Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV

16 sept 2017 09:05 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV

echt ik snap niet dat er nu nog steeds mensen zonder voltmeter rond rijden


Wordt weer tijd voor een clubactie denk ik.

Deze bijvoorbeeld, overdag prima zichtbaar en voor de prijs hoef je ook geen lening af te sluiten.
Inbouwen is peace of cake.
En nog waterdicht ook.

www.aliexpress.com/item/XCSOURCE-Univers...s.9042311.0.0.U902XY


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2017 18:00 #22 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Zijn die SR's echt zo slecht of zit t probleem eerder in:
1. Schoonmaken alle hoofdstekkerverbinding.(daardoor ging mij boordcomputer, uhhhh, tripmaster ook weer normaal werken). Vele verbindingen waren groen v kleur. Ff k60 erop, in en uit elkaar en 2u laten drogen. Inklikken en case closed.
2. SR verplaatsen onder t balhoofd in de frisse rijwind. (Nog niet gedaan overigens, en niet in de planning) .

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2017 18:01 #23 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Morgen de avond etappe van zondag 20augustus !!

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2017 18:26 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Die SR is niet heel slecht maar honda bouwt ze op een hele slechte plek , ze krijgen geen koeling en worden te warm en gaan kapot. Vooral bij die RD04 zit hij ook nog boven de uitlaat. Ik heb bij mijn RD04 luchtgaten in de zijkap gemaakt.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2017 18:55 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Op mn TA nog nergens last van, ding zit ook boven de uitlaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2017 10:37 #26 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Zondag 20 augustus DE AVONDETAPPE:
Waar waren wij ook alweer gebleven (citaat Geert Mak  ;D). Oh ja, ik zocht een camping nabij Briancon, om zo even Italië in te rijden om de Pointe de Sommelier te gaan rijden. Ik kwam uit in Val des Pres bij Camping La Claree (zie foto).  Zodra de tent stond, dacht ik. "mooi weer, niemand om mij heen, tank halfvol, NU rijden". Aldus via de Col de Echelle (D11), een prachtig dal en erg fraaie col, naar Bardonecchia in Italië. Daar is mijn TomTom blanco, maar "onderlangs richting de tunnel Frejus" vond ik de weg naar Rochemolles. Temperatuur ca 27 graden en brandende zon. De asfaltweg gaat over in een stofweg en op een gegeven moment ben je bij de parkeerplaats bij de opgang naar de Sommelier. Ik stop hier en kijk naar de hairpins boven mij. Ik spreek een Nederlandse GS-rijder (full-options) die de Sommelier was opgereden maar na een paar bochten met hulp van zijn zoon omgedraaid was omdat het te zwaar en te moeilijk werd. Zijn zoon was wel verder gereden op een BMW F700 of 800GS, die kwam in de verte met een noodgang al naar beneden. Mmmm, zou mij het wel lukken ?. Volgens zijn zoon was het wel te doen, dus maar vertrokken, 5 of 10 euro tol betaald. Ja het is zondag en ja de Sommelier was open. (ik zag namelijk dat het halve internet vol staat met berichten dat de Sommelier op zondag dicht zou zijn). Misschien heb ik wel geluk, het is wel de allerlaatste vakantiedag van de Italianen. Staan, gas geven en rijden. Tot de helft (bruggetje) ging het prima, niet moeilijker dan de zuidkant van de Parpaillon. Toen kwamen de grote stenen, de ventilator blaast volop, ik zweet als een otter en een paar keer in bochten val ik bijna !.  Zeker moeilijker dan de Parpaillon-zuidkant maar gelukkig wel 'horizontale plateaus' bij elke haarspeldbocht als een soort van escape.  Superblij met de TKC-70 banden. Temperatuurmeter in de gaten houden en handen af van de koppeling.  Yes: top gehaald. Zie de foto's. En ik denk dat je zelfs met een Solex de top haalt, alleen kost dat uren en uren.....


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2017 11:03 #27 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Zondag 20 augustus. DE AVONDETAPPE vervolg:
Yes, ik sta op de top !! Het is fantastisch om hier te staan. Volgens de Denzel Alpenstrassenfuhrer, thuis in de boekenkast, stonden hier vroeger gebouwen en een skilift. Nu niets meer van te zien maar waarschijnlijk de reden van deze weg. Het meer is bijna leeg. Het is ca 18u. Ik besluit om af te dalen voordat ik de enige op de top ben. Weer val ik bijna een paar keer. Dat is de reden dat ik valbeugels en kofferrek heb gemonteerd, zodat bij een evt valpartijtje de steeds zeldzaam-wordende-kappen hopelijk heel blijven....  Ik drink nog een fris bij de hut nabij het tolhokje en daal verder af via de stofweg. Alles gaat goed en het is ook wel weer lekker om op een asfaltweg te rijden.  Bardonecchia maakt in de avondzon met al wat schaduw een naargeestige indruk op mij. Grote betonnen strenge oude olympische gebouwen... Via Col de l'Echelle rij ik weer France binnen (gendarmes) en de avondzon verwelkomt mij in Vallee de La Claree, echt een fraai gebiedje. Ik verwacht een eenzame campingavond na deze mooie dag, maar er is zowaar (kinder)animatie. Gelukkig nog niet begonnen, maar een pizza en een bier kan ik bestellen en ik zie zowaar een verlengsnoer en druk de gsm-lader daar in. En ik zit ff tussen andere mensen.  Het koelt flink af dus trui aan, en ik realiseer mij dat ik veel geluk heb met het weer, tot nu toe slechts 10 minuten regen gehad nabij Luxemburg. Ik kijk op de Michelin kaart en wil morgenavond nabij Annecy zijn en dinsdag bij La Mouche (Epinal). Na nog een bier de tent opgezocht.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2017 11:29 - 21 sept 2017 15:59 #28 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Maandag 21 augustus:
De wekker om 7u, alles inpakken, motorolie bijvullen en om 8u kan ik bij de camping een croissant en een koffie kopen.  Ik ga nu voor het eerst tijdens het rijden mijn telefoon opladen via de adapter 'Optimatie naar usb' (19euri). Klein detail, het standaard snoertje van die usb naar de telefoon is 1m lang, dus veel te kort om handig te zijn. Dan maar in de bagage achterop bijladen. De route gaat naar het noorden en niet via de Galibier, die is al bekend.
De route voor vandaag:

21 augustus
Vertrek 8u
D201 Val de Pres
N94 Montgenevre
Col de Montgenevre
Ss24 Cesana Torinese
Ss24 Oulx
Susa (capo en getankt. dit lijkt mij een fraai plaatsje)
Ss25/D1006 Col du Mont Cenis
D115 Lanslevillard
D902 Col de l'Iseran
D902 Val d'Isere (spar boodschappen gedaan)
Bourg-St.Maurice (te druk bij de mac om te stoppen)
D902 Cormet de Roselend (blijft supermooi)
Col de Meraillet
D218 Col de Pre
D218 Bge de St.Guerin
D218 Areches
D925 Beaufort
D67 Queige
D67 Col de la Forclaz
N212 Ugine
N508 Faverges (getankt)
N508 Doussard (camping int de lac bleu 15euro)
Aankomst ca 15u

Wat valt op:
Susa: lijkt mij een fraai dorpje, zou je hier kunnen kamperen om een volgende keer de Assietta te rijden ? Wie weet dat.
Col de Iseran: alleen de zuidelijke kant is erg fraai en mooi lang. Topweg !. Op de top een beetje kermis maar dat komt uiteraard door het weer. De noordkant tot en met Bourg St Maurice is te druk en teveel bebouwd.
Cormet de Roselend: ook een parel. Ik ben direct na het meer linksaf geslagen oa via Col de Pre. Zeg maar de kleine witte D-wegen op de kaart.
Lac d'Annecy: ik wilde zwemmen en stond op de camping aan de zuidkant van het meer. Hier was ik al een keer geweest toen ik een jaar of 15 was met mijn ouders in een Renault 12. De camping had een plekje en ik kreeg direct een biertje van de Engelse buren. Verder stond het vol met Engelse en Belgische gezinnen. Niets aan voor een motorrijder alleen. Wel ff gezwommen in het meer. Meer dan 60 minuten wachttijd voor een pizza, dus laat maar, ik heb nog muesli-repen. Ik vond het maar niets en overwoog even om alles in te pakken en rechtstreeks naar huis te rijden of iig naar het noorden. Kortom: "de dag van de man met de hamer", ik wil nu naar huis.  Maar mijn stemmetje zei: "je hebt al veel te veel gereden en ga nu maar lekker vroeg pitten". Gelukkig weinig herrie waar ik stond dus om 21uur de tent in.


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2017 15:55 #29 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Dinsdag 22 augustus:

Om 730u opgestaan en om 8u vertrek. Na 5km zie ik een bakker langs de kant van de weg en koop ik croissants voor het ontbijt. Koffie komt dan later wel. Al snel rij ik door Annecy richting de Autoroute. Volgens de TT is de Autoroute het snelst, ondanks dat je volgens de kaart ver afbuigt naar het westen om via Bourg-en-Bresse en Dole (mijn favouriete Autoroute:de A39) naar Besancon te rijden.  Maar ik besluit om strak ten westen langs Geneve (Collonges) te rijden in Frankrijk en via de N5 naar het noorden te rijden. Ik zie borden staan van Cern: de deeltjesversneller met een diameter van 27km? diep onder de grond. Een volgende keer maar eens het bezoekerscentrum bezoeken. Daarna wordt de N5 een topweg, zeker als de beklimming van Faucille start.

Het weer: strakblauwe lucht en warm.

Eerst genieten van het uitzicht op Lac Leman, Geneve en in de verte de Mont Blanc. Super. Dag Alpen !.  :'(

Bovenop de col koffie. Bij het afdalen haal ik een Nederlandse camper in en als ik er net naast rij, schrik ik mij kapot als ik een oordovende herrie hoor. Ik duik plat op het stuur en zet mij schrap voor een keiharde klap (achterop komende auto zonder uitlaat?).
Nee, laagvliegende Franse straaljagers. Pfffff. 8)

Voor Arbois rij ik de D469, een prachtige weg met een soort kleine Gorges en tunnels. Blij dat ik op mijn weghelft blijf bij bochten, zeker omdat een grote vrachtwagencombinatie mij tegemoet komt in een onoverzichtelijke bocht...

In Arbois, aardig pleintje, drink ik wat op een terras en rij verder via de N83. Dan ben ik in Vesoul en moet tanken. Geen tankstation te zien en ik vermoed dat binnendoor rijdend naar La Mouche er weinig meer komt. Naast mij voor een stoplicht staat een Peug met de ramen open. Ik zeg "monsieur, essence?" terwijl ik op mijn tank klop. Hij wijst rechtdoor en zegt " 500metre".
Merci, stoplicht op groen en op weg naar het tankstation.
Na het tanken passeer ik een macdonalds. Na 5km draai ik om, eerst naar de mac want ik rammel. Het al ca 13u. Lekker een uur in de mac gezeten, heerlijk koel (buiten bloedheet 8)), niet druk, eten, drinken en wifi. Daarna opgestapt en het laatste stuk naar La Mouche gereden.  Prima sfeer en vriendelijke mensen. Lijkt een beetje op de sfeer op camping Moto in de jaren 90. Gelijk aanspraak met andere motorrijders onder het genot van een biertje. Prima gegeten en geborreld. Een absolute aanrader !  :)

De route:
D1508 Chaparon (bakker)
D1508 Annecy
N508 rg Bellegarde
D7 Marlioz
D7 Murcier
D7 Vulbens
Collonges
D884 D35a D984c Gex
D1005 Route de Faucille (koffie)
Straaljager bij inhalen
N5 La Cure
N5 Champagnole
N5 Montrond
D469 Arbois (terras cola)
N83 Besancon
N57 Vesoul (getankt en mac)
D10 Conflans sur Lanterne
D10 Saint Loup sur Semouse
D64 Le Lyaumont
D164 Les Clerjus, La Mouche
Aankomst ca 1530u

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2017 09:53 #30 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Allroadtrip Franse Alpentoer 2017 met XRV
Woensdag 23 augustus:

Om 7u op en om 8u vertrokken vanaf La Mouche . Geen ontbijt, zoals gewoonlijk doe ik dat onderweg om een optimale netto-rijtijd te krijgen. Ik wil ook op tijd thuis zijn. Doel van vandaag: naar huis en wel z.s.m. Geen kip op de weg en tot iets onder Nancy rij ik vrijwel alleen. In Luxemburg rij ik noordoost richting Duitsland, en als ik langs de snelweg nabij de grensovergang Wasserbillig tank, rij ik langs een Nederlandse BMW-GS met een wegenwacht erbij. Ik draai op de parkeerplaats en vraag of ik misschien kan helpen. Niet meer nodig, er was een soort T-stuk gescheurd in zijn benzineslang en daarna was de volle tank benzine leeggestroomd. De wegenwachter keek nog even hoe dat bij mijn Africa Twin zat. Uiteraard zit die veel beter in elkaar :] (uche uche uch... ik heb voor nood een "stalen-u-bocht-leiding" bij me om een evt kapotte brandstofpomp te bypassen...). De BMW-rijder moest nog door naar Groningen (ook via de A31), ofschoon ik niet snel rij (maar wel doorrij), heb ik hem niet meer gezien.

Vanaf Trier naar de Autobahn 1 (Blankenheim) is de weg 2 en 3-baans maar helaas behoorlijk druk. Zodra er een bord staat met een max snelheid gaat iedereen remmen. Typische vreemde niet-duurzame en oneconomische Duitse rijstijl (ook in Zwitserland). C:-)

De route:
Vertrek 8u
Les Clerjus
D12 Xertigny (brood).
D434 Epinal-Zuid
D157 Arches
N57/A330 Nancy
A33/A31 Metz
A31/A3 Luxembourg
A1 Aire de Wasserbillig (getankt).
A1 /64 Trier
B51 Bitburg
60 Prum
B51 Blankenheim
1 Koln (vanaf dit punt grote zadelpijn  ;D
61/1 /3 Oberhausen
2/31 Gronau
Aankomst ca 1530u.
Vandaag ca 627km.
Totaal ca 3450km

Vanaf Wasserbillig was het de vraag of ik naar huis kon rijden met 1 volle tank. Langs de Autobahn 31 zit volgens mij geen tankstation... Nee dus, tegenover de Grolsch fabriek langs de A35 (Enschede) sloeg de AT af na ca 280km. Ff op reserve en naar huis alwaar ik om 1530u aankom.

Het was een hele gave week geweest, ik heb enorm genoten van deze trip.

Was zou ik zo weer doen:
1. dmv snelwegen zo snel mogelijk naar de Alpen en dan s-avonds lang doorrijden. Vanaf 18u zit iedereen te bikken en is de Autoroute voor jou alleen !
2. een namiddag/avondrit maken. Zeker als je alleen rijdt vooral niet al vanaf 18u gaan bikken en bieren maar juist dan een rit te maken.
3. geen tanktas: ideaal.
4. kamperen (met optie hotel als het regent).
5. regen in de Alpen: afbuigen naar bijvoorbeeld de Vercors en niet afwachten (niet nodig geweest).
6. als je opeens gelegenheid hebt voor een trip, niet teveel afwachten of anderen misschien meegaan, wel rondbellen wie er mee wil etc, maar i.i.g. gewoon vertrekken. Wil je niet alleen blijven, blijf dan een paar dagen in La Mouche of in Crest.
7. kamperen nabij Jausiers.
8. bagagenet-spin van Motoport is superhandig.
9. Michelin kaart meenemen en naast de TT gebruiken.
10. altijd zorgen dat alle klusjes aan de motor, beurt, banden etc vanaf medio maart 100% geregeld zijn, dikwijls hoor ik nog dat er in juni nog wat aan moet gebeuren...
11. TKC70 banden.
12. ....

Verbeteren:
1. zadel (in de winter wegbrengen, moet steviger worden.)
2. literolie bus vastmaken aan de valbeugel, dan is die uit de bagage.
3. kleiner slot, dus remschijfslot kopen ipv mijn 4kilo Abus-superbeugel uit 1987. :P
4. stuk 'pvc-pijp-125mm' maken aan niet gebruikt kofferrek waarin wat bagage kan, bijv brander. Dit aan de niet-uitlaat-kant.
5. campinggaz Twister brandertje mee en koffieblik Lavazzo oid..
6. kopieën mee uit de Denzel Alpenstrassenfuhrer.
7. betere slaapzak, de kou kwam van boven, zeker in de hoog-Alpen.
8. ....


Ik hoop dat jullie genoten hebben van dit verhaal. Ik in iig wel !! :) ;)


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden