Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL

13 juni 2018 11:16 #1 door Trigger
Geachte liefhebbers :).

Velen zullen bekend zijn of gehoord hebben van de "Trans European Trail".
2 grote stukken daarvan lopen door Nederland heen, en het 2e gedeelte loopt van ergens rechts van Arnhem tot aan de Belgische grens.

Lang verhaal kort: Ik zou daar graag een stuk van willen rijden deze zomer, en zoek mensen die mee willen gaan.
Het GPX bestand heb ik bijgevoegd, doch ik worstel nog met een methode om hierin te 'navigeren'. Ik heb Waze geprobeerd maar die lijkt het niet te kunnen, momenteel heb ik het bestand ingeladen in een app genaamd "GPX Viewer" uit de Play Store. Die kan het lezen en weergeven, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik hem sectie 2 als navi route kan laten weergeven.

Tijdspanne: Ergens tussen 'binnenkort' en de TCN Dakar van Marco in Oktober :).

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2018 11:31 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
gewoon in map-source te openen ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

13 juni 2018 12:04 #3 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Ik gebruik de TET in Maps.me. Werkt echt heel goed op je telefoon. Heb wel gemerkt dat het Nederlandse gedeelte niet zo nauwkeurig is als de Belgische maar hij is goed te navigeren!

Honda XL600V Transalp '96

13 juni 2018 12:43 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Zie ik wel zitten. Binnenkort maar even bellen met mekaar.
Zal de track even bekijken en op navi zetten.
Grt
Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

13 juni 2018 13:47 - 13 juni 2018 13:52 #5 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Ik heb samen met een vriend het stuk tussen Wyler (bij Nijmegen) en Deurne gereden, als beginner was dat goed te doen. Vanaf de oversteek van de Maas bij Sambeek werd het meer zand en modder.
De route hebben we gewoon ingeladen in Osmand, als je dan het gpx bestand gebruikt om langs te navigeren en een begin- en eindpunt invoert werkt het goed.

Edit: Op de foto na het veer bij Sambeek is goed te zien dat wij nog niet vies waren geworden. In Deurne was er wel een verschil te zien. ;D

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".
Bijlagen:

13 juni 2018 20:16 #6 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Tip : Laat dit niet als route via je telefoon weergeven maar als track.
Die zet een lijn op de kaart en kijkt niet naar de onderliggende layer waar de wegen op staan.
Met een route wil deze gaan herberekenen en wil de lijn gaan plaatsen op de bestaande wegen en
dus niet op het onverharde.
Op de TET site staat ook een pagina welke app's op android het fijnste werken.
www.transeurotrail.org/navigation-tips/

grtz,
Marco

Ben je bang op onverhard, ga dan gewoon keihard ! :P :P :P :P

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

13 juni 2018 22:37 #7 door merijn
Beantwoord door merijn in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Heej dit klinkt leuk, laat even weten wanneer je gaat.

16 juni 2018 02:15 #8 door bassertoon
Beantwoord door bassertoon in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Zie ik ook wel zitten! En verder naar het zuiden? Ik heb ook al eens op Wikiloc gekeken en daar staan ook veel routes op in Europa. Lijkt mij leuk om eens "off-road-reizend: door Europa te rijden. Hou me aanbevolen maar in of vlak voor Oktober niet.

20 juni 2018 10:40 #9 door Dorus
Beantwoord door Dorus in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Voor GPSX maps gebruik ik een app die Galileo Pro heet. Eenvoudig maar duidelijk, geeft ook de mogelijkheid om je route te tracken zodat je later terug kan kijken hoe je werkelijk gereden hebt. Ook zijn alle kaarten offline te downloaden, wat weer wat data scheelt.

Betreft de TET wil daar graag eens een stukje van willen proberen. Maar heb nog erg summiere off-road ervaring. En momenteel daar ook niet de juiste banden voor. Want zandpaden met Metzeler Tourance Next banden kom je niet zo ver.

20 juni 2018 10:59 #10 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Ik ben meer dan bereid om tijd en kilometers op te offeren om mijn beperkte kennis en ervaring met jullie te delen.
Ben bij lange na geen pro maar heb wel wat ervaring opgedaan met offroad rijden. Het gaat erom dat we lol maken en er is niks leukers dan elkaar uit de blubber trekken en er later sterke verhalen over vertellen en lachen om de beelden :).

20 juni 2018 14:10 #11 door Mama Africa
Beantwoord door Mama Africa in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Lijkt mij ook erg leuk! Ik hoop in oktober een stukje TET in Italië te gaan rijden dus dit is wel een leuke lekkermaker voor mij :)

Hebben mensen bezwaar als ik een vriend van mij meeneem (hij rijdt namelijk een r1150gs  :o ) Met hem ga ik later dit jaar die reis maken dus ik denk dat het voor hem ook leuk is om mee te gaan.

I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

20 juni 2018 14:25 #12 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Ik vind het helemaal prima, maar ik weet niet of we aan 1 sleepkabel genoeg hebben als hij met dat ding vast komt te zitten ;).

01 juli 2018 18:33 #13 door Trigger
Allen,

Wat is jullie beschikbaarheid de komende weken? Dan gaan we eens wat plannen.

03 juli 2018 16:57 #14 door Mama Africa
Beantwoord door Mama Africa in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL

Ik vind het helemaal prima, maar ik weet niet of we aan 1 sleepkabel genoeg hebben als hij met dat ding vast komt te zitten ;).

Haha mooi :) Indien hij meegaat, vooral dit soort grappen blijven maken :P

In de maand juli zou ik 16, 17 en 18 kunnen. Dan moet ik wel nog even snel langs Ad voor het vervangen van de voorband, achter zit er al een verse K60 Scout op.

Vanaf 5 augustus heb twee weken vrij dus dan zou ik ook kunnen!

I don't want a pickle, I just want ride on my motorcikle. I don't want to die, I just want a ride on my motorcy.........cle

03 juli 2018 23:54 #15 door Qwerc
Beantwoord door Qwerc in topic Mederijders gezocht voor Sectie 2 van de TET NL
Ik lees dit net.
Maar ik zou het leuk vinden als ik ook mee kon.
Qua planning ben ik vrij flexibel dus dat zal geen probleem zijn.
Dus graag ik ga mee

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden