Legaal offroad in Chaam?

02 sept 2017 16:09 #21 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Legaal offroad in Chaam?
Het probleem met paarden is dat veel ruiters ze niet onder controle hebben, ik zie hier meisjes van 12 met paarden op de openbare weg, en daar moet iedereen zich dan maar aan aanpassen, die horen daar niet thuis maar in een manege. Ik schrijf ook dat ik langzamer ga rijden als ik ze tegenkom en offroad rijden doe ik hier nauwelijks wegens geen legale mogelijkheden. Het ging er meer om dat ik stil gaan staan met de motor af wel erg ver vind gaan. Tis gewoon te vol hier, in minder dicht bevolkte landen heb je deze gesprekken helemaal niet, dan ben je blij als je in het bos een lekker wijf op een paard tegenkomt ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2017 16:41 #22 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Legaal offroad in Chaam?
In het oosten hier zijn nog verschillende zandpaden waar je gewoon mag rijden maar ik Ben niet zin off road liefhebber maar minder ook wel voor paarden en rijd ze erg rustig voorbij want het zijn dieren en wil de berijder niet in problemen helpen met die wielrenterroristen heb ik meer problemen die schreeuwen vaak van verre al dat je as de Kant Moet rijden niet over de fietspaden maar dubbel over de weg terwijl wij wegenbelasting betalen en zij niet. Vaak kun je ze op bochtige wegen niet ongevaarlijk inhalen. Dus niets Dan problemen met die tak van sporters. Dan inderdaad waarom Moet je perse zon Klein stuk bos inrijden en alle verboden tarten ER is zoveel sand waar je nog wel mag rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2017 16:47 #23 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Legaal offroad in Chaam?
En vandaag kwam ik méters en méters met paardendrek tegen op de wandelpaden.
Ik mag er (Mastbos, in dit geval) niet komen met de motor (en dat begrijp ik, mensen willen er rust en het is een natuurgebied), honden moeten aangelijnd zijn (heeft het meerendeel helemaal lak aan), en paarden zijn blijkbaar vogelvrij, want die houden zich ook totaal niet aan de 'paardenpaden'.

Ik vind het lastig uit te leggen aan mijn kinderen. Ik leer ze om hun afval mee te nemen, geen natuur stuk te maken en anderen de ruimte te geven als we in het bos (of uberhaupt de natuur) zijn, en vervolgens komen we onderweg tientallen mensen tegen die al die regeltjes niet belangrijk vinden (ach, wat is nou één sigarettenpeukje/pakje/papiertje, mijn hondje doet niets en luistert goed, paarden zijn niet zindelijk etc etc etc).

Als ik nu gewoon mijn laarzen aantrek en op mijn glimmende nieuwe Dunlop Trailmax besluit om daar een paar mooie paden te gaan verkennen is er waarschijnlijk niemand die me een strobreed in de weg kan leggen, alleen maar wandelaars en fietsers (ik ben toch sneller ;D). Maar ze zullen het zeer zeker niet leuk vinden en absoluut gaan klagen bij de boswachterij. Ze weten allemaal dat ik dat niet mag, en zien hun rust (en veiligheid) verstoord worden.

Andersom werkt het blijkbaar niet zo, want als ze het voor zichzelf goed kunnen praten is het klaarblijkelijk toegestaan.
Dat kan ik ook heel makkelijk, maar dat ga ik niet doen (want ik vind het natuurgebied minstens zo belangrijk).

Maar goed, ik zocht via staatsbosbeheer naar 'de boswachter'. Blijkt dat we er ééntje hebben, en die is in haar eentje verantwoordelijk voor 6 verschillende gebieden, per stuk tot wel 1200 hectare groot. Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk, en ze kan in haar eentje ook niks beginnen tegen zoveel overtreders op zoveel locaties.

Ik begrijp de gefrustreerde houding van veel motorrijders wel. We houden met zoveel mensen rekening als we óp de motor zitten, maar wij gaan ook wel eens gewoon zonder motor op pad, en dan zie je zoveel andere dingen...

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2017 17:22 #24 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Legaal offroad in Chaam?
Een bos is een recreatie gebied, en verschillende mensen recreëren op verschillende manieren. Zo'n gebied is er niet allen voor de rust van 1 type mens, ook zij hebben rekening te houden met mensen die anders recreëren.

Mensen klagen ook over dance evenementen die in natuurgebieden worden gehouden, die krijgen het zelfde antwoord, het bos is niet alleen van hun.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 10:42 #25 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Legaal offroad in Chaam?
Mooie discussie! Het enige wat ik erop te zeggen heb, wees het walking example van hoe het ook kan.

Als ik op een paard zou zitten, dan zou ik waarschijnlijk blij worden als ik iemand ruim van te voren hoor aankomen, en een rustig ploffende 2 cilinder is dan echt geen probleem. Laat maar passeren

Als ik wandelaar zou zijn, dan zou ik hoge toeren en zware klappen niet kunnen waarderen, een motor die net boven stationair langs komt pruttelen, met af en toe een stootje gas wel. (ik persoonlijk geniet er zelf s van)

Als mountainbiker heb je helemaal niks te klagen, want je hebt exact dezelfde hobby, alleen verkies je ervoor om er moe van te worden. Maar ook dan, als je elkaar de ruimte geeft, en de rust niet te veel verstoort.

Al met al hanteer ik de vuistregel dat als ik ander volk tegenkom, op fiets, motor, paard of benenwagen. Wil ik niet meer herrie maken dan dat ik mezelf verstaanbaar goedendag kan laten zeggen. En op onze transalpen kan dat prima!!!

Als je interesse hebt, ik heb een route offroad van tilburg naar eindhoven en weer terug over  legale paden (her en der kom je wel een afsluiting tegen, maar die moet je gewoon niet ingaan en even ter plekke omrijden!) zijn voornamelijk zandpaden en traktorpaden!

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2017 10:48 #26 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Legaal offroad in Chaam?

Als je interesse hebt, ik heb een route offroad van tilburg naar eindhoven en weer terug over  legale paden (her en der kom je wel een afsluiting tegen, maar die moet je gewoon niet ingaan en even ter plekke omrijden!) zijn voornamelijk zandpaden en traktorpaden!


Heb ik zeker interesse in!

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2017 21:57 #27 door marccoef
Beantwoord door marccoef in topic Legaal offroad in Chaam?
Hee leuk, heb heel lang op de flaasbloem gestaan daar! Als je eens een ritje doet daar; let me know!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2018 14:34 #28 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Legaal offroad in Chaam?
Heren,

ik ben bezig geweest via Google maps om de genoemde omgeving nog eens goed te bestuderen. Ik heb daarbij gevonden dat het mogelijk moet zijn om een (voornamelijk) offroad ritje samen te stellen in deze omgeving, van (ik schat) een kilometer of 10~15 totaal.

Wie of wie heeft zin mij in de komende maand, als het een beetje helder weer is, deze route uit te zetten? Het gaat niet om serieus crossen, ik wil sowieso de snelheden laag houden om de omwonenden niet ongerust te maken, er zijn geen hoogteverschillen of waterpartijen, maar ik zou geen 100% asfaltbanden meenemen want er zit een stevige lengte mul zand in, en ook een paar modderpaden en een stukje weiland. Verder is het gewoon aangereden zand en grind.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 18:58 #29 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Legaal offroad in Chaam?
Trigger

Is dit ritje ooknog eens gemaakt door je? Ik reed gisteren door Chaam en zag wat van de paden liggen moet zeggen dat het me wel trekt om een keer te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 19:19 #30 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Legaal offroad in Chaam?

Trigger

Is dit ritje ooknog eens gemaakt door je? Ik reed gisteren door Chaam en zag wat van de paden liggen moet zeggen dat het me wel trekt om een keer te doen.


Hey! Ik heb inderdaad een route uitgezet en grotendeels nagereden/gecontroleerd. Dat is wel alweer een half jaar geleden en door drukte zowel privé als zakelijk heb ik het moeten laten liggen, maar wil het wel weer oppakken vanaf ongeveer februari.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2018 22:22 #31 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Legaal offroad in Chaam?
Laat maar weten. Is weer eens wat anders dan rondje rijsbergen, rucphen en essen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2019 19:01 #32 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Legaal offroad in Chaam?
We zijn vandaag weer even 'langs' geweest in Chaam voor een video die we wilden schieten.
En de les is maar weer: Ik moet vaker langs gaan! Het weer was heerlijk en de modder perféct: Niet te blubberig, net stevig genoeg, maar genoeg troep om lekker doorheen te raggen.


Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden