Serres rally

23 aug 2015 22:11 - 23 aug 2015 22:22 #1 door ilona
Serres rally werd gestart door ilona
Vandaag de start van de Serres rally. Te volgen op de sites www.serresrally.com/index.php/en/race/results en rallymaniacs.com/ . Live te volgen (schijnbaar met een half uur vertraging) via www.moto-live.info/ .
Bij het wegrijden had Rob meteen problemen.  Kabel voor roadboek moeten fixen waardoor ie 2 minuten voor de start van de special pas bij het startpunt aanwezig was. Mede door de vele penalty's die vandaag zijn uitgedeeld aan anderen staat Rob 38e.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 22:39 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Serres rally
We gaan het volgen Ilona.

Suc6 voor Rob

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2015 22:17 #3 door ilona
Beantwoord door ilona in topic Serres rally
Gisteren een korte proloog van 16 km, vandaag stonden twee specials van 105 km op het programma. Rob kon in de eerste special zijn ritme niet vinden. Pas de laatste 5 km lukte dit. De tweede special was een snelle special. Hij staat nu overall 55e.
Vanavond het bericht dat ik een brief moet opstellen in het Engels, waarin de organisatie waar je lid van bent (misschien de TransalpClub in het geval van Rob), toestemming verleend dat Rob de Serres rally mag rijden. Rally organisatie heeft dit bewijs nodig voor de licentie. Met hulp van een kennis een brief opgesteld en nu maar hopen dat de brief akkoord wordt bevonden. Wordt vervolgd, fingers crossed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 10:46 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Serres rally
oei Ilona
Heeft dat niet te maken met een startlicentie van de knmv of van de NOM ???
Dit zijn de enige die dit kunnen afgeven.
Mar Rob is toch lid van de KNMV ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 11:32 #5 door ilona
Beantwoord door ilona in topic Serres rally
Rob is lid van de TCN en heeft nog nooit een licentie nodig gehad voor een rally die hij gereden heeft. Hij is dus ook geen lid van een van bovengenoemde organisaties. Rob heeft gisteren wel een half uur staan discussiëren met de organisatie en toen kwam rond achten het verzoek om een brief in het Engels op te stellen. Rond elven was er een ondertekende brief in het Engels en heb ik Rob even bericht. En die wilde maar één ding, naar bed. Rob staat gewoon op de startlijst dus ik hoop dat alles los loopt. Het hele verhaal zullen we wel horen als Rob weer thuis is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 12:21 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Serres rally
:o Dat is lekker.. Ik duim mee!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 14:06 #7 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Serres rally
Succes Rob!  8)

Alle nadeel heeft zijn voordeel.  Ik zag dat je met je ranking op dag drie een uurtje langer kan blijven liggen voor je start  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 21:25 #8 door ilona
Beantwoord door ilona in topic Serres rally
De Engelse brief voldeed dus Rob mag de rally gewoon vervolgen. Vandaag een special van 244 km. Zijn woorden: eindelijk in het bivak. Meer dan een uur verloren door 2 navigatie fouten, maar gelukkig was de tank vol zodat Rob de hele special heeft kunnen uitrijden. De special was mooi. Moeilijke stukken gevolgd door gemakkelijke stukken en heel veel verschillend terrein. Dit is waarom ik deelneem aan rally's!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2015 20:05 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Serres rally
Ben alweer een paar dagen terug op het nest......

Wat een geweldig gebied was dit om te rijden. Er worden daar ook enduro wereld kampioenschappen gehouden, dus dan weet je het wel.
De specials waren zeer mooi en afwisselend. Moeilijkere stukken (steil bergop tussen de rotsblokken en watergeulen) gevolgd door brede paden (die wel nog steeds van flinke stenen voorzien waren) waar je een beetje op krachten kon komen, gevolgd door single tracks door bossen en langs steile afgronden. En dat allemaal elke dag weer opnieuw !!!

Zelf tot en met dag 4 een beetje op toer tempo gereden. En zelfs voor mijn doen heel veel navigatie foutjes gemaakt. Waarschijnlijk omdat ik een jaar lang niet meer echt offroad gereden had en dus teveel met rijden bezig was dan met navigeren. Pas op dag 5 had ik de snelheid te pakken en omdat ik als 1na laatste startte doet het natuurlijk ook heel goed als je binnen 55 km al 12 man in haalt !!!!!!
Alleen toen sloeg het noodlot toe..
Een haakse bocht rechtsaf, steil omhoog in ietwat mulle bosgrond. De motor richt zich op tot vrijwel vertikaal en ik ken net niet op tijd de koppeling inknijpen om hem terug te laten vallen. Hij kiept naar rechts weg en valt met de zijdeksel van de koppeling vol op een kleine boomstronk. Vrijwel direct alle olie weg in het koppelingshuis.

Eerst maar eens bellen met de organisatie dat ik zelf prima in orde ben, maar waarschijnlijk mijn weg niet meer kan vervolgen. Bedenkend dat ik op een onmogelijke plek sta voor repatriering (inmiddels 3 km omhoog gereden over een single track welke door de organisatie als 'difficult enduro path' werd betiteld. En nog ruim anderhalve kilometer omhoog te gaan tot een breder pad.)

Uiteindelijk komt de sluit-rijder aan en in overleg besloten om toch het laatste deel omhoog te rijden daar ik aparte olie voor het blokje heb. Zonder verder te schakelen in de 1e versnelling omhoog getokkeld naar de weg waar een auto met aanhanger klaar stond.
Deze bracht me naar een dorpje waar ik op het terras aan de cola ging, terwijl de alleen maar grieks sprekende bevolking mij een beetje vreemd aan kijkt....
Na ca. 3,5 uur wordt ik opgehaald en terug gebracht naar het hotel.
Daar nog even bediscussieren of ze me gaan vervoeren naar het andere bivak (net vandaag een marathon waarbij de service ook verplaatst was naar een ander bivak), maar besloten om de volgende ochtend te wachten op de service.
De service arriveert om 12:00 uur, en na het opbouwen meteen aan de motor begonnen.
Het kapje wordt met veel lassen, een extra stukje aluminium en veel kneedbaar metaal gefixed en terug gemonteerd.
Testrit maken en het lijkt dicht te blijven. Alleen slipt de koppeling en dat is niet handig als je over enduro paden volle tractie echt wel nodig gaat hebben.
Koppelingsplaten had ik reserve bij me, dus dan die maar vervangen. Maar bij het loshalen van de drukplaat blijkt dat deze ook een fixe klap gehad heeft en gebroken is. Nog gezocht naar een vervangende, maar dat is echt zo'n onderdeel dat niemand zomaar in de kist heeft liggen......
Dus daarna maar even vakantie gevierd...............

Volgend jaar ga ik zeker opnieuw terug. Ik ga opnieuw proberen om het volledig self-served te doen, en zal daarvoor nog wel een keer op zoek gaan naar een tweede en eventueel derde rijder, en een monteur zou ook een hele mooie aanvulling zijn.

De verhalen rondom het rijden horen jullie wel op het witlof weekend en/of tijdens andere gelegenheden.....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2015 23:57 #10 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Serres rally
Wat een verhaal. Echt super. Naja inhoudelijke natuurlijk balen tot en met.


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 14:04 #11 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Serres rally
Balen hoor.. Wel een mooie ervaring rijker!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden