XLV600 PD10 vs XRV 750 RD07

27 juni 2023 18:54 - 27 juni 2023 18:55 #1 door Sanderrr
XLV600 PD10 vs XRV 750 RD07 werd gestart door Sanderrr
Hoi mensen,

slapend lid hier, maar altijd fan van de motoren en de club!

Ik heb een algemene vraag voor zij die er ervaring mee hebben:

Waarin verschilt een XLV600 PD10 ten opzichte van een XRV 750 RD07 en dan met name op het gebied van sturen en balans?

Ik heb, ergens in mijn achterhoofd, al best lang een droommotor. Zo'n groen-oranje-witte RD07:



Dus bedacht ik me dat ik er dan maar eens voor moest gaan sparen, als ik hem dan zo mooi vind.

Vervolgens rijd ik met een ander gevoel op mijn eigen, rooie PD10. Ineens valt op hoe mooi dat smoeltje altijd staat te lachen, er niet geklaagd wordt als m'n vriendin en drie koffers achterop zitten en hoe heerlijk hij zwenkt en draait; iedere bochtencombinatie is gewoon genieten. Bij gebrek aan beter zou ik het bijna dansen noemen, hoe licht dat ding zich laat besturen.

En daar rijst mijn twijfel: hoe rijdt zo'n Twin dan? Is het vergelijkbaar of heel anders in jullie ervaring?
Ik heb geen geld voor twee motoren, dus dat heb ik dan maar vast gezegd ;)

Groet! Sander

PD10 1999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2023 21:41 - 27 juni 2023 21:44 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic XLV600 PD10 vs XRV 750 RD07
Beide intensief gereden en meerdere gehad, mijn vrouw idem. Wij zijn toch nog meer fan van de AT gebleven.

Tis eigenlijk zoals hij ook oogt. Net wat groter, steviger, etc. Daarnaast het uiterlijk meer allroad. We konden op de AT langer door als op de Alp. Ik zou direct weer voor de AT gaan. Hoef ik niet over na te denken. Hoe leuk de Alp ook is. Idem voor mijn vrouw. Qua betrouwbaarheid is het wel redelijk gelijk hoor. De AT zie je met hogere kmstanden maar denk dat dat vooral komt omdat daar (nog) meer mee gereden wordt. De Alp kan dat ook prima aan. Heb een 600 en 650 over de 100k gereden en twee twin dik over de ton (165 en 185k).
De laatste heeft m'n broertje en rijdt nog steeds vrolijk rond.

Bonus info:
Heb nu een NC, maar de AT is echt beter geschikt qua houding voor langere stukken. Ook vind ik de NC saaier qua uiterlijk en mis ik somsbde AT dus nog.. maar objectief (ABS, super laag verbruik, betrouwbaarheid etc) is de NC het meest passend voor mijn huidige doeleinden dus tokkel daar nu op door.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 14:26 #3 door Sanderrr
Beantwoord door Sanderrr in topic XLV600 PD10 vs XRV 750 RD07
Thanks voor je reply.
Ja, ik verwacht wel zoiets inderdaad, hij oogt in ieder geval zwaarder.

Ik merk wel dat ik op de Alp een beetje opgevouwen zit. Krijg vlot last van mn rug, in het midden, ook omdat de steps iets te hoog zitten en mn benen dus minder dragen. Al weet ik dat daar custom oplossingen voor zijn.
Hoe is de zit van de Twin in jouw ervaring? Veel anders?

Ik ga eens op zoek of ik niet via die ene app niet eens een een dag(deel) kan huren. Rijden is natuurlijk weten.

PD10 1999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2023 22:52 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic XLV600 PD10 vs XRV 750 RD07
De AT is net iets meer geschikt voor langere mensen. Ergens zijn die maten wel te vinden... weet even niet waar.
Een AT huren is zeker een goed plan. Kan je ook samen even een goede testrit maken.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 11:40 #5 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic XLV600 PD10 vs XRV 750 RD07

Timy schreef : De AT is net iets meer geschikt voor langere mensen. Ergens zijn die maten wel te vinden... weet even niet waar.
Een AT huren is zeker een goed plan. Kan je ook samen even een goede testrit maken.


Op cycle-ergo.com kun je kijken hoe je op de motor zit, de meeste clubmotoren staan er wel op.


She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2023 11:41 #6 door Sanderrr
Beantwoord door Sanderrr in topic XLV600 PD10 vs XRV 750 RD07
Ha, wat een vette site, thanks.

PD10 1999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden