OffRoad Training zinvol???

22 feb 2018 21:56 #1 door Qwerc
OffRoad Training zinvol??? werd gestart door Qwerc
Hoi,

Sinds een maand ben ik in bezit van een AT uit 1999. oud beestje met bijna een ton km's (net ingereden dus... :D)
Het is niet mijn eerste motor. Ik heb er naast ook nog een VFR800 bij. Dus een heel ander type dan die AT.

Met de AT wil ik wat meer Off Road rijden. En dat is de kern van mijn vraag (topic)
Ik heb geen ervaring en dus lijkt mij off road training zinvol. Klopt dat, of moet je gewoon gaan proberen?
En als het zinvol is zo'n training waar ben je dan het beste uit (bij wie/wat)

Mogelijk hebben anderen hier een mening en/of idee over, en willen ze dat hier delen?

Alvast bedankt
Erwin (Qwerc)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 22:09 #2 door Floris
Beantwoord door Floris in topic OffRoad Training zinvol???
Enige basistechnieken leren is wel zinvol.
Cursussen kun je vinden door te googelen.

Een AT is nogal zwaar om mee te beginnen.
Hoe minder kilo's, hoe beter.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 22:13 - 22 feb 2018 23:02 #3 door Qwerc
Beantwoord door Qwerc in topic OffRoad Training zinvol???
Dat ik trainingen kan vinden via Google, wist ik natuurlijk!  >:(
Maar er staat nooit onafhankelijk geconstateerd, of ze goed zijn en aan te bevelen daar ben ik naar op zoek.

En ja die AT kan best een beetje zwaar zijn, maar ja wat wil je, ik heb hem net moet ik hem weg doen?  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 22:34 - 22 feb 2018 23:02 #4 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic OffRoad Training zinvol???
Erwin

waarom zelf niet het terrein  in duiken voorzichtig dingen uitproberen  vroeger bestond dat soort cursussen ook niet  dan ree met je oude cross brommer over de dijken en en braaklichten terreinen  we reden dan  over oude  auto wrakken die daar waren station Sloterdijk  bij m.c.a terrein  en veel vallen hoort daar natuurlijk bij  >:D  elk weekend wel een paar  ;D later kwam er wat zwaardere  ook dat went snel .  dan pakte we de trappen bij het stadhuis  C:-)

en  gewicht van de motor ?  went snel  en je leert heel snel wat je wel ...... en niet moet doen  :)) en een lol dat je hebt even een fotos uit de oude doos  ;D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2018 22:52 #5 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic OffRoad Training zinvol???
Oh wat leuk, op die 1e f oto een XL250, die heb ik in mij  jonge jaren ook nog gehad. Een geel met zwarte :D

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 00:50 #6 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic OffRoad Training zinvol???
Hallo,

Ik heb vorig jaar, ook voor het eerst offroad gereden.
Dat was met Peter van der Sanden.
Kijk maar eens op www.offroadvoorbeginners.nl
Het was voor mij een leuke ervaring.
Je rijd dan wel op Yamaha`s, XT600. Kleding is ook te huur, bij de prijs inbegrepen.
Succes met offroad rijden.

Groeten Hessel

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 11:28 #7 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic OffRoad Training zinvol???
1 Stukje zelf proberen op zandpad is goede optie Met gewone banden in de modder is in je eentje niet aan te raden.
2 Een dag op pad gaan met anderen is leerzaam en gezellig Ben zelf een keer met ANWB aanmodderen op pad geweest Met TCN op pad gaan is goed alternatief
3 De tip over de cursus offroad voor beginners lijkt erg leuk
AT is goede allroad Ik vind zelf bijv Varadero te zwaar ervoor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2018 12:21 #8 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic OffRoad Training zinvol???
Ik zelf heb een basistraining gedaan bij endurofun (orc type1). Super leuke leerzame dag. zijn ook toffe lui (belgen) en ze rijden zelf ook op een AT (nieuwe).

Gewoon eenvoudige basistechnieken als je plaats op het pad, sta positie enzo, maar ook slippen met voor en achterwiel in het onverharde. Heel logisch voor de ervaren rijder, maar kost een hoop geklooi als je het jezelf moet aanleren

Ze hebben ook nog een type 2 en 3. Maar voorlopig ben ik gewoon lekker met de basis gaan aanklooien en kom ik lekker mee in de blub!

ik denk overigens wel dat ik die andere 2 trainingen nog een keertje ga doen. gewoon omdat het superleuke dagen zijn.

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 15:25 #9 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic OffRoad Training zinvol???
In Weert worden ook oefendagen georganiseerd door een mede clublid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2018 21:19 #10 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic OffRoad Training zinvol???
Ik denk dat alleen een cursus doen en dan nooit meer "oefenen" niet veel oplevert dus je moet het net als op asfalt wel bijhouden. Verder zal de een meer aanleg hebben dan de ander en geeft een cursus niet voor iedereen hetzelfde resultaat.

Ben zelf begonnen door het alleen te proberen op harde paden en gravelwegen die ik dan in BaseCamp ontdek en dan ga verkennen. Moeilijkere routes doe ik in georganiseerd verband zoals de Warme Chokotoer in Reusel/Veldhoven en de Maistoer in Wintelre, zie Allroadmaniacs. Heb wel motorrijdende vrienden maar die blijven strikt op het asfalt.


Ik had wel op iets meer TCN allroad ritten gehoopt dan ik nu zie in de kalender.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2018 22:03 #11 door Qwerc
Beantwoord door Qwerc in topic OffRoad Training zinvol???

Die cursus wil als de basis hebben, door het te doen leer je het meest dat snap ik.
En de vraag is waar kan je hier in de buurt oefenen? En dan bedoel ik zo rond Dordrecht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2018 22:52 #12 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic OffRoad Training zinvol???
Rondom Dordrecht weet ik niet maar je zit vlak bij Noord-Brabant en daar zijn zandpaden genoeg.
Je moet in Nederland altijd wel wat asfalt rijden om allroad te kunnen ben ik bang.
De meeste georganiseerde allroad ritten die ik gereden heb bevatten in de praktijk wel minimaal 10-20% asfalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2018 08:54 #13 door bartjanm
Beantwoord door bartjanm in topic OffRoad Training zinvol???
Ik heb zelf de beginners allroad op m'n eigen twin gedaan bij Bert Duursma, en daarna 2 dagen in hechlingen  (op een gehuurde 800gs) ook met Bert duursma.

heel veel geleerd, en echt kennis en vaardigheden opgedaan wat zelf niet gelukt was. Nodig voor af en toe een zandpad? nee, maar wel super leuk en ook nuttig voor wanneer je net iets verder gaat. Alleen voor de lol zou ik 't al zo nog een keer doen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden