes 12V geven, maar als hij onder de 9V zakt bij het starten is het ook basta.
Hoe lang heb je de accu vandaag geladen, waarmee en met welke laadstroom? Als je met 4A laadstroom aan het werk gaat, moet hij met een uurtje redelijk vol zijn, met 1.5A volgens Haynes zo'n 5-10 uur.
Ik verdenk heel sterk de spanningsregelaar en zou preventief ook de accu vervangen met de winter voor de deur (even afhankelijk hoever hij zakt tijdens starten, nadat je hem volledig opgeladen hebt).
Mijn beredenering is dat de spanningsregelaar teveel in Voltage terugschroeft, waardoor de accu te weinig laadspanning krijgt en dus helemaal niet opgeladen wordt. Proberen te starten tijdens de tik, resulteerde in het geluid van een spinnend katje. Stijn heeft de accu weer opgeladen en gemeten, ik ga ervan uit dat de accu na de acculader dus meer purrie had dan 'prrr...' ?
Oldtimer, puur uit interesse, hoe verklaar je dan het gemeten voltage zo laag is, terwijl de spanningsregelaar dit netjes op ~13.5V zou moeten houden?
We hebben tijdens de rit aan de accu gevoeld, die was steenkoud. Als de accu zoveel spanning weg zou vreten, zou ik verwachten dat die accu goed warm zou zijn?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Oldtimer, puur uit interesse, hoe verklaar je dan het gemeten voltage zo laag is, terwijl de spanningsregelaar dit netjes op ~13.5V zou moeten houden?
We hebben tijdens de rit aan de accu gevoeld, die was steenkoud. Als de accu zoveel spanning weg zou vreten, zou ik verwachten dat die accu goed warm zou zijn?
Ik vind het niet erg om iets te vervangen (al vind mijn portemonnee het op het moment niet erg grappig) maar dan wil ik wel graag zeker weten dat ik met óf de SR ofwel de accu het probleem opgelost heb.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.