Onverhard in Duitsland?

20 mrt 2014 22:52 #1 door Robertehv
Onverhard in Duitsland? werd gestart door Robertehv

Binnenkort hebben we een lang weekend en we willen eens een keer de nopjes over buitenlandse modder sturen.

Ik lees regelmatig verschillende dingen over op Duitse onverharde wegen rijden,


Mag het nu wel of niet?

Zo niet, belgie dan wel?

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2014 23:43 #2 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Onverhard in Duitsland?
Hier wel in Emsland, DLD

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 11:57 #3 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Onverhard in Duitsland?
Kun je jezelf daar een paar dagen vermaken als je met een groep bent waarvan 75% over de weg wil en de rest door het zand/gravel/gras?

Wij gaan normaal altijd naar de Eifel maar willen eens wat anders. In de Eifel mag je zowieso niets qua onverhard.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 12:49 #4 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Onverhard in Duitsland?
Antwoordt is Ja.
Het gebied loopt van (N) Papenburg tot (Z) Lingen
En (W) Dörpen tot (O) Lastrup
Dit gebied is een actief militair oefen gebied met heel veel erg kleine weggetjes en met net zoveel onverharde weggetjes er tussen. En alles is open nergens palen en hekken.
Daar het hier om oefengebied gaat voor voornamelijk Tanks, kun je je de onverharde wegen wel voorstellen
Alleen als er actief wordt geoefend en geschoten zijn sommige kleine en onverharde wegen dicht .
Maar er zijn hier ook veel paarden stallen die in die bossen en heide gaan rijden, en of dat niet botst ????
Dat is natuurlijk de vraag maar verder heb ik het afgelopen jaar heel veel mooie weggetjes en zand/bos/heide paden gereden en heb nog niet een kwart gezien.
Maar zou toch even googlen of het met een groep in het zand geen problemen geeft, ik reed natuurlijk alleen.
Soms met noppen en soms met Anakee-2 , maar altijd met veel plezier en altijd weer nieuwe paden en weggetjes ontdekt.
Hier in het dorp zit een mini camping van een Nederlands stel vrienden, die hebben ook een BB ( bed and breakfast).
Ik heb het er al overgehad met hen ivm een ander bezoek van motor groep. Dat was geen enkel probleem.
Ruime plaats grote feest tent en leuk barretje voor drank en BBQ mooi sanitair.
Tja wat wil je nog meer als Biker en ook de prijs is leuk.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel. Gr. Bikkel(Felix)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2014 16:19 #5 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Onverhard in Duitsland?
Hoi Felix,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat klinkt toch wel erg leuk!

We gaan met een groep van een man of 11 waarvan er 3 van het asfalt af willen, dus zo groot is de groep niet.

Hoe heet het plaatsje waar die mini camping zit?

MVG,
Robert

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2014 23:28 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Onverhard in Duitsland?
Ken het gebied van het Emsland waarover Bikkel schrijft erg goed (ligt hier direct over de grens), heb d'r ook veel 4x4 gereden; vooral rondom het Duitse Meppen, Haren, Lathen en de Hilterberg (niet te verwarren met die andere Duitser van Oostenrijkse herkomst). Fantastisch mooi gebied, en je komt er zelfs op zondag geen hond tegen. Mooie afwisseling van zand en gravel. Nog niet zo lang geleden kom je het hele tracé van de Magneetbaan offroad volgen. Das helaas passé...  :-\

Helaas (en dat geld ook voor het militaire oefenterrein) worden steeds meer- en steeds meer pistes voorzien van een bord 'Anlieger Frei' of nog erger... "Landschaftschutzgebied". Daar lul je je bij de Polizei niet uit als je er rijdt met een NL kenteken en dan zijn de Heren ineens wel heel erg 'grundlich'...

Biedt overigens wel kansen voor de Groningenrit van volgend jaar bedank ik me nu... ;) Vlak over de grens in Sellingen zit een een motorvriendelijke camping:
motorvriendelijkecamping.nl/i/

De optie van Felix is ook aantrekkelijk, vooral omdat in Duitsland de prijzen toch over het algemeen iets vriendelijker zijn (en de gastronomie veeeel beter!); de combi met de B&B zal voor sommige mensen ook aardig zijn.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2014 10:28 #7 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Onverhard in Duitsland?
Is er dan ook voor de niet zandhappers leuk te rijden? Iets van heveltjes te vinden, wellicht ook iets snellere wegen?

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2014 20:35 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Onverhard in Duitsland?
Zat. En veel! Maar dan zou ik nog ff ietsjes verder oostelijk gaan en richting het Teutenburgerwald (omgeving Osnabruck / Ibbenburen). In Lienen zit een fantastisch motorhotel met goede (GPS) motorroutes. Het was de plek waar we vorig jaar het buitenlandweekeinde hebben gehouden.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2014 17:49 #9 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Onverhard in Duitsland?
Nog iets lager in de omgeving Ahaus / munster zit net aan de grens bij Meddo (gemeente Winterswijk) Motorhotel meddo en daar kun je zowel onverhard als vooral ook veel verhard over de weg crossen.
eten en drinken is er OK en de ritten liggen ook hier voor je klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2014 19:26 #10 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Onverhard in Duitsland?

Hoi Felix,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat klinkt toch wel erg leuk!

We gaan met een groep van een man of 11 waarvan er 3 van het asfalt af willen, dus zo groot is de groep niet.

Hoe heet het plaatsje waar die mini camping zit?

MVG,
Robert


Heb je een PM gestuurd

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden