Offroad rijtraining Albert Oosting Adventure Shield

22 juni 2020 18:31 #1 door BenHogeveen
Afgelopen zaterdag heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding welke Albert Oosting van Adventure Shield had geplaatst op ons Forum. Helaas was er weinig animo voor, ik was de enige deelnemer.

Albert had zijn overbuurman ook meegenomen welke graag wat ervaring op wilde doen op zijn onlangs aangeschafte enduro, en zo zijn we met zijn drieën op pad gegaan.

In ieder geval kregen we zo de volle aandacht.

De training had een rustige maar effectieve opbouw en begon in de ochtend op een zandpad waar wij diverse oefeningen hebben uitgevoerd. Hierbij hebben wij diverse acrobatisch oefeningen gedaan, het uitvoeren van de Salsa zoals Albert dit mooi omschreef. O.a. balanceren, bochten en remtechniek in het mulle zand en het nemen van een lange doordraaiende bocht op hogere snelheid.

Na de lunch zijn we vertrokken naar een motorcrossbaan waar diverse obstakels waren aangelegd.
Hier hebben wij o.a. een obstakel genomen dusdanig dat beide wielen los van de grond kwamen, ook in de langs richting over een biels gereden, door een bak gereden waarin met flinke straatstenen waren gestrooid, een keien pad genomen en daarna nog over een stapel bielzen gereden.
Albert deed al deze oefeningen voor met één arm op zijn rug om maar aan te tonen dat het sturen vanuit je benen moet komen, indrukwekkend om te aanschouwen.

De dag hebben we afgesloten met een tochtje door de prachtige Drentse omgeving waar we nog verschillende zandpaden hebben genomen, waarbij ik al een stuk vlotter en zekerder overheen reed.

Dus voor diegene die een dergelijke training willen volgen is Albert zeker een aanrader, legt alles duidelijk uit en doet het voor, en door dat ik wat brandstofproblemen had mocht ik ook nog eens de diverse onderdelen op zijn motor uitvoeren.

Samenvattend heb ik een topdag gehad.

Ben Hogeveen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2020 22:34 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Offroad rijtraining Albert Oosting Adventure Shield
Leuk verslag !

Zo te lezen een erg nuttige en leuke dag !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2020 22:53 #3 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Offroad rijtraining Albert Oosting Adventure Shield
Ik had over hem ook goede berichten gehoord helaas is het voor mij een eind uit de buurt maar ik denk wel dat het de moeite waard is om er een lang weekend van te maken in Drenthe. Ik ga eens bij hem informeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2020 05:13 #4 door Joren
Leuk om die naam ook hier weer tegen te komen!. Ik ga 1 augustus een dagje trainen bij adventure shield. Leuk om je verslag te lezen, kijk er nog meer naar uit 👌

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2020 13:25 #5 door Bronco
Beantwoord door Bronco in topic Offroad rijtraining Albert Oosting Adventure Shield
Hoi allen,

Albert zit vlak bij mij in de buurt. Maar een keer langs gaan. Heb nog wel wat verbeterpunten.
Hij zit op een prachtige locatie nabij de bossen! Helaas zit de cursus van 15.08.2020 al vol.

Grt Bronco

Honda NX 650 1997 (Twinair, hyperpro, Hel remleidingen, ABP + Laser, TKC 80, Dave’s carb. mod)
BMW R 80 G/S 1989 (under construction)
Suzuki Jimny Style 4x4 2012, Rancho stuurdemper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 10:58 #6 door Albert AT
Beantwoord door Albert AT in topic Offroad rijtraining Albert Oosting Adventure Shield

Bronco schreef : Hoi allen,

Albert zit vlak bij mij in de buurt. Maar een keer langs gaan. Heb nog wel wat verbeterpunten.
Hij zit op een prachtige locatie nabij de bossen! Helaas zit de cursus van 15.08.2020 al vol.

Grt Bronco


15-8 is nog te boeken! 1-8 was vol. ;)
www.adventureshield.nl/trainingen/basis-...offroad-rij-training

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 10:58 #7 door Albert AT
Beantwoord door Albert AT in topic Offroad rijtraining Albert Oosting Adventure Shield

Joren schreef : Leuk om die naam ook hier weer tegen te komen!. Ik ga 1 augustus een dagje trainen bij adventure shield. Leuk om je verslag te lezen, kijk er nog meer naar uit 👌


Was mooi! Veel plezier op reis!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden